Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i litt over et år, og vi har det veldig fint sammen. Nå skal han og datteren på en to ukers ferie nedover i Europa, og jeg kunne gjerne være med, men jeg har ikke råd. Det er snakk om å bo på ulike hoteller i en 14-dagers periode, så dette blir kostbart. Andre med lignende problemstilling? Hvor mange år inn i forholdet er det vanlig at man befinner seg, før man planlegger ferier som begge parter har råd til? 

Anonymkode: f78f2...510

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan planlegges fra tidlig av, men varierer fra par til par. 

Men man trenger ikke å dra på alle ferier i sammen og kjæresten din har også et barn. La de kose seg på tur. 

Anonymkode: a793d...c71

• Liker 21
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan planlegges fra tidlig av, men varierer fra par til par. 

Men man trenger ikke å dra på alle ferier i sammen og kjæresten din har også et barn. La de kose seg på tur. 

Anonymkode: a793d...c71

Ja jeg lar de selvfølgelig kose seg på tur😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han tar ferien med sitt barn, så kan du og han dra på ferie alene, når dere bare har vært sammen i ett år.

Hvis det er svært viktig for deg å være sammen med de:

La de få ha alenetid sammen først, så kan du heller dra ned å være noen dager sammen med de på slutten av ferien feks.

Kanskje dere kan planlegge noe sammen til neste år, men la far ha aleneferie med barnet sitt. Ikke lenge før barnet flytter hjemmefra, og må jobbe i sommerferien.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortsatt egne reiser og ting jeg finner på med barnet alene, ikke fordi kjæresten ikke har råd men fordi både jeg og han ønsker at barnet får alenetid med mor. Han har hatt meg alene i 8 år før stefar kom inn i bildet og tatt stefar i mot med åpne armer, tillit og kjærlighet, så vi begge unner han egentid med mor.

Når vi en dag får felles barn så blir nok turene færre og kortere men vi begge ønsker å fortsette å gi barnet dette. Viktig å påpeke at vi har fellesopplevelser og turer også da.

Anonymkode: 21e5e...ed9

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For det første snakk sammen! Forventer han at du ikke skal være med, se over (og under). Forventer han at du skal være med, kanskje som en første "bli kjent med min nye kjære" tur, da må dere bli enig om noe. Kanskje han skal betale halvparten av reisen for deg, enten som en gave eller som et lån? Kanskje dere kan bli enig om at han betaler reisen, så betaler du noen middager underveis? Det er flere måter å kompromisse på. Et forhold består tross alt av en mengde kompromisser, gi og ta, begge skal få noenlunde det samme ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar til dere over. Jeg unner de selvsagt en flott ferie sammen, jeg ville bare høre hvordan andre har gjort disse tingene😊 Er enig i at det er viktig med egentid for far og datter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er naturlig å inkludere i ferieplaner når man bor sammen, uavhengig av når tid dere ble sammen.

Anonymkode: 4444a...898

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker det er naturlig å inkludere i ferieplaner når man bor sammen, uavhengig av når tid dere ble sammen.

Vi bor ikke sammen. Tenker ikke det er det som avgjør om man skal feriere sammen eller ei?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe i veien for han kan fortsette å h aleneturer med barnet framover. Så kan dere ha kjæresteturer sammen du har råd til en annen gang. 

Anonymkode: 48c1d...ce6

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er supersært å skulle dra på ferie sammen med særkullsbarnet til kjæresten når dere kun har vært sammen i et år 😳

Anonymkode: 175c2...4d1

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi bor ikke sammen. Tenker ikke det er det som avgjør om man skal feriere sammen eller ei?

Med barnet hans. En familietur, om du skjønner, hvor du også er med. 

Bare du og ham kan da feriere sammen når som helst. Jeg synes bare at en slik familietur kan vente til dere er samboere, og barnet ser på deg som en bonusmor/omsorgsperson.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere skulle vel bodd på samme rom og kjørt samme bil, så hva er den store kostnaden?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Med barnet hans. En familietur, om du skjønner, hvor du også er med. 

Bare du og ham kan da feriere sammen når som helst. Jeg synes bare at en slik familietur kan vente til dere er samboere, og barnet ser på deg som en bonusmor/omsorgsperson.

Skjønner hva du mener. Nå ble jeg invitert med da, de begge ville jeg skulle bli med, men jeg takket nei i denne omgang. Økonomi var et tema, men jeg tenker også at det er fint at de får egentid sammen. Ville bare høre hvordan andre gjør det i lignende tilfeller.

AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (2 minutter siden):

Dere skulle vel bodd på samme rom og kjørt samme bil, så hva er den store kostnaden?

Kjæresten og datteren bor på samme rom, så jeg hadde evt bestilt egne rom til meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjæresten og datteren bor på samme rom, så jeg hadde evt bestilt egne rom til meg.

Da hadde jeg følt meg som femte hjul og ikke som en del av familien. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg har vært særboere i 5 år, noe vi begge vil. 
Til høsten skal han på tur med datteren sin, noe jeg ikke synes jeg kan ta meg råd til. Null stress 

For meg hadde 14 dager med hans datter vært litt i overkant...nå har du mulighet til å finne på noe gøy sammen med noen andre!

Anonymkode: 4cc10...ba6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (28 minutter siden):

Da hadde jeg følt meg som femte hjul og ikke som en del av familien. 

Nei, det hadde jeg følt hadde vært den eneste riktige måten å gjøre det på, på dette stadiet, dersom jeg skulle blitt med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kjæresten og jeg har vært særboere i 5 år, noe vi begge vil. 
Til høsten skal han på tur med datteren sin, noe jeg ikke synes jeg kan ta meg råd til. Null stress 

For meg hadde 14 dager med hans datter vært litt i overkant...nå har du mulighet til å finne på noe gøy sammen med noen andre!

Anonymkode: 4cc10...ba6

Joda, null stress dette altså, og jeg har mye kjekt å finne på mens de er borte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det hadde jeg følt hadde vært den eneste riktige måten å gjøre det på, på dette stadiet, dersom jeg skulle blitt med.

Men da er det jo like greit du ble hjemme tenker jeg, så får de verdifull tid sammen.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...