Mamma31 Skrevet 30. juni 2024 #1 Skrevet 30. juni 2024 Hei har ei nydelig jente på 13 år som vi (spesielt jeg, mor) har hatt det litt tøft med de siste årene. Kort fortalt; etter utredning hos bup har hun fått diagnosen sosial angst. Hun har sagt at hun ønsker at vi gjør mer sammen som familie, snakker mer sammen osv., men jeg syntes det siste (snakke) er vanskelig. Hørers sikkert kjempe teit ut. Er selv vokst opp i ett hjem uten god kommunikasjon. Snakket aldri om følelser og hadde foreldre som var autoritære. Jeg vil ha et godt forhold til min datter, og spesielt i den situasjonen hun er i nå med behandling. Har vært mye sint på henne før diagnosen ble satt (lang historie som jeg ikke tar her), som også gjør at vi har dratt litt fra hverandre. tips?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #2 Skrevet 30. juni 2024 FuelBox er faktisk fint. Anonymkode: 3ba2b...8af 1
Arkana Skrevet 30. juni 2024 #3 Skrevet 30. juni 2024 Vi snakker mye sammen rundt middagsbordet eller mens vi spiller brettspill (noe vi gjør ofte). Vi starter gjerne med å spørre om dagen deres (f.eks. hva er de tre beste tingene som har skjedd i dag, og det trenger ikke være noe stort) og så flyter samtalen ofte videre av seg selv og et tema fører til et annet som fører til et annet osv. På sengekanten ved leggetid er også en fin mulighet for samtaler og bilturer er undervurdert samtalested. Når begge er stuck i bilen med hverandre en viss tid er man gjerne nødt til å prate om noe. Vis interesse for livet hennes og det hun er interessert i og driver med. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #4 Skrevet 1. juli 2024 Min er faring er at snakking med barna / tenåringer kan være lettere dersom man kjører bil, går tur eller lignende og ikke sitter ovenfor hverandre face to face. Da blir det ikke så stivt og rart, så barna åpner seg gjerne litt mer. Lykke til Anonymkode: 365a6...26c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #5 Skrevet 1. juli 2024 Hva med å be bup om en veiledningstime for deg? Ellers gode forslag over her:) Anonymkode: 0040a...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå