Gå til innhold

Beste tjeneste for å øve på teoriprøven til klasse B?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Det er vanskelig å vite hvor klar jeg er for teoriprøven klasse B, så jeg ønsker å øve på å ta eksamen for å se hva jeg er svak på og øve mer.

Jeg fant ut at det er drøssevis av leverandører, og noen er mye dyrere enn andre!

Teoritentamen: 479 kr for 30 dager. Jeg synes det her er alt for dyrt. De har beståttgaranti.

Teorimester: 150 kr for 12 måneder. Fornuftig pris, og med beståttgaranti.

Testen: 199 kr i uka, men 1 kr første uka. Enda dyrere hvis du trenger mer enn to uker, men har også beståttgaranti

Teoriprøven appen: 149 kr mnd. Rimeligere enn andre og har beståttgaranti.

Det finnes mange andre...

Trafikktesten.no: Flere gratis teoriprøver på nettsiden deres. Men jeg synes det var veldig merkelige spørsmål på første prøven? F.eks. om vikelinje i Danmark? Det kan umulig være pensum?

Og prove.no, bil-teori.no, etc.

Foreløpig synes jeg Teorimester er den mest fornuftig siden det er en grei pris og for hele året, men folk sier at det kun er Teoritentamen som er realistisk fordi de lager oppgavene på samme måte som Vegvesenet gjør og er anbefalt av ATL.

Uansett så er det merkelig at jeg ikke kan få gamle eksamensoppgaver gratis sånn som på universitetet? Det er alt jeg hadde trengt for å sjekke siden jeg leser boken.

Litt refleksjon: beståttgaranti er lite verdt fordi det kun refunderer deg det du betalte til tjenesten og ikke gebyr for eksamen. Og så må du få rett på mange på rad før du får garantien.

Anonymkode: 50b80...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei.

Det er vanskelig å vite hvor klar jeg er for teoriprøven klasse B, så jeg ønsker å øve på å ta eksamen for å se hva jeg er svak på og øve mer.

Jeg fant ut at det er drøssevis av leverandører, og noen er mye dyrere enn andre!

Teoritentamen: 479 kr for 30 dager. Jeg synes det her er alt for dyrt. De har beståttgaranti.

Teorimester: 150 kr for 12 måneder. Fornuftig pris, og med beståttgaranti.

Testen: 199 kr i uka, men 1 kr første uka. Enda dyrere hvis du trenger mer enn to uker, men har også beståttgaranti

Teoriprøven appen: 149 kr mnd. Rimeligere enn andre og har beståttgaranti.

Det finnes mange andre...

Trafikktesten.no: Flere gratis teoriprøver på nettsiden deres. Men jeg synes det var veldig merkelige spørsmål på første prøven? F.eks. om vikelinje i Danmark? Det kan umulig være pensum?

Og prove.no, bil-teori.no, etc.

Foreløpig synes jeg Teorimester er den mest fornuftig siden det er en grei pris og for hele året, men folk sier at det kun er Teoritentamen som er realistisk fordi de lager oppgavene på samme måte som Vegvesenet gjør og er anbefalt av ATL.

Uansett så er det merkelig at jeg ikke kan få gamle eksamensoppgaver gratis sånn som på universitetet? Det er alt jeg hadde trengt for å sjekke siden jeg leser boken.

Litt refleksjon: beståttgaranti er lite verdt fordi det kun refunderer deg det du betalte til tjenesten og ikke gebyr for eksamen. Og så må du få rett på mange på rad før du får garantien.

Anonymkode: 50b80...1d8

Dette er lærdom og kunnskap du skal ha og sannsynligvis bruke resten av livet. 
Spander derfor på deg å lese boka, fremlegges, baklengs og sidelengs, til du nesten kan boka utenatt.

All verdens tester kan du ta etter at du har pugget boka. De som stryker på teorien, og det er over 50% av de som går opp til teorien, de har knapt åpnet boka. Les som du leser til eksamen i et skolefag. Slå opp i boka og les når du ar vært ute og kjørt og er usikker eller bare for å være sikker på hvordan ting fungerer. 
Vil du drive på med nett tester, så lykke til. Har du lest og kan infoen i boka, så trenger du ikke testene påsette.

Å stryke er like bortkastede penger som å betale for nett tester, når du har og bruker boka så er det nok.

Anonymkode: c02d2...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er lærdom og kunnskap du skal ha og sannsynligvis bruke resten av livet. 
Spander derfor på deg å lese boka, fremlegges, baklengs og sidelengs, til du nesten kan boka utenatt.

All verdens tester kan du ta etter at du har pugget boka. De som stryker på teorien, og det er over 50% av de som går opp til teorien, de har knapt åpnet boka. Les som du leser til eksamen i et skolefag. Slå opp i boka og les når du ar vært ute og kjørt og er usikker eller bare for å være sikker på hvordan ting fungerer. 
Vil du drive på med nett tester, så lykke til. Har du lest og kan infoen i boka, så trenger du ikke testene påsette.

Å stryke er like bortkastede penger som å betale for nett tester, når du har og bruker boka så er det nok.

Anonymkode: c02d2...7cc

Jeg har lest boka sånn som i andre fag og fikk nesten bestått på den gratis teoriprøven på trafikketaten.no, men de hadde noen rare spørsmål som sa det var greit å tute på barn i noen tilfeller og serverdighetssymbolet betyr ikke serverdighet men historisk vei? Ble veldig forvirra av den :) tenker det er bare tull det der og vanlæring.

Mulig jeg er klar for å gjøre teoriprøven, men poenget mitt med testene er for å se hva jeg må øve mer på.

Anonymkode: 50b80...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte teoritentamen. 
bestod på første forsøk og alltid lurt på hvordan jeg skal bestå den🙈😅

Syns det var verdt det. Var så og si helt samme spørsmål men syns faktiskt på den skikkelige prøven var det lettere forklart og enklere enn teoritentamen appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte teoritentamen da jeg gjorde den i 2015. Spørsmålene der var iallefall den gang vanskeligere enn det jeg fikk på selve prøven. Bestod på første forsøk med 2 feil.

Endret av William_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

William_S skrev (3 minutter siden):

Jeg brukte teoritentamen da jeg gjorde den i 2015. Spørsmålene der var iallefall den gang vanskeligere enn det jeg fikk på selve prøven. Bestod på første forsøk med 2 feil.

De er fortsatt litt vanskeligere. Det er slik de sikrer at folk består. 

Anonymkode: 2336e...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte teoritentamen. 100% verdt det da prøvene der er utviklet av ATL, samme som lager teoriprøven du tar hos statens vegvesen. 
Om du tar prøven veldig mange ganger på teoritentamen kan det hende du kjenner igjen noen av spørsmålene når du tar teoriprøven. 
 

jeg bestod på første forsøk med kun 2 feil :) 

Anonymkode: 7f70f...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte kun teoritentamen. Du kan lese boka der også. Spørsmålene på testene der er mye vanskeligere enn selve prøven (prøven var kjempeenkel i forhold, bare litt mer knotete formulert så man må lese nøye). Bestod teoriprøven med 0 feil. 

Anonymkode: 7bbe6...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoritentamen er veldig bra. Du får en prøve etter du har lest hvert kapittel. Pluss flere vanlige prøver og skiltprøver. 

 

Anonymkode: cdc8a...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...