Gå til innhold

Når begynner barn å erte/ mobbe hverandre for hvordan de har det hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjer dette allerede i barnehagealder hvis de er med hverandre hjem? Kjenner jeg er bekymret fordi vi har mindre hus enn det som er vanlig her vi bor. 

Anonymkode: 6270b...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bor i liten leilighet, barna har aldri blitt mobbet av den grunn.

Anonymkode: ed04e...975

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis aldri❤️

Ikke ett tema her i området, men vi bor i ett ganske blandet området
Noen villaer, og en av gatene i området her, er det i mine øyne mer slott😅 Enorme hus, (tenker da over 800kvm) badebasseng og svindyre biler. 
Med det er også en mix  leiligheter, og blokker og ‘’vanlige’’ hus..💁‍♀️

Jeg er separert og leier en liten sliten leilighet, til jeg får kjøpt med leilighet, alle 3 barna deler rom, men her er det fult hus med barn💁‍♀️😂

Barna har venner av alle typer mennesker, og ingen bryr seg virker det som😅 

Verken mine barn eller vennene dems kommenterer noe, far bor i huset vi bygget for noen år siden, rett borti gaten, og de kunne valgt være der med venner om de ville, men de valger å være her, men det handler nok mer om at jeg er nok litt rause, og det er ganske avslappet stemning hos meg😊

Så TS, mulig jeg bare er heldig, men det er ikke er tema her i området hvert fall, om hvordan folk bor.. Men igjen, det er en ganske jevn mix av mennekser her vi bor❤️

 

Anonymkode: f138b...f81

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elste er 12 år og aldri vært noe mobbingen når det kommer til å være hjemme hos noen. Tror det er viktig at foreldre har et godt forhold til barna at det ikkje trenger å være stort hjem, at alt skal se perfekt ut...at alt skal vært dyrt og fancy. Vi lærer våre barn at alle er forskjellige..noen kan ha det litt rotete hjemme..noen har hus som ser ut som det kk bor noe der....noen barn har stor rom med masse leker..andre må kanskje delr med søsken og har ikke så mye leker.

Noen barn har Nintendo..noen har ikke noe...noen har data...andre ikke...og det er jekt greit...venner handler om vennskap.. ikke hvordan ting ser ut hjemme 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt noen av mine barn eller vennene deres kommentere hvordan noen bor. Her er det alle slags størrelser av hus og noen bor også i rekkehus og i leilighet og jeg opplever ikke at det er et tema i det hele tatt og heller ikke det som avgjør hvem de besøker mest. Størrelse sier ingenting om hvor trivelig det er å være hos noen. Jeg har inntrykk at den avgjørende faktoren ofte er de som har et åpent hjem hvor barnas venner føler seg velkomne og ikke føler at foreldrene synes det er et ork å ha dem der eller ikke tåler litt bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun opplevd en gang at et barn har kommentert at vi bor i leilighet og ikke i hus. Barnet sa at det er dårlig å bo i leilighet og bra å bo i hus, det barnet var da 6 år og kompis med min sønn. Ellers burde nok vår leilighet vært pusset opp men ingen barn har reagert på det enda. Barnet er 10 år nå. Jeg tror det kommer mye an på hvilke holdninger man får med seg hjemmefra.

Anonymkode: 60961...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner barn å erte/mobbe? Det skjer ikke på grunn av hvordan noen bor. Men hvis noen bestemmer seg for å erte, kan bolig, klær, kropp (tynn, tykk, høy, lav, hudfarge, hårfarge, fregner), rare foreldre og alt mulig være ting barn erter med.

Anonymkode: ab1bc...2e0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt noen kommentere noe rundt hvordan vi og andre har det. Det er gjerne foreldre som sier noe, ungene bryr seg ikke. Barna våre har heller aldri kommentert hvordan andre har det hjemme. Eldste er 8 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skjer dette allerede i barnehagealder hvis de er med hverandre hjem? Kjenner jeg er bekymret fordi vi har mindre hus enn det som er vanlig her vi bor. 

Anonymkode: 6270b...89f

Hm, aldri opplevd. Bare at barn i barnehagealder kan være veldig direkte. Som at de kan rope ut når de er på besøk: Jeg er sulten! Eller æsj, jeg liker det ikke 😅

Anonymkode: b38a9...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skjer dette allerede i barnehagealder hvis de er med hverandre hjem? Kjenner jeg er bekymret fordi vi har mindre hus enn det som er vanlig her vi bor. 

Anonymkode: 6270b...89f

Det skjær når mor og far tilstrekkelig har modellert slik adferd.

La oss slutte late som om barn gjør slikt spontant av seg selv. Barn er ålreite folk. Foreldrene deres, derimot..

Anonymkode: 106ba...f22

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har kun opplevd en gang at et barn har kommentert at vi bor i leilighet og ikke i hus. Barnet sa at det er dårlig å bo i leilighet og bra å bo i hus, det barnet var da 6 år og kompis med min sønn. Ellers burde nok vår leilighet vært pusset opp men ingen barn har reagert på det enda. Barnet er 10 år nå. Jeg tror det kommer mye an på hvilke holdninger man får med seg hjemmefra.

Anonymkode: 60961...969

Da hadde jeg fortalt det barnet at de fleste bor faktisk i leilighet. Og at det ikke er noen feil eller riktig måte å bo på. Foreldrene dine syntes sikkert det er best å bo i hus , vi liker best å bo  i leilighet. 

Anonymkode: 9b426...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk aldri hørt noe om og vi bor i et område med både flotte hus men og mange som leier leilighet.

Hvis barna mobber andre angående bolig (eller annet) så er dette noe de nok ofte har plukket opp hjemmefra.

Lær barna dine respekt og be de om å si fra om noen sier noe som er slemt eller krenkende.

En annen ting er at barn sier det de tenker, har opplevd at barn sier det er rotete her og det er ikke mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 barn - aldri opplevd at noen har kommentert hvordan vi bor eller har det hjemme. Bodd i leilighet, bodd i enebolig under total renovering etc. 

Barn mobber ikke over sånt med mindre det er holdninger de har fått hjemmefra at andre bo alternativer er mindre verdt enn andre. 

Når jeg var barn bodde ene i klassen min på seilbåt! Det var det kuleste i verden den gang. 

 

Ja barn mobber, ja barn er rett frem, ja barn kan si ting uten å tenke seg om.. Men ikke alt er mobbing, ikke alt er ment negativt. Slutt å fokusere eller bekymre deg for mobbing frem til noe oppstår. 

Fokuser på å lære barna dine at alt og alle er ulike. En leilighet er et hjem, en enebolig er et hjem, et rekkehus er et hjem. Det er ingen forskjell. 

Anonymkode: 3425e...595

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn merker annerledeshet allerede i barnehagelder. Men påpeker det vel først i skolealder.

Selv vokste jeg opp i et trangbodd hjem med etter dagens standard ville vært definert som barnemishandling. Heldigivs bodde vi et område der alle hadde det på samme måte. Det var noen få som bodde i enebolig, og de fikk høre det ja.

Det er annerledesheten som påpekes, ikke at dere bor lite.

Anonymkode: 0f5a4...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har alle ca samme boliger og samme interessefelt så bolig og hva man har blir nok ikke temaet for mobbing her. 

Har derimot fått høre av skolebarn at mitt yrke er sett ned på. Veldig spesielt at 1-4 klassinger ser ned på renholdere. 

Anonymkode: abb61...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her startet det rundt 7 års-alderen. Jeg leier ett hus, men det et gammelt og ganske slitent. Bor i ett byggefelt der hus er veldig godt vedlikeholdt. Her har barnet mitt komt hjem flere ganger gråtende for at han blir mobbet for at vi har stygt hus. En kompis av barnet mitt spurte også meg om vi var fattige siden vi hadde så stygt hus 🙈

Anonymkode: 69cb6...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er ikke eiendomsmeglere. Eneste de bryr seg om er om det er hyggelig å være på besøk. 

Anonymkode: ab9c7...003

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene er så gira for å være på besøk hos hverandre at det skjer ikke. Bare ræva unger har sånne ræva holdninger, og det betyr at de har ræva foreldre.

Anonymkode: d2865...d77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i sliten rekkehus, i et område hvor de fleste bor i store fine eneboliger. Men det har alltid vært åpent hus her, så barna har alltid hatt mange venner på besøk. Og nå er eldste 23 år, og innimellom så kommer noen av vennene hennes på besøk hit med henne. De synes jo det har vært veldig koselig her.

Anonymkode: 0b08b...2a2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...