Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en skikkelig dum greie, I know. Men jeg overtenker og har veldig vondt av det. 💔

Jeg (K41) har en samboer (M43). Vi har vært sammen i 1,5 år, og vært samboere i 8 mnd.

Men ja, komprimert til saken. Han fremstår som singel på sosiale medier. Han er ikke veldig aktiv, men poster litt i ny og ne. Han står ikke som "in a relationship", han har aldri skrevet noe om meg, tagget meg i noe innlegg, postet noe bilde eller på noen måte nevnt meg eller annet som viser at jeg eksisterer. De nærmeste rundt oss i hverdagen vet selvfølgelig om oss, men det stopper også der. Han sier det er fordi han liker å ha livet sitt privat, men han deler gjerne fra reiser, jobb, bil, minner osv. Han har også ved gjentatte ganger tidligere publisert bilder av sine ekser, og hadde ett par av dem som profilbilde over lang tid. I den perioden tagget han også henne. Jeg forsøkte å nevne det forsiktig en gang, og da sa han at det var hun som låste seg inn på hans telefon og postet det selv. Men altså, han har postet henne mange ganger og også skrevet tekster på bilder av henne/dem, så bildene har han postet selv.

Jeg vet dette er en helt dum ting å reagere på, men han var jo ikke slik med eksene tidligere. Hvorfor skal det da være slik nå? Det virker som at han vil fremstå som singel, og ikke vil publisere meg så det blir minst mulig styr om det den dagen det blir slutt mellom oss. Jo færre som vet, jo færre spørsmål liksom. 🙈
Jeg er ikke urolig for at han skal være utro, det tror jeg absolutt ikke han er. Men det virker ikke akkurat som om han tror dette forholdet kan vare heller.

Hva tenker dere? Røst flagg? 🚩🚩🚩

Anonymkode: 4f7c7...938

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Setter samboeren din bilde av sine ekser som profilbilde på sosiale medier? Mens han er sammen med deg?

Røde flagg har vel blitt et slitt begrep her på KG, men dette er i hvert fall noe av det rareste jeg har hørt...

Anonymkode: f06b9...7d7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han virker muligens ikke som den skarpeste kniven i skuffa. 

Anonymkode: 4e72f...f22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lenge siden dette med eksene? Synes folk har forandret vaner på sosiale media de siste årene. Særlig oss 30+. Deler ikke så mye privat. Jeg har ikke byttet profilbilde på 6 år. Gidder ikke. Ville latt det gå.  Men litt rart om han er mye aktiv der ellers, poster mye men ikke om deg? Poster han lite/ingenting så ville jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: 78054...8fe

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har hatt profilbilde av seg og sin ex kjæreste på fb og tagget henne i bilder han har lagt ut. 

Meg har han for all del etter noen krangler lagt til som kjæreste på fb, men aldri nevnt meg med et ord ellers. Ingen bilder, tagger, gratulasjoner.. 

Det var viktig for meg i starten av forholdet for da følte jeg han prøvde å holde meg skjult, men nå bryr jeg meg ikke. 

Som en annen også nevner så er fb vanene endret mye de siste 10 årene.. 

Anonymkode: 867a8...42a

• Liker 1
Skrevet

Han virker jo helt blåst i hode. Ingen bruker ekser som profilbilde.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du må følge magefølelsen din....

Anonymkode: ea5f2...3a5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han må være tilbakestående 

Anonymkode: ed55e...fac

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det en "dum ting å reagere på"? Prøver du å finne unnskyldninger for den uakseptable oppførselen? Jeg ville ALDRI vært sammen med en som fremstår singel i sosiale medier. Såpass med selvrespekt bør man ha. 

Anonymkode: fb5d4...628

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må prøve å speile hans oppførsel og se hva som skjer da

Anonymkode: f2ab1...3e2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart at han har singel som del av profil, men det å ikke ha noe om sivilstand synes jeg er normalt. Her er det litt uklart hva som er tilfelle. Jeg ville faktisk reagert negativt om min mann offentliggjorde sivilstand på fb, og sånn sett da at han er gift med meg.

Som mange andre legger jeg ikke ut bilder av andre, og misliker at noen legger ut bilder av meg. Tagging er en uting. Det offentliggjør informasjon om andre.

Jeg støtter partneren din.

Anonymkode: 87293...e70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er en skikkelig dum greie, I know. Men jeg overtenker og har veldig vondt av det. 💔

Jeg (K41) har en samboer (M43). Vi har vært sammen i 1,5 år, og vært samboere i 8 mnd.

Men ja, komprimert til saken. Han fremstår som singel på sosiale medier. Han er ikke veldig aktiv, men poster litt i ny og ne. Han står ikke som "in a relationship", han har aldri skrevet noe om meg, tagget meg i noe innlegg, postet noe bilde eller på noen måte nevnt meg eller annet som viser at jeg eksisterer. De nærmeste rundt oss i hverdagen vet selvfølgelig om oss, men det stopper også der. Han sier det er fordi han liker å ha livet sitt privat, men han deler gjerne fra reiser, jobb, bil, minner osv. Han har også ved gjentatte ganger tidligere publisert bilder av sine ekser, og hadde ett par av dem som profilbilde over lang tid. I den perioden tagget han også henne. Jeg forsøkte å nevne det forsiktig en gang, og da sa han at det var hun som låste seg inn på hans telefon og postet det selv. Men altså, han har postet henne mange ganger og også skrevet tekster på bilder av henne/dem, så bildene har han postet selv.

Jeg vet dette er en helt dum ting å reagere på, men han var jo ikke slik med eksene tidligere. Hvorfor skal det da være slik nå? Det virker som at han vil fremstå som singel, og ikke vil publisere meg så det blir minst mulig styr om det den dagen det blir slutt mellom oss. Jo færre som vet, jo færre spørsmål liksom. 🙈
Jeg er ikke urolig for at han skal være utro, det tror jeg absolutt ikke han er. Men det virker ikke akkurat som om han tror dette forholdet kan vare heller.

Hva tenker dere? Røst flagg? 🚩🚩🚩

Min erfaring er at de som skal holde forhold privat på sosiale medier er oftere utro. Ser det igjen og igjen. 

Tidligere arbeidskollegaer av samboer, to stk, viste ikke noe om forhold på Facebook. Man så alle turene deres, bosted, tidligere bosted, alle steder de har jobbet, oppdaterte profilbildet jevnlig. Selv om de var på turer med damen så var damen skjult på profilen deres. De var utro flere ganger. 

Mann som viser alt han gjør hver dag på Instagram og Facebook, viser ikke at han har samboer og er forlovet. Flørter med alt han kommer over, forteller ikke damene han møter at han egentlig er opptatt. Hvordan skal de egentlig finne ut av det? 

Fyr som er godt gift, sier han ikke liker sosiale medier, men hadde brått likevel Instagram. Kona har bare Facebook, deler masse om han og familielivet. Så godt ut i det ordnet han seg Instagram og deler ingenting om familien. Han har i tillegg lagt til alle damene han noen gang har ligget med ++ 

Anonymkode: 3793b...22c

Skrevet

For meg hadde det vært et rødt flagg 

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg snakket lenge med en fyr på tinder, fant han igjen på Facebook. Fikk jo da inntrykk av at han var den han ga seg ut for å være. 

Etter å ha pratet sammen i noen uker fikk jeg en magefølelse. Så jeg søkte han opp på 1881 med navn og bosted. Fant han på samme adresse som ei dame. Hun syns ikke på hans sosiale medier i det hele tatt. Fant henne på Facebook og fant nylige kjærestebilder av de. Hun sto som i et forhold, med et slikt bilde og flere innlegg med han i. 

Sånn holder de gjerne på, de som bare fremhever seg selv og ikke sin partner. En annen ting er de som bare aldri deler noe fordi de ikke bruker siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor lang tid tilbake dette er, men jeg har hatt Facebook i over 17 år selv. Både min egen bruk og hvordan folk brukte Facebook den gang, har endret seg veldig i gjennom årene. Husker de første oppdateringene man skrev selv og på hverandres vegg, ganske artig og litt flaut. Og gjennom tidene mye forandring. Jeg er noen få år yngre enn dere, men nokså nær i alder. Jeg selv og mine jevnaldrende, har nok en ganske beskjeden bruk av facebook. Verken jeg eller min kjæreste har oppdatert sivilstatus, er synlig sammen, poster bilder av hverandre etc. Noe vi begge har gjort med ekser før. Vi er er nytt par forresten. Jeg tenker at vårt forhold eller kjærlighet ikke måles i oppdateringer/bilder på Facebook. Det er rett og slett en annen tid nå, bruk av sosiale medier har endret seg og vi er eldre. Vi har en felles kamerat som nylig har fått seg kjæreste også, de poster mye, både bilder og oppdateringer. Og det skiller seg meg ut at de gjør det, enn oss og alle de andre som tar det mer rolig.

Anonymkode: b2156...b1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvor lang tid tilbake dette er, men jeg har hatt Facebook i over 17 år selv. Både min egen bruk og hvordan folk brukte Facebook den gang, har endret seg veldig i gjennom årene. Husker de første oppdateringene man skrev selv og på hverandres vegg, ganske artig og litt flaut. Og gjennom tidene mye forandring. Jeg er noen få år yngre enn dere, men nokså nær i alder. Jeg selv og mine jevnaldrende, har nok en ganske beskjeden bruk av facebook. Verken jeg eller min kjæreste har oppdatert sivilstatus, er synlig sammen, poster bilder av hverandre etc. Noe vi begge har gjort med ekser før. Vi er er nytt par forresten. Jeg tenker at vårt forhold eller kjærlighet ikke måles i oppdateringer/bilder på Facebook. Det er rett og slett en annen tid nå, bruk av sosiale medier har endret seg og vi er eldre. Vi har en felles kamerat som nylig har fått seg kjæreste også, de poster mye, både bilder og oppdateringer. Og det skiller seg meg ut at de gjør det, enn oss og alle de andre som tar det mer rolig.

Anonymkode: b2156...b1a

Dvs, dere bruker ikke appen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Setter samboeren din bilde av sine ekser som profilbilde på sosiale medier? Mens han er sammen med deg?

Røde flagg har vel blitt et slitt begrep her på KG, men dette er i hvert fall noe av det rareste jeg har hørt...

Anonymkode: f06b9...7d7

Nei, ikke nå. Han postet bilde av seg selv med eksen og hadde som profilbilde da de var sammen. Ikke etter det ble slutt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Lenge siden dette med eksene? Synes folk har forandret vaner på sosiale media de siste årene. Særlig oss 30+. Deler ikke så mye privat. Jeg har ikke byttet profilbilde på 6 år. Gidder ikke. Ville latt det gå.  Men litt rart om han er mye aktiv der ellers, poster mye men ikke om deg? Poster han lite/ingenting så ville jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: 78054...8fe

Ja, det er mange år siden det med eksen. 

Han poster støtt og stadig nå, men ikke så innmari ofte. Og han er ikke med på bildene han poster nå. Han postet steder og ting. Ikke seg selv 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjæresten min har hatt profilbilde av seg og sin ex kjæreste på fb og tagget henne i bilder han har lagt ut. 

Meg har han for all del etter noen krangler lagt til som kjæreste på fb, men aldri nevnt meg med et ord ellers. Ingen bilder, tagger, gratulasjoner.. 

Det var viktig for meg i starten av forholdet for da følte jeg han prøvde å holde meg skjult, men nå bryr jeg meg ikke. 

Som en annen også nevner så er fb vanene endret mye de siste 10 årene.. 

Anonymkode: 867a8...42a

Ganske likt som her da. Jeg vil jo gjerne at han skal være stolt av meg og ønske å dele det med hele verden. Men han viser meg det i hverdagen da. 

AnonymBruker
Skrevet
Freyja Valkyrie skrev (5 timer siden):

Han virker jo helt blåst i hode. Ingen bruker ekser som profilbilde.

Det ble postet da de var sammen. Ikke i ettertid. Han har ikke det bildet lenger nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...