AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #1 Skrevet 1. juli 2024 Hei! Jeg sitter nå etter noen år og tenker at jeg valgte feil damd pga jeg trodde ikke jeg var verdt mer. Jeg har ting ved meg selv som gjorde at jeg trodde jeg måtte ta det jeg kunne få og nå mange år etterpå så ser jeg at det er feil. Jeg føler på en måte at jeg har valgt feil og at jeg angrer. Jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde valgt henne i dag, og at jeg kunne fått et bedre forhold og et bedre liv. Jeg har valgt et liv med trøbbel og motgang bare for å ha «noen» Er det flere her som angrer på valg av livspartner, men som tok det de fikk, og ikke klarte å velge partner med utgangspunkt i sin egen verdi som menneske? Anonymkode: f2355...71c 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #2 Skrevet 1. juli 2024 Ja. Som mann bør du vente med å velge partner til du blir 32+. Da er du på topp rent markedsverdi messig og kan velge blant bedre 20-25åringer enn du kunne når du selv var yngre. Velger du en partner når du selv er i 20-årene ender du nok opp med noen som ikke er like attraktiv som hva du kan få senere når du har mer å by på for langsiktige forhold. Anonymkode: 71e2b...2b3
Nonstop1 Skrevet 1. juli 2024 #3 Skrevet 1. juli 2024 (endret) Tja. Jeg elsker partneren min. Han har mange gode sider med seg, og jeg vil nok aldri forlate han. Men jeg valgte han som 17åring. Og jeg føler vel egentlig at valget var veldig lite rasjonelt, og mer tilfeldigheter som bare endte sånn. Hadde jeg valgt i dag, helt på nytt, ville jeg nok valgt noen som gjorde livet mitt litt enklere. Men da hadde jeg måttet vært 17år på nytt og valgt vekk mannen, fordi når følelsene og tiden først er investert greier jeg ikke æ bryte med han. Jeg elsker han som sagt. Men jeg kunne valgt mye smartere. En med ambisjoner, en som var frisk og ville utfolde seg med både jobb og barn. En som hadde drømmer som ligner mer på mine, fordi da tror jeg vi kunne hatt ett veldig spennende liv. Forskjellen på meg som voksen med litt livserfaring og som 17åring er vel at i dag ville jeg faktisk tatt en grundig overveining, og ikke bare hoppet ut i hva enn. Men så er det sånn at jeg er fornøyd med livet selv om det ikke ble som drømmen. Og hvem vet hvor flink jeg ville vært til å velge mann om jeg skulle valgt helt rasjonelt. Kanskje ville noe av det jeg har nå manglet? Og alt er jo ikke skrevet I stein. Kan ikke du velge på nytt nå som du ser din egen verdi? Jeg vet jeg trives for godt med mannen til å gjøre det selv, men mulig det er det rette for deg? Endret 1. juli 2024 av Nonstop1 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #4 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja. Som mann bør du vente med å velge partner til du blir 32+. Da er du på topp rent markedsverdi messig og kan velge blant bedre 20-25åringer enn du kunne når du selv var yngre. Velger du en partner når du selv er i 20-årene ender du nok opp med noen som ikke er like attraktiv som hva du kan få senere når du har mer å by på for langsiktige forhold. Anonymkode: 71e2b...2b3 Kan jo gjøre som mange menn og ta "god nok for nå"-dame som samboer og dumpe henne før dere får barn 😀 Anonymkode: d480a...63f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #5 Skrevet 1. juli 2024 Da må du gjøre det slutt med henne I DAG. Ingen skal måtte være sammen med noen som syns de fortjener bedre. Slipp henne fri så hun kan finne en mann som elsker henne for den hun er. Anonymkode: 8c52e...cd6 10
Fremmed fugl Skrevet 1. juli 2024 #6 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja. Som mann bør du vente med å velge partner til du blir 32+. Da er du på topp rent markedsverdi messig og kan velge blant bedre 20-25åringer enn du kunne når du selv var yngre. Velger du en partner når du selv er i 20-årene ender du nok opp med noen som ikke er like attraktiv som hva du kan få senere når du har mer å by på for langsiktige forhold. Anonymkode: 71e2b...2b3 Menn på 32+ og kvinner på 20-25. Det vil si minimum 7 års aldersforskjell. All forskning jeg er kjent med tilsier at det øker risiko for samlivsbrudd eller at man er i et ulykkelig forhold med en så stor aldersforskjell. Den beste studie jeg har sett på dette, konkluderte med at det var akkurat ved den typen av aldersforskjell som man såg negativ seleksjon. Enkelt å greit, dem som har det lett med kjærligheten, det er ikke dem som typisk ender opp med stor aldersforskjell. Uansett om dem er den mye yngre kvinnen, eller den mye eldre mannen. Ellers er vel det gode rådet å ikke bli sammen med noen fordi man skal bli sammen med noen, men fordi det føles riktig med akkurat den personen. 