Gå til innhold

Erklæring om farskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har sendt inn erklæring om farskap. Fikk beskjed fra nav at det var sendt brev til oppgitt far om at han må møte på nav innen 1.juli. (3 uker siden brevet ble sendt pr post til han) 

oppnevnt far nekter for å ha mottatt noe brev, og ønsker ikke å dra frivillig på noe nav-kontor for å erklære. (Forteller han til meg) 

Noen som har erfaring fra tidligere? 
hvor lenge venter evnt nav med å ta kontakt med han igjen? Hvor lang frist vill han da få? 
skal det mye til for at han blir henta inn for dna? 
ønsker veldig å få han registrert slik at barnet har en far (selvom han ikke fortjener å være far til barnet slik han oppfører seg) 

takk for alle hjelpsomme svar ❤️

Anonymkode: f73cd...027

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han får til slutt et brev om blodprøve fra tingretten

Anonymkode: 3fb5e...31c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann fikk brev og måtte godkjenne det inne på mitt nav, (vi var ikke registrert som samboere, derfor måtte vi sende inn erklæring).  Så regner med nav kan se i sine systemer om han har fått brev, man får jo ofte også sms om at man har fått ett brev i mitt nav. Men belag deg på at det kan ta sin tid når han ikke vil godta. Mtp barnebidrag kan du søke om forskudd på barnebidrag. 

Og husk om dette mennesket er veldig vanskelig å samarbeide med er det ikke lurt å gjøre det til delt foreldreansvar for eksempel, da kan han gjøre det vanskelig for barnet å få pass, bankkort osv. 

Anonymkode: 470bd...994

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han får til slutt et brev om blodprøve fra tingretten

Anonymkode: 3fb5e...31c

Fortløpende eller etter veldig lang tid tro? 

AnonymBruker
Skrevet

Han kan erklære på nav.no også, trenger ikke dra på nav-kontoret. Men antar han ikke vil. Men han skal sikkert lage et helvete og prøve å få permisjon, så bruk den opp før han rekker å ha samvær.

Anonymkode: 6e483...c33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min mann fikk brev og måtte godkjenne det inne på mitt nav, (vi var ikke registrert som samboere, derfor måtte vi sende inn erklæring).  Så regner med nav kan se i sine systemer om han har fått brev, man får jo ofte også sms om at man har fått ett brev i mitt nav. Men belag deg på at det kan ta sin tid når han ikke vil godta. Mtp barnebidrag kan du søke om forskudd på barnebidrag. 

Og husk om dette mennesket er veldig vanskelig å samarbeide med er det ikke lurt å gjøre det til delt foreldreansvar for eksempel, da kan han gjøre det vanskelig for barnet å få pass, bankkort osv. 

Anonymkode: 470bd...994

Nav sa at brevet var sendt pr post, ikke inne på mittnav.. mottar allerede bidragsforskudd, noe jeg regner med stoppes fortløpende når han KANSKJE tar til fornuft og møter opp😬

Dette mennesket er en som har gitt uttrykk fra dag 1. at han ikke ønsker noe med hverken meg eller barnet. Han har «nok» med de barna han hadde fra før.. 

Etter hvordan han snakker og oppfører seg, så vil jeg håpe jeg kan ha full foreldrerett til han he fått en annen oppførsel og innstilling..  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han kan erklære på nav.no også, trenger ikke dra på nav-kontoret. Men antar han ikke vil. Men han skal sikkert lage et helvete og prøve å få permisjon, så bruk den opp før han rekker å ha samvær.

Anonymkode: 6e483...c33

Kan ikke signere på nav.no da jeg ikke hadde hans fulle personnr. Da må en møte på nav-kontoret.. 

Barnet er 7 mnd, så er «heldigvis» snart ferdig med permisjonen 🙌☺️ han gir uttrykk for han ikke ønsker samvær

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...