Gå til innhold

Videreføring av barneforsikring - viktig eller unødvendig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt barneforsikring på barna, men den utgår når de blir 26 og blir videreført som en livsforsikring.

Må jo innrømme at barneforsikring har gitt full utbetaling på kritisk helse / kreft for det ene barnet for noen år siden, men har beholdt forsikringen til nå pga. utføredekningene. 

Men hvor lurt er det å la denne bli overført til "voksen forsikring" nå, eller skal vi bare si opp og la "barnet" selv kjøpe seg de forsikringene det trenger?  Noen innspill her?  Hva lønner seg?

Anonymkode: e7d72...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at de kvalifiserer for livsforsikring? Om de har sykdommer eller har hat sykdommer før (du nevner kreft) er det ikke sikkert de kvalifiserer for diverse forsikringer. Så jeg ville undersøkt at de hadde mulighet til å skafe seg nye forsikringer som er like gode som den de har nå før du sier opp noe. Har de mulighet til å forsikre seg på ny (med like gode premiser) er det vel ikke så farlig om dere overfører eller starter ny... Men er ikke noen ekspert på forsikring altså, så kan være det er andre ting også du må tenke på.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du viderefører

Eller så må de starte alt på nytt, fylle ut masse og risikere å få avslag.

Vi har fått beskjed på jenta at vi aldri må si opp forsikringen hennes, bare videreføre. Pga epilepsi så får ho ikke ny 

Anonymkode: 33554...6af

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Er du sikker på at de kvalifiserer for livsforsikring? Om de har sykdommer eller har hat sykdommer før (du nevner kreft) er det ikke sikkert de kvalifiserer for diverse forsikringer. Så jeg ville undersøkt at de hadde mulighet til å skafe seg nye forsikringer som er like gode som den de har nå før du sier opp noe. Har de mulighet til å forsikre seg på ny (med like gode premiser) er det vel ikke så farlig om dere overfører eller starter ny... Men er ikke noen ekspert på forsikring altså, så kan være det er andre ting også du må tenke på.

Det står i brevet fra forsikringsselskapet at det blir videreført til en livsforsikring uten ny helsevurdering.  Forsikringsselskapet vet jo om kreften også siden de utbetalte premie på den.  Men kanskje lurt å bare videreføre pga kreften og slippe ny helsevurdering.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurt å beholde, tegner de egne forsikringer må nytt helseskjema fylles ut og da kan det bli avgrensninger i forsikringen

Anonymkode: 47492...221

• Liker 2
Skrevet

Du bør beholde dem. Hvis de skal tegne nye må de oppgi nye helseopplysninger og kan da risikere både avslag, avkortning og veldig mye høyere pris enn hvis du viderefører.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man viderefører forsikringene slik at man slipper ny helsevurdering og risiko for å da ikke få like gode vilkår som ved videreføring. 

Anonymkode: 15ed9...a2e

AnonymBruker
Skrevet

Du beholder og sørg for at den innholder uføreforsikring også. Man vet aldri hva som kan hende. 

Anonymkode: 36239...743

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du beholder såklart. Hvis ikke vil barnet ditt få avkortet en eventuell ny forsikring. For eksempel dersom kreften eller andre følgetilstander av denne dukke opp. Med ny forsikring vil nok ikke noe av det dekkes, eller i det minste ikke like godt som den barnet har nå.

Anonymkode: 1015a...bd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi avslutter på vår eldste, og gjør nok det på de andre også. 
De er voksne, og tegner egne forsikringer, eventuelt forsikres gjennom jobb. 

Ett sted må grensen gå. 

Anonymkode: 311c9...224

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ett sted må grensen gå. 

Hvorfor kunne ikke forsikringen videreføres og barna betale selv om dere ikke ønsket å betale lenger? Mye bedre for dem enn å risikere at forsikringen gir dem en dårligere forsikring om de må gjennom ny prosess.

Anonymkode: 7384e...c06

• Liker 5
  • Nyttig 3
Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ett sted må grensen gå. 

Hvorfor ikke videreføres og barne betaler selv?

Det gjorde vi med eldste her, der bare overførte vi så fakturaen kommer i hans navn og han trekker på sin konto, han har da alle forsikringer samlet på en regning

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det står i brevet fra forsikringsselskapet at det blir videreført til en livsforsikring uten ny helsevurdering.  Forsikringsselskapet vet jo om kreften også siden de utbetalte premie på den.  Men kanskje lurt å bare videreføre pga kreften og slippe ny helsevurdering.

Barnet ditt kommer aldri til å få ny forsikring om du ikke viderefører den.

Anonymkode: a81dc...dd4

AnonymBruker
Skrevet

Dersom et av barna har hatt en sykdom (feks epilepsi, kreft, adhd), vil det sannsynligvis ikke få fullstendig uføreforsikring om den skal tegnes på ny av «barnet». Da vil jeg heller anbefale å videreføre til voksenforsikring, så overtar barnet den forsikringen.

Det gjorde vi med det ene barnet vårt. Barnet fikk påvist adhd, som er en diagnose som ikke gir fullverdig uføreforsikring. Det er også en diagnose som statistisk sett sier at sjansen for at hun blir ufør i løpet av livet er stor. Dermed er denne forsikringen veldig viktig å ha.

Nå har hun en voksenfirsikring hun aldri ville fått ellers. Det gir oss foreldre også en slags sikkerhet. Vi har dessverre ikke råd å betale henne mye penger om det skulle bli behov for det om hun blir ufør.

Anonymkode: cd85d...ecb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi viderefører , selvsagt,

Anonymkode: 4c562...377

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 30 år i dag. Jeg videreførte min barneforsikring, ble ufør i fjor. Siden jeg ble operert for hjernesvulst da jeg var 12 år, så fikk jeg ingenting nå. Har betalt hver måned og ikke fått noen beskjed om at forsikringen var ugyldig. Prøver nå å kreve tilbake det jeg har betalt for forsikringen, forsikringsselskapet visste om at jeg tidligere var operert for hjernesvulst. 

Anonymkode: b9f4b...10e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er 30 år i dag. Jeg videreførte min barneforsikring, ble ufør i fjor. Siden jeg ble operert for hjernesvulst da jeg var 12 år, så fikk jeg ingenting nå. Har betalt hver måned og ikke fått noen beskjed om at forsikringen var ugyldig. Prøver nå å kreve tilbake det jeg har betalt for forsikringen, forsikringsselskapet visste om at jeg tidligere var operert for hjernesvulst. 

Anonymkode: b9f4b...10e

Hvilket forsikringsselskap er dette? Ble barneforsikringen tegnet før du fikk hjernesvulst?

Anonymkode: 7518f...0e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste har vel gode forsikringsordninger gjennom jobben og der kreves ingen helsevurdering. 

Anonymkode: 9a565...6cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De aller fleste har vel gode forsikringsordninger gjennom jobben og der kreves ingen helsevurdering. 

De fleste? 
jobbet mange steder  gjennom 25 år, ikke hatt syke/ufør/livsforsikring noe sted. Vil tro det er slik på de fleste offentlige arbeidsplasser.

Anonymkode: aa7cd...f91

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste? 
jobbet mange steder  gjennom 25 år, ikke hatt syke/ufør/livsforsikring noe sted. Vil tro det er slik på de fleste offentlige arbeidsplasser.

Anonymkode: aa7cd...f91

Får jobbe i det private da. De offentlige er jo så opptatt av at det ikke er nødvendig med forsikringer i Norge da den norske stats tilbud er godt nok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...