Gjest Gjest_Aurora_* Skrevet 14. februar 2006 #1 Skrevet 14. februar 2006 Veslegutt har fått omgangssyke,og er løs i magen. Han bærsjer omtrent i ett sett. Vi vasker ikke stumpen med klut,men skyller forsiktig i dusjen. Men nå har det gått et par dager med hyppig avføring og han er kjempe sår,stakkar!!! Han gråter når han har bæsjet. Og hyler under bleieskiftet!Det hjelper ikke så mye med zinksalve, fordi den får ikke tid til å virke før neste bleieskift. Nå har jeg dynket stumpen med potetmel.Håper det funker! Lurer på om noen har noen gode og effektive tips mot sårheten? Og hva er det egentlig som binder magen slik at han blir fortere frisk?
Bobeline Skrevet 14. februar 2006 #2 Skrevet 14. februar 2006 Det beste er å skifte bleie som fort som overhode mulig når barnet har bæsjet. Løs bæsj inneholder sterke enzymer som lett etser og gir sår barnehud. Husk å skylle nøye slik at det ikke ligger igejn "rester" som kan tære på huden. Hva med å ringe det lokale legekontoret og få råd derfra om hva som kan binde magen eller hvordan få huden til å bli mindre sår raskere?
Gjest gjesta Skrevet 15. februar 2006 #3 Skrevet 15. februar 2006 Var på legevakta en gang pga at minsten nesten var hudløs i rompa. Fikk da krystallfiolett? å pensle på. Det fungerte bra. Eneste "aberet" er at den fargen setter seg på alt og det nytter ikke å vaske bort. (Den er virkelig fiolett/lilla)
Kipa Skrevet 15. februar 2006 #4 Skrevet 15. februar 2006 (endret) kjøp inotyol mot den såre stumpen! Funker veldig bra! Endret 15. februar 2006 av Kipa
Gjest inka Skrevet 15. februar 2006 #5 Skrevet 15. februar 2006 ....eller Asselli! det får du kjøpt på apoteket og inneholder zink som gjør at huden heles raskt!
Gjest Qlio Skrevet 15. februar 2006 #6 Skrevet 15. februar 2006 La barnet ligge nakent nedentil, luft er bra! Da ser du med en gang om han bæsjer, selvom det blir litt mer vask. Har god erfaring med Inotyol. Vask med olje på bomullspads, vann virker også uttørrende.
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2006 #7 Skrevet 15. februar 2006 La barnet ligge nakent nedentil, luft er bra! Da ser du med en gang om han bæsjer, selvom det blir litt mer vask. Har god erfaring med Inotyol. Vask med olje på bomullspads, vann virker også uttørrende. ← lurt!
Plym Skrevet 15. februar 2006 #9 Skrevet 15. februar 2006 Luft er jo det beste, som flere over her har sagt. Men iblant må tøyet på, og da har jeg god erfaring med seba med spesialkrem, og små lapper av gassklut som jeg la over det såre partiet som et plaster. Et triks jeg lærte på helsestasjonen som fungerte veldig fint når sønnen min var hudløs etter diare.
Gjest Gjest_Aurora_* Skrevet 15. februar 2006 #10 Skrevet 15. februar 2006 Tusen takk for gode tips! Stompen er littebitt mindre sår i dag. Mulig det er fordi jeg vasker med Sebamed olje. Har kjøpt inn krystallfiolett som jeg skal teste ut. Men det er ikke så lett med tanke på at det farger, og minsten nekter å la meg komme til! Han kniper igjen bena. Men det er jo forståelig med tanke på sårheten. Håper virkelig at han er bedre i morgen. Blir beymret når han er så slapp. Han som pleier å være i hundre. Ringer legen i morgen. Han har ingen matlyst,men han er flink til å drikke. Lurer på om noen vet hvorfor fargen på avføringen(sorry detaljene) forandres. I et par dager har den vært grønn,og nå er den blitt gul. Han spiser det samme. Kanskje det betyr at han er på bedringens veg. Håper det...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. februar 2006 #11 Skrevet 16. februar 2006 datteren min hadde rene brann såret i stumpen når hun gikk med bleie pga en magesykdom, å det eneste som funket hurtig var den aloveraen du kjøper i helsekosten,gjennomsiktig flaske med grønn skjele.det svir litt di første sek men absulutt det beste jeg har prøvd.( å den funker til masse annet ) MÅ ha en i huset jeg.
Gjest vsn Skrevet 16. februar 2006 #12 Skrevet 16. februar 2006 ....eller Asselli! det får du kjøpt på apoteket og inneholder zink som gjør at huden heles raskt! ← Jeg har også god erfaring med Aselli sårsalve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå