Gå til innhold

Lar dere barn hoppe, turne i sofaen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lar dere barn herje i sofaen? Og dere som bor i med naboer rundt, lar dere barn herje inne? 

Anonymkode: e39f8...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, både for å unngå skader hos barna, og å forlenge levetiden til sofaen. Herje gjør vi ute. Ungene har et godt utvalg av aktiviteter som tramopline, sykler, uteleker (bøtter, lekebiler, dukker) etc. 😁

Anonymkode: ab852...723

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har hage og trampoline. Hopping i sofaen er ikke nødvendig. De får lov til å bruke putene til å bygge fort med og slik da. 

Anonymkode: 74f1d...a19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herje får de gjøre ute eller på rommet😄

Anonymkode: 8562d...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det hender 4 åringen gjør det likevel 😅 Da får han beskjed om å skjerpe seg, altså. 
 

Vi har også stor hage med trampoline, lekerom, sykler, sparkesykkel og husker i Hagen. Men det setter nødvendigvis ikke en stopper for herjing inne, selvom vi har som regel at vi herjer ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, her blir sofaen brukt til all slags lek. Men ikke hvis det sitter andre i den. Vi bor i enebolig så de får herje til en viss grad inne (ikke skrike av full hals feks, og vise hensyn til hverandre). Vil heller at de bråker inne enn alt for mye ute i hagen hvor det er større sjenanse for naboene

Anonymkode: 9dc5c...424

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de får ikke lov til å hoppe og sprette i sofaen, men et barn vi ofte har på besøk pleier å gjøre det. 

Selv om jeg eller mannen min korrigerer / sier i fra ser det ut til at barnet ikke hører. Vi må si fra gjentatte ganger og selv med foreldrene tilstede må vi si i fra uten at det hjelper mer enn kanskje 5 min. 

Utrolig frustrerende og ikke minst irriterende!

Anonymkode: 54f38...387

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det fri flyt 😅 Kan kanskje ha noe med at vi voksne aldri sitter i sofaen da. Har vi besøk er det spisebordet, og stort sett der jeg sitter hvis jeg setter med ned i løpet av dagen. Den ene kvelden i uken jeg har tid til å faktisk sette meg ned i sofaen og slappe av forsvarer ikke å nekte barna turning ☺️ 

Anonymkode: dfefd...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, de får ikke lov til å hoppe og sprette i sofaen, men et barn vi ofte har på besøk pleier å gjøre det. 

Selv om jeg eller mannen min korrigerer / sier i fra ser det ut til at barnet ikke hører. Vi må si fra gjentatte ganger og selv med foreldrene tilstede må vi si i fra uten at det hjelper mer enn kanskje 5 min. 

Utrolig frustrerende og ikke minst irriterende!

Anonymkode: 54f38...387

Kanskje dere sier fra på feil måte? 
 

1. I huset vårt er det ikke lov å hoppe i sofaen, du kan hoppe/løpe ute/på madrassen/på gulvet i stedet. 
2. Hvis du fortsetter å hoppe i sofaen må vi løfte deg ned derfra. 
3. Løft barnet ned. Bli med barnet på alternativet dere gav på punkt 1. 

Anonymkode: dfefd...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke lov til å stå/hoppe i sofaer her. Aldri vært et problem med våre barn, men må ofte si fra til små gjester (nevøer og nieser).

Bor i enebolig, masse plass til å herje ute.

Anonymkode: 47e42...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit med hopping eller herjing i sofaen eller sacco-sekkene. Hopping og herjing kan de drive med trampolina  eller andre steder utendørs.

Anonymkode: a86da...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet med å hoppe i sofaen egentlig. 🤔

nå har vi en relativt gammel sofa, da. Men barna kan godt hoppe og herje i sofaen. Eneste problemet er støynivået 😅

Anonymkode: 63817...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til en viss grad får de lov å hoppe i sofaen hjemme. Så klart ikke hvis vi sitter og ser en film eller drikker kaffe .På besøk nei. 

Anonymkode: 5d61c...c39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er problemet med å hoppe i sofaen egentlig. 🤔

nå har vi en relativt gammel sofa, da. Men barna kan godt hoppe og herje i sofaen. Eneste problemet er støynivået 😅

Anonymkode: 63817...276

Det er jo ikke noe problem om det er greit for dere, men problemet er om man ikke samtidig lærer barna at man ikke skal hoppe i sofaen på besøk hos andre. Særlig små barn kan jo tenke at da er det greit overalt. Jeg er heller ikke redd for vår sofa, men har lært barna likevel at vi ikke hopper og herjer inne/i sofaen, nettopp fordi det da er lett å glemme seg borte på besøk eller når vi selv har besøk. 

Anonymkode: 9d4ae...04d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi har turnmatter, ribbevegg, klatretau, klatrevegg, turnringer, monkeybars og trampoline, jeg ser ingen grunn til å ramponere møblene.

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei, de får ikke lov til å hoppe og sprette i sofaen, men et barn vi ofte har på besøk pleier å gjøre det. 

Selv om jeg eller mannen min korrigerer / sier i fra ser det ut til at barnet ikke hører. Vi må si fra gjentatte ganger og selv med foreldrene tilstede må vi si i fra uten at det hjelper mer enn kanskje 5 min. 

Utrolig frustrerende og ikke minst irriterende!

Anonymkode: 54f38...387

 

Klarer dere virkelig ikke å fysisk fjerne barna fra sofaen?  Og å si «HEI, kan du få ungen din til å høre etter eller må jeg løfte den vekk selv?» til de tafatte frekke møkkaforeldrene?

Anonymkode: f8ae8...b7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lov å hoppe i sofaen nei, så kommer det litt an på hva du mener med herjing inne, bryr meg ikke særlig om høylytt lek, det synes jeg barna må få lov til.

Anonymkode: 3f4fe...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hopper ikke i sofaen lenger, men de fikk lov til det da de var små. Hjemme hadde vi ingen grenser i forhold til det, men de viste respekt om man ba de stoppe fordi det var masete eller noe. Hadde heller ingen problemer med at de plutselig begynte å hoppe i sofaene hos fremmede. De har bestandig hatt respekt for at hos andre finnes det andre regler enn de vi har hjemme og de har aldri funnet på for eksempel å hoppe i sofaen til bestemor fordi bestemor har sagt nei. Hos bestemor var det derimot lov å bygge hytte med alle puter og pledd i sofaen, det har de ikke gjort hjemme fordi jeg har sagt at de må rydde opp selv 😅 (hos bestemor blir man bortskjemt😉)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...