Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg er ei jente på 21 som har flyttet til en ny by og nytt fylke og kjenner ingen her. kommer egentig fra nord hvor folk er litt mer åpne og mye lettere å komme i kontakt med..

Jeg har i tillegg litt vansker med å komme i kontakt å bli kjent med folk fordi jeg er en stille og rolig og litt sjenert jente..

ikke har jeg fått meg jobb enda heller så det blir ganske kjedelig om dagene når kjæresten er på jobb..

hmm... hva skal jeg gjøre for å få bli kjent med folk her?

vestfold..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
hei

jeg er ei jente på 21 som har flyttet til en ny by og nytt fylke og kjenner ingen her. kommer egentig fra nord hvor folk er litt mer åpne og mye lettere å komme i kontakt med..

Jeg har i tillegg litt vansker med å komme i kontakt å bli kjent med folk fordi jeg er en stille og rolig og litt sjenert jente..

ikke har jeg fått meg jobb enda heller så det blir ganske kjedelig om dagene når kjæresten er på jobb..

hmm... hva skal jeg gjøre for å få bli kjent med folk her?

vestfold..

Snakke med folk du finner interessante, og si det du skriver ovenfor. Eventuelt begynne på noen kurs. Dansekurs er veldig populært om dagen. ;)

-Babyboy

Endret av babyboy
Gjest Catwoman
Skrevet

Opplevde akkurat det samme som deg da jeg flyttet til nytt sted. Jeg er også litt stille av meg noen ganger, og ikke den som lettest blir kjent med nye folk. Og det er og vanskelig somvoksen å få nye venner på et nytt sted.

Nå har jeg bodd her i halvannet år, og har endel bekjentskaper og noen venner som jeg har blitt kjent med gjennom jobb og samboers venner for det meste. Men de beste vennene mine er fortsatt der jeg bodde før.

Skole er nok der man lettest blir kjent med folk.

Og som babyboy sier kurs eller andre fritsidssysler, da treffer du jop også å folk med samme interesser som deg.

Du kan jo også dra igang et KG-treff der du bor, da blir du kjent med noen ihvertfall.

Gjest Lupi ii.
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, flytta til en ny by på en annen kant av landet hvor jeg ikke kjente en kjeft. Jeg har meldt meg på kurs med hunden min, og skal begynne på dansekurs på torsdag! Har blitt kjent med ei på hundekurset, og det er utrolig koselig. man må rett og slett delta på noe sånt altså, ellers blir det fort til at man er på jobb og hjemme bare, og der møter man jo ingen! Lykke til da :) og du, kan jeg spørre hvilken by du har flytta til?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg har også samme problemet, og har bodd i 2 år i den nye byen uten å ha den store omgangskretsen. På jobb er det generelt sett ikke et ungt miljø, og de få unge menneskene som er her, har fullt opp med småbarn og huslån og er ikke videre interessert i sosiale aktiviteter med en ny kollega.

Har oppsøkt foreninger og sosiale sammenhenger i sammenheng med hobbyene mine, og har fått noen venner i den sammenhengen, men siden jeg har interesser som er veldig mannsdominerte, er det kun guttevenner det er snakk om og ingen jentevenner. Ikke det at guttevenner er negativt, men det hadde jo vært kjekt med venner av begge kjønn :sjenert:

Nå er det 1 år til kontrakten min går ut her, og derfor har jeg mer eller mindre gitt opp å få nye venner, men fokuserer heller på de få jeg har. Hvis det viser seg at jeg blir værende her lenger enn 1 år, må jeg nok gå inn med en ny offensiv på vennefronten.

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen :) godt å vite at det er flere som er eller har vært i samme situasjon som meg. det var ei her som lurte på hvilken by jeg bor i, og det er sandefjord.

Jeg skal undersøke hvilke kurs de har her i nærheten :) :)

Men håper jeg får meg en eller annen jobb ganske fort.. kjeder meg ihjel hjemme i leiligheta hver eneste dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...