3 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #7 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg sitter nå etter noen år og tenker at jeg valgte feil damd pga jeg trodde ikke jeg var verdt mer. Jeg har ting ved meg selv som gjorde at jeg trodde jeg måtte ta det jeg kunne få og nå mange år etterpå så ser jeg at det er feil. Jeg føler på en måte at jeg har valgt feil og at jeg angrer. Jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde valgt henne i dag, og at jeg kunne fått et bedre forhold og et bedre liv. Jeg har valgt et liv med trøbbel og motgang bare for å ha «noen» Er det flere her som angrer på valg av livspartner, men som tok det de fikk, og ikke klarte å velge partner med utgangspunkt i sin egen verdi som menneske? Anonymkode: f2355...71c Jeg tror det. Jeg valgte en som behandlet meg dårlig, og sto i det i mange år. Burde gått ved første røde flagg, men i stedet ble jeg manipulert så lenge at jeg mistet meg selv totalt. Jeg valgte også å gå etter 12 år. Jeg har jobbet med meg selv, og håper jeg treffer bedre andre gangen. Anonymkode: 5a248...053 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #8 Skrevet 1. juli 2024 Valgte feil partner som ung fordi jeg ignorerte magefølelse og trodde jeg slet med tilknytningsproblemer. Men da jeg innså at jeg vokste og utviklet meg og at jeg som mor fikk andre verdier og ble trygg på meg selv og at jeg hadde så sterkt bånd med både unge og venner, innså jeg at det var partner som var feil. Skilte meg og fikk ny kjæreste og har aldri vært lykkeligere❤️ Anonymkode: 3d320...b50 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #9 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Valgte feil partner som ung fordi jeg ignorerte magefølelse og trodde jeg slet med tilknytningsproblemer. Men da jeg innså at jeg vokste og utviklet meg og at jeg som mor fikk andre verdier og ble trygg på meg selv og at jeg hadde så sterkt bånd med både unge og venner, innså jeg at det var partner som var feil. Skilte meg og fikk ny kjæreste og har aldri vært lykkeligere❤️ Anonymkode: 3d320...b50 Godt vi er to! Livet er mye bedre nå❤️ Og det måtte en sånn partner til for å forstå min egen verdi. Anonymkode: 5a248...053
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #10 Skrevet 1. juli 2024 Jepp kasta vekk mine beste år på en som hverken var vakker eller trofast fordi jeg hadde lav selvtillit etter å ha vokst opp med en far som misbrukte meg og drev med psykisk terror hele oppveksten… Han kjæresten var nok heller ikke fornøyd med meg, snakka kronisk om ei studievenninne som han var betatt av, eksen hans kom på døra vår om jeg hadde sykedag fra jobb og han «plutselig» måtte ut… han dro på café med kvinner han møtte over nettet og drev og møtte elskerinner i hjembygda si og forlot meg to uker etter at han snakka om forlovelse, rett til hu han er gift med, og utro mot i dag. Han foreslår stadig å møtes for én ting selv om det ikke er aktuelt… Det å ikke føle seg bra nok, har fulgt meg hele livet etter det han gjorde, og jeg har null tiltro til menn etter det og enda et forhold hvor han (en annen kjæreste) var utro og drev og lå over til venninner mens jeg satt i leiligheten alene, og baksnakka meg til sine venner, sin mor og søster og sine få kompiser… Jeg Er singel i dag, og kommer aldri til å slippe en mann innpå meg igjen selv om det er mange som ønsker meg, mange som ønsker å date, får mange komplimenter om at jeg er nydelig, pen, så slank og trent, perfekt hud osv, det går ikke inn, det betyr ingenting, og selvtilliten er ødelagt for alltid. Jeg har tinder kun for boost av selvtillit for utseendet for det er det eneste jeg har igjen. Forlat denne kvinnen, for hennes skyld, om du tror du er så mye bedre enn henne. Ikke kast vekk hennes tid og selvfølelse… Anonymkode: 36c37...03f 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #11 Skrevet 1. juli 2024 Jeg tror det er utrolig vanlig hos oss sjenerte, og lite sosialt trente. Vi som kanskje ikke fikk forholdserfaring, før vi plutselig dumpet borti et menneske som ville ha oss. Jeg håper ts bare ordla seg litt klønete, men for min del handler det ikke om å være bedre enn henne, men kun om at vi var en dårlig match. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan jo gjøre som mange menn og ta "god nok for nå"-dame som samboer og dumpe henne før dere får barn 😀 Anonymkode: d480a...63f Det er vel dette både menn og kvinner bør bruke ungdomstiden til. Mange har jo dessverre ikke anledning til å teste alle livets muligheter, og plutselig har du etablert familie med "første og beste". Nå har jeg en ny kjæreste, som jeg ler sammen med, hver dag. Anonymkode: a32fb...981
