Gå til innhold

Kattepass i ferien

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har 2 katter. Den ene er ca 1 år, den andre vet vi ikke (mellom 3-5 )De er begge omplasseringskatter fra dyrebeskyttelsen.
Den siste har bare bodd her 2 mnd, men har slått seg godt til ro nå, men han er en usikker sjel som fort blir nervøs (vond fortid).

Begge kattene bruker katteluken for å komme seg inn og ut selv. 

Nå skal vi på ferie 2,5 uke. Og her er mine alternativer ang kattepass:

- sende begge kattene til min mor. Der tror jeg det er lurt å stort sett holde den eldre katten inne på et rom/etasje. 

-La kattene være alene hjemme,  få naboer til å komme innom, gi mat og rense do. Kattene går inn og ut selv

Hva er best?

Anonymkode: 30998...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alternativ 2 hvis de får kos og tilsyn daglig.

Hadde det vært én katt måtte han vært hos din mor, men når de er to har de selskap i hverandre

Anonymkode: 6556c...25c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alternativ 2 er det beste for kattene, og det vi velger. Har også 2. 

MEN, 2,5 uke første gang er veldig uheldig. Slik bør man prøve ut noen helgeturer på først. Mange katter begynner å vandre og søke andre steder når menneskene plutselig er borte

Anonymkode: 5bd50...a33

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alternativ 2 er det beste for kattene, og det vi velger. Har også 2. 

MEN, 2,5 uke første gang er veldig uheldig. Slik bør man prøve ut noen helgeturer på først. Mange katter begynner å vandre og søke andre steder når menneskene plutselig er borte

Anonymkode: 5bd50...a33

Det er vanskelig ja. Jeg er bekymret. Derfor har jeg også vurdert å sende dem på kennel (et rom med ute muligheter) bare for at de skal være trygge.

De kommer ikke til å like det, men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt klart daglig tilsyn av nabo. Be om en tekstmelding daglig på at alt står bra til, gjerne med er bilde nå og da. 

Anonymkode: df190...17c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg holder mine inne når jeg reiser bort på ferie, og har kattepasser som kommer innom hver dag.

Hvis du sender de til moren din, så husk at begge kattene bør være inne hele tiden om de ikke er vant til å bo der og være ute der.

Anonymkode: 1036f...4d0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi har 2 katter. Den ene er ca 1 år, den andre vet vi ikke (mellom 3-5 )De er begge omplasseringskatter fra dyrebeskyttelsen.
Den siste har bare bodd her 2 mnd, men har slått seg godt til ro nå, men han er en usikker sjel som fort blir nervøs (vond fortid).

- sende begge kattene til min mor. Der tror jeg det er lurt å stort sett holde den eldre katten inne på et rom/etasje. 

-La kattene være alene hjemme,  få naboer til å komme innom, gi mat og rense do. Kattene går inn og ut selv

Hva er best?

Selvsagt ingen av alternativene. Når dere har den siste i såpass kort tid så reiser dere ikke bort i to og en halv uke. Og om dere absolutt må dra så holder dere de inne.

Anonymkode: 29819...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva er best?

Det beste er om du får til å få noen til å besøke dem hver dag

Anonymkode: 5b329...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår katt som er utekatt med katteluke har naboer som stikker innom hver dag, går kjempefint. Har prøvd 2 ulike kattehotell med egen uteplass osv, han HATET det ( og det kostet flesk). Med nabo og hjemme er han lykkelig pus når vi kommer hjem 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...