Gå til innhold

Til dere som lar baby sove oppå dere, ammes i søvn etc.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stå på! Dere gjør akkurat det som har vært naturlig for både babyer og mødre i tusenvis av år (og fortsatt er det i store deler av verden). Babyer er ikke tilpasset dagens moderne samfunn hvor det liksom er meningen at baby skal sove for seg selv slik at mor får gjort det som egentlig er kunstige behov. (Selv om det selvfølgelig finnes unntak og at mange babyer faktisk liker å sove for seg selv)

Jeg sier dette fordi to av de som var minst forståelsesfulle da min baby bare ville sove i bæresele, nå har fått sitt barn nr. 2 og 3, og har fått babyer med samme behov. Ikke så artig nå lenger å ha vært så arrogant tidligere.  De har lykkelige babyer som nå sover oppå dem, så bare tenk på det neste gang dere får kommentarer fra erfarne mødre som gjør at dere føler dere usikker - de har faktisk ikke rett, men har bare manglende forståelse for noen babyer sitt behov.

Anonymkode: aaad9...f44

  • Liker 5
  • Hjerte 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe ja, det er en del av oss som møter oss selv i døra på en del områder 🫣😅

Hilsen ei som absolutt ikke skulle samsove og som greide å følge det med nr.1, men så kom nr.2 som var baby av et annet kaliber...

Anonymkode: 31a2b...300

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt man kan ha litt selvinnsikt/ironi i alle fall 😁 Også kan man jo mene og tenke hva man vil, men synes det er så dumt at mange har behov for å gi uttrykk for sine egne meninger/påføre skam fordi andre gjør ting annerledes enn dem selv 🤨 Ser liksom ikke hvor nødvendigheten av det kommer fra! Man gjør jo ikke dette på andre temaer i livet, så hvorfor akkurat ting rundt baby. 

Anonymkode: aaad9...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting har jeg som 2-barnsmor erkjent: Alle babyer og barn er forskjellige.

Og selv om mine to har vært notoriske sovebabyer som har sovet på eget rom fra de var 8-9 måneder, er det ikke noe jeg banker i hodet på andre foreldre som sliter med søvn. Det har funket for oss, men gjør det kanskje ikke for andre. 

Anonymkode: 335c7...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får gjøre det de vil. Hvorfor skal andre blande seg borti hvor lenge/ofte noen ammer, hvordan de sover, hvordan de lever og hvordan de spiser (for å sette det på spissen). Hvordan andres hverdag med sin baby er har da ingen noenting med 🤷🏼‍♀️ de som ønsker råd ber om det 

Anonymkode: e962e...44e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nordvesta:

Ligger i skrivende stund ved siden av min 7 måneder gamle baby som har sovet 2x30 min i vogn i dag. Nå er hun på halvannen time and going :rodmer::heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🥳

De kan ikke få for mye nærhet, trygghet ig kjærlighet. Også vokser de av seg det behovet på et tidspunkt. Jada, det kan være litt styr og litt kvelende i blant, men jeg skal leve 50 år til, så et par år med mye nærhet til barnet mitt skal jeg tåle. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får gjøre hva de vil, men jeg velger å følge rådene fra Lub. Det ble mange våkennetter med sovende baby på brystet før hun endelig var komfortabel med å ligge ved siden av oss i stedet. 

image.thumb.png.440f5a72359132038d0621f28e58f428.png

Anonymkode: 4c7da...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Så klart ønsker man det! ☺️ Jeg tenkte mest på soving på dagtid, for det er der de aller fleste sliter. På magisk vis er det mange babyer som ikke trenger å sove oppå på natta, men kan feks ammes i søvn og ligge ved siden av. Soving på natt må for noen også gjøres oppå magen, og jeg forstår absolutt at man ønsker å unngå det. 

Anonymkode: aaad9...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk får gjøre hva de vil, men jeg velger å følge rådene fra Lub. Det ble mange våkennetter med sovende baby på brystet før hun endelig var komfortabel med å ligge ved siden av oss i stedet. 

image.thumb.png.440f5a72359132038d0621f28e58f428.png

Anonymkode: 4c7da...a20

Jeg tok for gitt at det var snakk om fangdupp på dagtid. 

Anonymkode: 31a2b...300

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Folk får gjøre hva de vil, men jeg velger å følge rådene fra Lub. Det ble mange våkennetter med sovende baby på brystet før hun endelig var komfortabel med å ligge ved siden av oss i stedet. 

image.thumb.png.440f5a72359132038d0621f28e58f428.png

Anonymkode: 4c7da...a20

Er vel snakk om soving på dagtid og da følger jo mor med. 

Anonymkode: d8557...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...