AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #1 Skrevet 1. juli 2024 Hei! Vi har en toåring som har hatt gode søvnvaner lenge. Relativt selvstendig innsovning (smokk og vi er i rommet siden vi legger storesøster også). Vi sluttet med melk om natten for 1,5 år siden. Hun får vann hvis hun ber om det. Men siste to-tre dagene har hun plutselig begynt å spørre om melk og blir superlei seg når vi sier nei. Vi er sliten pga høy belastning på jobb, og vi har gitt etter og gitt henne det. Hva gjør vi nå? Fungerer det å vanne ut gradvis? Noen med erfaring? Vi er redd for tenner og hyppigere oppvåkninger og at vi generelt rykker tilbake til start Anonymkode: bfba4...09e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #2 Skrevet 1. juli 2024 Dere må bare si nei og stå i det. Vann eller ingenting, ferdig snakka Anonymkode: 311ab...e0d 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #3 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere må bare si nei og stå i det. Vann eller ingenting, ferdig snakka Anonymkode: 311ab...e0d Vanligvis er jeg enig med deg, men vi har ikke sjans til å være våken hele natten med jobbsituasjonen vår slik den er nå. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med mer skånsomme metoder, som feks å vanne ut melken gradvis Anonymkode: bfba4...09e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #4 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vanligvis er jeg enig med deg, men vi har ikke sjans til å være våken hele natten med jobbsituasjonen vår slik den er nå. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med mer skånsomme metoder, som feks å vanne ut melken gradvis Anonymkode: bfba4...09e Holder virkelig ungen på HELE natten? Anonymkode: 311ab...e0d
Lorieen Skrevet 1. juli 2024 #5 Skrevet 1. juli 2024 Hvordan spiser hun for tida? Kan hun være sulten? Vokseperiode? Det enkleste og mest effektive er å bare være prinsippfast og tilby vann.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #6 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hei! Vi har en toåring som har hatt gode søvnvaner lenge. Relativt selvstendig innsovning (smokk og vi er i rommet siden vi legger storesøster også). Vi sluttet med melk om natten for 1,5 år siden. Hun får vann hvis hun ber om det. Men siste to-tre dagene har hun plutselig begynt å spørre om melk og blir superlei seg når vi sier nei. Vi er sliten pga høy belastning på jobb, og vi har gitt etter og gitt henne det. Hva gjør vi nå? Fungerer det å vanne ut gradvis? Noen med erfaring? Vi er redd for tenner og hyppigere oppvåkninger og at vi generelt rykker tilbake til start Anonymkode: bfba4...09e Hvis barnet ditt en dag vil ha gldis hver dag, ikke bare lørdager, skal barnet bestemme? Jeg trodde foreldrene var de som satte grenser. Hvorfor må hun ha vann så ofte om natten? Det bør holde før leggetid, holde seg til en grense og det er det. Anonymkode: fca96...a93 3
NinaLisa Skrevet 1. juli 2024 #7 Skrevet 1. juli 2024 Vil hun ha melk i kopp eller er det kosen med flaske hun vil ha? Hvis det var mitt barn som ønsket litt melk i en kopp på natten for deretter legge seg til å sove igjen, ja da hadde det vært greit, ihvertfall for en periode. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #9 Skrevet 1. juli 2024 Jeg har ikke peiling på dette med å ha unger men hvorfor kan hun ikke bare få melk? Har fått høre at jeg var som datteren deres, men at det alltid fikk melk om jeg ville. idag, over 30år senere drikker jeg fortsatt melk over alt annet Anonymkode: 595b4...241 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #10 Skrevet 1. juli 2024 Hvis dere er sååå sliten at dere ikke klarer å stå i grensesetting hjemme i noen dager, bør kanskje en av dere ta noen egenmeldingsdager, for å ikke møte veggen. Så får dere satt de nødvendige grensene for barnet hjemme OG kommet seg litt ovenpå selv. Anonymkode: 89859...f84 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #11 Skrevet 1. juli 2024 Men herlighet? Er det så farlig? Vi gir to åringen melk. Samme greia som dere..slutter og så var det en fase. Anonymkode: e1579...17b 3
Regnbuefisk Skrevet 1. juli 2024 #12 Skrevet 1. juli 2024 Jeg hadde bare gitt melk og sovet videre. Er villig til å bryte de fleste "reglene" for å få sove om natta.. Min erfaringer er at barn dropper disse krevende vanene igjen av seg selv, når behovet ikke er der lenger. Vi har ammet og trillet i søvn, samsovet og gitt et måltid fast føde om natta i flere mnd til et av barna. Alt sammen har gått seg til igjen, og nå sover de stort sett godt i sine egne senger (2 og 4 år).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå