Gå til innhold

Er dette søskenforsøk eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man får ett barn ved privat IVF og søker seg til offentlig for nummer 2 - regnes dette da som første forsøket eller søskenforsøk? Mister man en runde ved å ha fått første barnet privat? :) 

 

 

Anonymkode: ad4e7...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det regnes som søskenforsøk. Du har jo ett barn. Og du får tre forsøk pr. barn. Så går ikke an å miste en runde..

Anonymkode: e9400...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det regnes som søskenforsøk. Du har jo ett barn. Og du får tre forsøk pr. barn. Så går ikke an å miste en runde..

Anonymkode: e9400...034

Man mister jo en runde hvis man går rett på søskenforsøk. Hadde man gått offentlig med en gang hadde man fått forsøk på barn + søskenforsøk. Så man "mister" en gratis runde fordi man har fått første barnet privat og betalt selv.

Anonymkode: ad4e7...df9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man mister jo en runde hvis man går rett på søskenforsøk. Hadde man gått offentlig med en gang hadde man fått forsøk på barn + søskenforsøk. Så man "mister" en gratis runde fordi man har fått første barnet privat og betalt selv.

Anonymkode: ad4e7...df9

Hvis du mener på den måten, så 🤷🏼‍♀️ Men da skjønner jeg ikke hvorfor du spurte hvis du har svaret selv. 

Anonymkode: e9400...034

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du mener på den måten, så 🤷🏼‍♀️ Men da skjønner jeg ikke hvorfor du spurte hvis du har svaret selv. 

Anonymkode: e9400...034

Jeg spør om det er riktig :) Jeg tolker det sånn i hvert fall, men skulle gjerne hørt fra noen som faktisk vet 

Anonymkode: ad4e7...df9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke søsken forsøk. 

Dersom du har fått et barn via ivf privat påvirker det ikke dine forsøk offentlig etterpå på noe måte. Så det regnes ikke som søsken forsøk nei. 

Dersom man hadde gått privat ville det blitt regnet som et nytt forsøk på nytt barn. 

Hadde man benyttet nedfrosset egg privat eller offentlig- ville det vært søsken forsøkt. Hadde det vært fortsettelse offentlig på nytt barn ville det vært søskenforsøk. 

Anonymkode: f280b...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er ikke søsken forsøk. 

Dersom du har fått et barn via ivf privat påvirker det ikke dine forsøk offentlig etterpå på noe måte. Så det regnes ikke som søsken forsøk nei. 

Dersom man hadde gått privat ville det blitt regnet som et nytt forsøk på nytt barn. 

Hadde man benyttet nedfrosset egg privat eller offentlig- ville det vært søsken forsøkt. Hadde det vært fortsettelse offentlig på nytt barn ville det vært søskenforsøk. 

Anonymkode: f280b...e3a

Tusen takk for svar :) 

Anonymkode: ad4e7...df9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man mister jo en runde hvis man går rett på søskenforsøk. Hadde man gått offentlig med en gang hadde man fått forsøk på barn + søskenforsøk. Så man "mister" en gratis runde fordi man har fått første barnet privat og betalt selv.

Anonymkode: ad4e7...df9

Nei. Man mister ikke noe fordi man forsøker få barn 2. Valget om å få et barn til påvirker på ingen måte kostnadene man valgte ta på seg knyttet til barn 1. 

Man har «mistet» gratisforsøkene fordi man valgte å få første barn privat. Uavhenig av om man får flere søsken. 

Anonymkode: d0337...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tusen takk for svar :) 

Anonymkode: ad4e7...df9

Bare hyggelig. Akkurat startet samme prosessen selv. Fått 2 barn via ivf privat, skal nå gå offentlig for nr 3. Mine muligheter offentlig påvirkes ikke av at jeg har gått privat tidligere. 

Eneste det KAN påvirke er hva helfo velger å dekke, men de dekker uansett medisinering og behandling for 3 uttak (forsøk) per barn. Men vi får dekket det offentlige nå av helfo som normalt. 

Anonymkode: f280b...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...