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #12 Skrevet 1. juli 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Ja. Som mann bør du vente med å velge partner til du blir 32+. Da er du på topp rent markedsverdi messig og kan velge blant bedre 20-25åringer enn du kunne når du selv var yngre. Velger du en partner når du selv er i 20-årene ender du nok opp med noen som ikke er like attraktiv som hva du kan få senere når du har mer å by på for langsiktige forhold. Anonymkode: 71e2b...2b3 Menn er på sitt fineste mellom 25-28. 32+ menn ser ikke ut. Anonymkode: 3b084...29e
Rainstorm2.0 Skrevet 1. juli 2024 #13 Skrevet 1. juli 2024 Ja, absolutt. Samtidig tror jeg det er gjensidig. Og at vi utvikler oss sammen i samme retning, så på et vis er det ikke helt feil likevel. For hvert steg jeg tar fremover jo mer avstand blir det til personen jeg valgte. Samtidig blir det jo også mer avstand til den JEG var. Vi må stadig fornye bildene vi har av hverandre, og gi hverandre plassen vi trenger til å omforme oss i eget bilde og deretter i den andres blikk. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #14 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja. Som mann bør du vente med å velge partner til du blir 32+. Da er du på topp rent markedsverdi messig og kan velge blant bedre 20-25åringer enn du kunne når du selv var yngre. Velger du en partner når du selv er i 20-årene ender du nok opp med noen som ikke er like attraktiv som hva du kan få senere når du har mer å by på for langsiktige forhold. Anonymkode: 71e2b...2b3 Hadde dette stemt så hadde det neppe sittet en haug av bitre single menn i 30-årene rundt omkring i Norges land 🤣. For noe vås. Anonymkode: 83067...57f 3 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #15 Skrevet 1. juli 2024 Fremmed fugl skrev (11 timer siden): Menn på 32+ og kvinner på 20-25. Det vil si minimum 7 års aldersforskjell. All forskning jeg er kjent med tilsier at det øker risiko for samlivsbrudd eller at man er i et ulykkelig forhold med en så stor aldersforskjell. Den beste studie jeg har sett på dette, konkluderte med at det var akkurat ved den typen av aldersforskjell som man såg negativ seleksjon. Enkelt å greit, dem som har det lett med kjærligheten, det er ikke dem som typisk ender opp med stor aldersforskjell. Uansett om dem er den mye yngre kvinnen, eller den mye eldre mannen. Ellers er vel det gode rådet å ikke bli sammen med noen fordi man skal bli sammen med noen, men fordi det føles riktig med akkurat den personen. Dame her og nei takk til eldre menn!!! Ynge hell yah! Anonymkode: 040f4...c91 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #16 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde dette stemt så hadde det neppe sittet en haug av bitre single menn i 30-årene rundt omkring i Norges land 🤣. For noe vås. Anonymkode: 83067...57f mange er det så? Anonymkode: 040f4...c91
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #17 Skrevet 1. juli 2024 ALLE bør vente med å finne partner til de liker livet de har som single. Alle disse tullingene som lete etter "noen" er dømt til å få et jævlig liv. Anonymkode: 6ed84...ca2 3 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #18 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan jo gjøre som mange menn og ta "god nok for nå"-dame som samboer og dumpe henne før dere får barn 😀 Anonymkode: d480a...63f Det er drittsekkfakter, ingen vær en sånn en. Bare dårlig gjør å kaste bort de beste åra til noen. Anonymkode: 27033...099 1
Fremmed fugl Skrevet 1. juli 2024 #19 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dame her og nei takk til eldre menn!!! Ynge hell yah! Anonymkode: 040f4...c91 Heldigvis så er livet som det er. Vi møter noen som tar pusten av oss, eldre eller yngre.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #20 Skrevet 1. juli 2024 Jeg har også valgt feil og godtatt så altfor mye, fordi jeg ikke trodde at jeg fortjente bedre. Dvs, det tok lang tid før jeg innså at det var årsaken, at det var slik det hang sammen. Men da jeg ble klar over det så kunne jeg starte bearbeiding av de sidene ved meg som sa at jeg ikke var en bra nok person og etterhvert følte jeg meg sterk nok til å forlate relasjonen. Det var ikke lett, bare så det er sagt. Jeg hadde jo i altfor mange år unnskyldt oppførselen, fokusert på alt det positive vi hadde sammen, vridd hjernen min til å tenke at "det ikke er så ille" etc, så jeg måtte virkelig kjempe med meg selv for å gi slipp. Anonymkode: 48585...74e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå