Gå til innhold

Bilferie med barn - ting å holde på med i bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vokste opp på 80-90 tallet, og det stemmer jo ikke at vi satt å så ut vinduet hele bilturen?

Vi hørte på musikk på Walkman, senere Discman, 85% av tiden, spilte på Gameboy. 
 

Hvorfor får de ikke bruke mobilen til å høre på musikk og lydbok? Forstår virkelig ikke hvorfor der skal være forbudt? Hvorfor skal de absolutt kjede seg? Kan ikke ferien være en fin tid for alle, også kan man lære seg å «kjede seg» og legge vekk mobilen ellers i hverdagen? Her er ferien, og de lange bilrutene, lagt opp til at alle skal ha det kjekt. 

Anonymkode: 53611...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 16.20):

Jøss, jeg kom til feil sted for å spørre skjønner jeg 😂

Jeg tenker barna mine har gått av en dørgende kjedelig transporttur, da jeg mener det er nødvendig å kunne kjede livet av seg noen ganger. Konstant input i hjernen av all skjermen har jeg ingen tro på.

Takk for de tipsene som faktisk kom 😅

Anonymkode: ec621...a2f

Men hvis de har så godt av en dørgende kjedelig biltur, hvorfor er du her og spør etter tips om ting de kan gjøre.....utenom det de selv vil?

Hvorfor ikke heller legge opp til at de skal få en finest mulig ferie?

Pappa var en dritt til tider, men selv han lot meg bruke walkman på de lange ferieturene.

Anonymkode: 4ad12...405

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 12.11):

Skal med to jenter, 10 og snart 13.

Nå er det lenge siden vi har hatt bilferie og jeg lurte på hva jeg kunne pakke med som underholdning i bilen?
De får ikke sitte og glo og taste på mobilen hele turen 🤓

Har pakket med polaroidkamera med bilder, de får litt snacks de liker. Yngste liker å tegne (obs på kvalme). Kanskje bilbingo.

Gode forslag tilpasset alder?😄

Anonymkode: ec621...a2f

Jeg pleide å erte mitt søsken i alle fall. Veldig gøy. 

Anonymkode: 8ad58...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøye meg, TS spør om idèr til aktiviteter på biltur som ikke inneholde skjerm, hva er vitsen med å gå til angrep her? Om dere ikke har noe å bidra med på det TS etterspør så la vær å svare.

- lese(evt lydbok)

- Brettspill(kan fint ha et brett i midtsete f.eks)

- Aktivitets bok

- Musikk

- tegne

- Diverse billeker(her er det vel bare et enkelt google søk så får du tusenvis å velge mellom)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (11 minutter siden):

jøye meg, TS spør om idèr til aktiviteter på biltur som ikke inneholde skjerm, hva er vitsen med å gå til angrep her? Om dere ikke har noe å bidra med på det TS etterspør så la vær å svare.

- lese(evt lydbok)

- Brettspill(kan fint ha et brett i midtsete f.eks)

- Aktivitets bok

- Musikk

- tegne

- Diverse billeker(her er det vel bare et enkelt google søk så får du tusenvis å velge mellom)

 

Godt du gjengir flere tips TS allerede har fått samtidig som du rakker ned på svarene 🤡 Men noen nye forslag er jo kjærkomment da 👍

Anonymkode: 0ed6f...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Godt du gjengir flere tips TS allerede har fått samtidig som du rakker ned på svarene 🤡 Men noen nye forslag er jo kjærkomment da 👍

Anonymkode: 0ed6f...31c

Regne med det klovnetrynet er ment til deg selv, for om du leser innlegget mitt en gang til så er det ikke svarene jeg rakker ned på, men alle angrepene angående skjermnbruk, regne med at du er en av de som ikke klarte å svare på det TS etterspør.

Ja jeg vet at noen av de er nevnt før, jeg bare rabla ned det som jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hololo skrev (10 timer siden):

jøye meg, TS spør om idèr til aktiviteter på biltur som ikke inneholde skjerm, hva er vitsen med å gå til angrep her? Om dere ikke har noe å bidra med på det TS etterspør så la vær å svare.

- lese(evt lydbok)

- Brettspill(kan fint ha et brett i midtsete f.eks)

- Aktivitets bok

- Musikk

- tegne

- Diverse billeker(her er det vel bare et enkelt google søk så får du tusenvis å velge mellom)

 

TS vil ha ting som ikke gir de tilgang til mobil. Altså utgår musikk og lydbok.

Anonymkode: 4ad12...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Vokste opp på 80-90 tallet, og det stemmer jo ikke at vi satt å så ut vinduet hele bilturen?

Vi hørte på musikk på Walkman, senere Discman, 85% av tiden, spilte på Gameboy. 
 

Hvorfor får de ikke bruke mobilen til å høre på musikk og lydbok? Forstår virkelig ikke hvorfor der skal være forbudt? Hvorfor skal de absolutt kjede seg? Kan ikke ferien være en fin tid for alle, også kan man lære seg å «kjede seg» og legge vekk mobilen ellers i hverdagen? Her er ferien, og de lange bilrutene, lagt opp til at alle skal ha det kjekt. 

Anonymkode: 53611...3db

Satt da og kikket ut av vinduet selv om vi hadde diacman. 😅 Og gameboy var virkelig IKKE allemannseie, jeg var den eneste i min vennegjeng som hadde gameboy, og det var begrenset hvor lenge jeg orket å spille på den. 

Jeg er enig i at man bør få bruke mobilen til musikk og lydbok, problemet er vel at mange da lar seg friste til å bruke skjermen aktivt og plutselig har de egentlig ikke oppfattet noe av lydboka likevel. 

23 minutter siden, AnonymBruker said:

TS vil ha ting som ikke gir de tilgang til mobil. Altså utgår musikk og lydbok.

Anonymkode: 4ad12...405

Ikke nødvendigvis. Man kan spille lydbok eller musikk på bilens anlegg. Dette gjør vi med våre barn på årets ferie. Ikke fordi vi absolutt har skjermforbud, men fordi barna er under 8 år og blir kvalme av skjerm i bil. Men man er jo ikke helt handikappet selv om man nekter barna å stirre på mobilskjerm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...