AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #1 Del Skrevet 30. juni 2024 Hei, jeg har en datter på syv år som har siden hun fylte fire år villet ha kort hår, til rett under ørene. Hun har også villet ha lugg. Det hadde begynt å gro ut litt, til hun nå ville klippe seg igjen og fant en frisyre på nett som ligner litt på bollesveis. En søt frisyre egentlig. Feminin og fin 😊 Jeg synes det hele er veldig vanskelig for jeg synes ikke hun kler denne typen frisyre med lugg. Synes ikke hun kler lugg for jeg ser at det skjuler deler av ansiktet hennes.. 😕 Hun har tykt mørkt hår og om jeg kunne bestemme hadde hun hatt hår til langt ned på ryggen, men det er jo bare hår og hun må få lov å velge litt selv og.. I hvilke tilfeller er det egentlig innafor å si nei til slike ting ? Føler det er bedre å si at hun må spare ut luggen sin så hele ansiktet hennes kommer bedre frem ..? At jeg tenker vi sparer det litt ut så du får alt håret i èn strikk, det blir mye lettere for deg...etc.. Anonymkode: 2bf0a...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #2 Del Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei, jeg har en datter på syv år som har siden hun fylte fire år villet ha kort hår, til rett under ørene. Hun har også villet ha lugg. Det hadde begynt å gro ut litt, til hun nå ville klippe seg igjen og fant en frisyre på nett som ligner litt på bollesveis. En søt frisyre egentlig. Feminin og fin 😊 Jeg synes det hele er veldig vanskelig for jeg synes ikke hun kler denne typen frisyre med lugg. Synes ikke hun kler lugg for jeg ser at det skjuler deler av ansiktet hennes.. 😕 Hun har tykt mørkt hår og om jeg kunne bestemme hadde hun hatt hår til langt ned på ryggen, men det er jo bare hår og hun må få lov å velge litt selv og.. I hvilke tilfeller er det egentlig innafor å si nei til slike ting ? Føler det er bedre å si at hun må spare ut luggen sin så hele ansiktet hennes kommer bedre frem ..? At jeg tenker vi sparer det litt ut så du får alt håret i èn strikk, det blir mye lettere for deg...etc.. Anonymkode: 2bf0a...f60 Dette bør en 7-åring bestemme helt selv!! Anonymkode: b4408...811 19 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #3 Del Skrevet 30. juni 2024 Min datter på åtte kler heller ikke ligg. Hun hadde det for et par år siden og den er vokst ut nå, oppfordrer bevisst til annen frisyre når hun klipper seg Anonymkode: 73bc1...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #4 Del Skrevet 30. juni 2024 Spørsmålet er jo om hun må se ut på den mest «kledelige» måten - altså er det virkelig viktigst at man velger ting i livet ut fra hvordan det ser ut eller et det viktigst at man følger det man blir glad av og har lyst til? Det er dette du kommuniserer noe om med å kommentere luggen eller prøve å styre i en eller annen retning. Anonymkode: 6cb29...751 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #5 Del Skrevet 30. juni 2024 Ring Dagbladet. Det er sånne saker de skriver om. Anonymkode: 915be...1e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 1. juli 2024 #6 Del Skrevet 1. juli 2024 Synes du skal la henne ha kort hår om hun vil, jenter kommer tidsnok til den perioden der de skal ligne mest mulig på alle andre og ser du i klasserom med litt større jenter så har alle sammen langt hår m midtskill. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #7 Del Skrevet 1. juli 2024 Herregud. Det er hår vi snakker om... Anonymkode: 59b3d...8ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #8 Del Skrevet 1. juli 2024 Hun er så gammel at jeg syns at hvis du skal bestemme hennes hårsveis så må hun få bestemme din. Anonymkode: 19790...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #9 Del Skrevet 1. juli 2024 Dette var bakvendt, du er heldig i det at hun vil klippe seg syns jeg. Mye mer lettvindt og mye penere. Opp til mine døtre var 6 år fikk jeg ta dem med til frisøren og de fikk verdens søteste korte frisyrer med lugg, etter det var det sparing, sparing sparing av hår til langt ned på ryggen. Det er jo ikke fint, i hvertfall ikke når 269 jenter på skolen gjør det samme uansett hårtype og ansikt, og den ene nr 270 har pasjesveis til rett under øra og er rett og slett velstelt og elegant. Og all den der greiinga og kamminga du og hun slipper! Men viktig er det ikke, verken på den ene andre måten. Du kan oppfordre til en spenne i den luggen? Å foreslp at hun kan spare ut luggen er jo greit, "litt lengre "bangs" foran". At hun bør kunne samle det i en strikk, hvorfor det? Men selvsagt kan du foreslå og manipulere dette mye, fortelle hva du syns er fint og hvorfor. Jeg innser jo at mitt lønske om korte frisyrer bunner jo ene og alene i hva JEG syns er kledelig. Men dessverre, 6 år og det var slutt. Anonymkode: 675c3...d92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #10 Del Skrevet 2. juli 2024 Som tidligere frisør, 2 barnsmor (der eldste snart er 12 og jente), og førskolelærer - så må jeg si at jeg får vondt i sjela av alle disse jentene som har tunge pannelugger, som vokser ned i øynene et par uker etter klipp, henger fettete klistret fast i panna og godt innsauset i solkrem og svette på sommerstid… Tanken er sikkert god med å få håret bort fra øynene, men det må vedlikeholdes med jevnlig klipp og sannsynligvis hyppigere vask på sommerstid. Man trenger ikke være veldig hårkyndig for å klare å sette panneluggen til side eller bakover med en strikk. Jeg har hatt alt for mange barn i frisørstolen som knapt har tid til å sitte i frisørstolen lenge nok til å få luggen klippet, og foreldre som dessverre lar panneluggen vokse villt før de kommer med barnet for en stuss. Mitt barn hadde pannelugg en kort periode som 3-4-åring, men hun fikk fnatt av å aldri få alt håret bort fra fjeset. Noen jenter kler pannelugg, andre ikke - men om barnet ønsker pannelugg har ikke dette noe å si. Men veldig fint å ta praten om vedlikehold, for skal panneluggen se fin ut, så må det også følges opp. Anonymkode: aa30a...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #11 Del Skrevet 2. juli 2024 Hvis hun liker det så la hun ha lugg. Liker hun det ikke så spar det ut å finn på noe annet. Synes hun kan bestemme selv over sitt eget hår. Det viktigste er at hun selv liker det. Anonymkode: 43566...55b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå