Gå til innhold

Er 0,9 - 1,2kg vekttap i uken lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det går så himla tregt selv om at jeg ligger i god underskudd. Er ferdig med uke 3.

Ingen utskeielser. Jeg har kuttet alle kalorier i drikke. Jeg spiser enkelt for å ikke må regne ut 5 forskjellige matvarer i en rett. Altså Jeg dropper all smør, olje, majones og unødvendige småting som kan feilberegnes. Jeg spiser bare deg Jeg kan måle og veie 100%. Så jeg ER i underskudd og har vært det i 3 uker. De som sier noe annet blir ignorert. Jeg trener ikke og beveger meg ikke mer, så det er ikke fett som blir til muskler. Jeg trener 0 og går minimalt.

Anonymkode: 67ad0...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på hvor mye i underskudd du ligger og hvor mange kalorier du forbrenner i løpet av en dag. Om du går ned 1 kg i uka er du 7000 kalorier i underskudd, altså 1000 hver dag. Og det er mye! Jeg har vanskelig med å klare det selv og er fornøyd med 1/2 kg ned i uken ☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt over 1 kg er mye, og raskere enn det er det ikke hensiktsmessig å prøve på. 

Anonymkode: 38522...141

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Synes det går så himla tregt selv om at jeg ligger i god underskudd. Er ferdig med uke 3.

Ingen utskeielser. Jeg har kuttet alle kalorier i drikke. Jeg spiser enkelt for å ikke må regne ut 5 forskjellige matvarer i en rett. Altså Jeg dropper all smør, olje, majones og unødvendige småting som kan feilberegnes. Jeg spiser bare deg Jeg kan måle og veie 100%. Så jeg ER i underskudd og har vært det i 3 uker. De som sier noe annet blir ignorert. Jeg trener ikke og beveger meg ikke mer, så det er ikke fett som blir til muskler. Jeg trener 0 og går minimalt.

Anonymkode: 67ad0...6f3

Nei, det er ikke lite, men mye!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ikke lite  men veldig bra! Du sier du beveger deg lite, og da forbrenner du begrenset med energi, skal du gå ned mer må fu nok forbrenne mer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet du svaret på allerede ts. Du er kun ute etter å røre i drittgryta.

Det er ikke et menneske i landet som er så dumt at det greier å skrive slikt på KG og ikke også greier å google seg frem til den millionen av svar det er på dette spørsmålet.

Du trenger ikke engang formulere spørsmålet godt, det holder å typ skrive hvor mye vekt så får du svaret.

Anonymkode: 5766d...942

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (12 minutter siden):

Nei, det er ikke lite, men mye!

Synes det er lite. Andre går jo ned 2-4 kg i starten. Også går det saktere senere, men her går det sakte fra starten av og det er demotiverende. 

Er 165 og veide 124 kg da jeg startet. 

Anonymkode: 67ad0...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Synes det er lite. Andre går jo ned 2-4 kg i starten. Også går det saktere senere, men her går det sakte fra starten av og det er demotiverende. 

Er 165 og veide 124 kg da jeg startet. 

Anonymkode: 67ad0...6f3

Du er ikke nødvendigvis som alle andre - og rundt 1kg i uka er knallbra. Om du fortsetter i det tempoet har du tatt av 52 kg i løpet av ett år. Det er jo virkelig ikke dårlig 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Synes det går så himla tregt selv om at jeg ligger i god underskudd. Er ferdig med uke 3.

Ingen utskeielser. Jeg har kuttet alle kalorier i drikke. Jeg spiser enkelt for å ikke må regne ut 5 forskjellige matvarer i en rett. Altså Jeg dropper all smør, olje, majones og unødvendige småting som kan feilberegnes. Jeg spiser bare deg Jeg kan måle og veie 100%. Så jeg ER i underskudd og har vært det i 3 uker. De som sier noe annet blir ignorert. Jeg trener ikke og beveger meg ikke mer, så det er ikke fett som blir til muskler. Jeg trener 0 og går minimalt.

Anonymkode: 67ad0...6f3

Nei det er ikke lite. men med din vekt så vil du kunne klare mer 
Det er heller ikke slik at om du beveger deg så legger du på flere kg med muskler på kort tid. Er du i et veldig underskudd skal du være fornøyd om du klarer å trene nok til å opprettholde de musklene du har. Bruker du dem ikke så forbrenner kroppen opp musklene og som energikilde. Med din vekt og høyde så vil det å øke aktivitet pr dag med litt bevegelse og litt styrketrening øke kaloriunderskuddet ganske betraktelig og. Og du trenger ikke i helsestudio, eller gjøre noe omfattende; litt er bedre enn ingenting. 

Anonymkode: 28112...b33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~1kg i uka er mye.

Det er strengt tatt anbefalt å kun gå ned 0.5 i uka. Så du ligger godt over det.

Du skriver at du ligger i underskudd, og det gjør du jo.

-1000kcal til dagen = 1 kg i uka. Det er ganske strengt kaloriunderskudd.

MEN en ting du bør ha i tankene, det kan ofte gå fort i starten før det så går saktere. Man mister gjerne en del vannvekt. Selv mistet jeg 1kg etter bare 2 døgn, som ikke er reel fettvekt, men vannvekt.

Det som anbefales er 0.5kg i uka, det er et underskudd på -500kcal til dagen. Dette er noe de fleste vil klare å oppnå ved å kutte ut mat, og om med trening. 

Anonymkode: 86109...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er mye. Og vekt er ikke en statisk greie, det går opp og ned. Så noen ganger går man ned 1,5 kg og andre ganger 0,5 kg med samme opplegg.

Jeg har nå brukt 15 mnd på 30 kg. I snitt er jo det veldig "fasit på 0,5 kg i uka. Noen uker har vært opp, og andre uker mer ned. Sånn er det bare.

Jeg har gått ned i BMI fra 40 til 30, og jeg har ikke tenkt å gi meg. Men å legge opp til en nedgang som sier at 1 kg i uka er dårlig, det er dømt til å mislykkes i lengden. Du vil ikke på diett, du vil endre livsstil! Vet alt om å være utålmodig, men det funker ikke sånn, og det er like greit å innse først som sist.

Anonymkode: 036b8...b19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om du har noen bevegelsesproblemer, men dersom du ikke har det og ønsker å gå ned mer - gå turer! Det klarer de fleste, og da forbrenner du gjerne 300 kcal i timen selv i normalt/lavt tempo, med din vekt. Så 2 timer tur hver dag = nesten en kilo ekstra i uka. Pluss at du får bedre kondis. Og du får IKKE muskler som vises på badevekta ved å gå turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles veldig lite, men det er ikke det. 0,5 - 1 kg nedgang per uke er det som er anbefalt. Så det er faktisk veldig bra. Skjønner du syns det går treigt. Føler den selv. Har igjen 10 kg jeg skal ned og syns det går forferdelig treigt. Men er jo noe med det at 1 kg fett er ca. 7500 kalorier så man må jo kutte ned veldig mye hvis man skal gå ned mange kg i vekt raskt, er jo derfor det ikke er anbefalt fordi man risikerer jo at kroppen får altfor lite næringsstoffer så visse funksjoner i kroppen blir påvirket og kan fungere dårligere/slutte å fungere.

Anonymkode: 1d1cd...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Alt over 1 kg er mye, og raskere enn det er det ikke hensiktsmessig å prøve på. 

Anonymkode: 38522...141

Det er for mye med 1 kg i uken, om du vil ha en varig endring over tid. Kroppen trenger å venne seg til nedgangen sakte men sikkert, om ikke går dette i "forsvarsposisjon" og forbrenningen går ned for å forsvare kroppens lagre. Gå sakte ned over et år er den beste metoden. Et kilo i måneden blir 12 kilo over et år. Mye lettere å gjennomføre og vedlikeholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (29 minutter siden):

Det er for mye med 1 kg i uken, om du vil ha en varig endring over tid. Kroppen trenger å venne seg til nedgangen sakte men sikkert, om ikke går dette i "forsvarsposisjon" og forbrenningen går ned for å forsvare kroppens lagre. Gå sakte ned over et år er den beste metoden. Et kilo i måneden blir 12 kilo over et år. Mye lettere å gjennomføre og vedlikeholde.

Dette er jo bare tull. Jeg gikk ned over 50 kilo på 6-7 måneder for 5 år siden og holder vekten. Jeg passer fremdeles på hva jeg spiser og jeg beveger meg mye, men ja, det har gått helt fint. 

Anonymkode: ec002...373

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er selvfølgelig ikke lite. Og det funker kanskje greit hvis det er par kilo for å passe inn en brudekjole. Men om man er kraftig overvekt er det ikke kilo per uke som bør være målet. Det bør være å finne sunnere mat og et kaloritall man kan leve på resten av livet. Ikke mest mulig kilo per uke. Det går aldri langsiktig 

Anonymkode: e4365...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er selvfølgelig ikke lite. Og det funker kanskje greit hvis det er par kilo for å passe inn en brudekjole. Men om man er kraftig overvekt er det ikke kilo per uke som bør være målet. Det bør være å finne sunnere mat og et kaloritall man kan leve på resten av livet. Ikke mest mulig kilo per uke. Det går aldri langsiktig 

Anonymkode: e4365...bf4

Det går faktisk helt fint å gå ned en kilo i uka til man er normalvektig, ved hjelp av kaloritelling, og så når man har nådd målvekten fortsette å telle kalorier og bare øke hvor mye kalorier man skal ha om dagen opp til vedlikeholdsinntak. Jeg har gått ned i snitt 0.8 kg i uka i 3 måneder nå, uten å føle at jeg mangler noe eller sulter meg, og vil ha null problemer både med å holde meg til nåværende kaloriinntak og med å fortsette å telle kalorier når jeg når målvekten min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...