Gå til innhold

Hva med foreldre som har vært usikker som foreldre, er det automatikk i at bvt kommer inn i bildet på nytt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble ung mamma, og var naiv, holdt på en samboer, som ikke hadde noe posetiv innvirkning, for og nevne kort.. vi slet med og få til økonomi, hjem, og hadde mye kaos i livet, samt en turbulent barndom vi dro litt med oss i voksenlivet. Samtidig var vi uheldige med offte saksbehandler som dem bytter i bvt i ett sett, og aldri samme person som fulgte oss opp. Vi hadde begge flørtet med rus i ungdommen, men sluttet flere år før jeg ble gravid. Dem hentet spedbarnet på akuttvedtak, da dem fikk beskymringsmelding, forså bli utilgjengelig pga mange saksbehandler bytter. Mange ganger troppet jeg bare opp på kontoret der i håp om og få kontakt med noen, uten spesielt nytte. I ettertid, beklaget dem for det. Vi skrev så under på en frivillig plasering, i håp om et bedre samarbeid. Tiden rant ut, og vi ble etterhvert mer voksne og reflekterte. Men da innså vi tilslutt at en tilbakeføring ikke var bra, pga babyen hadde knyttet seg så lenge til nye omsorgspersoner. Det ble lite samvær også fordi det var ment som en oppvekst plasering, og barnet hadde ikke den tilknytting til oss. Nå er det ikke lenger en baby, men et stort barn som snart er ferdig på ungdomsskolen. Jeg har kjøpt min egen leilighet, og ting er veldig anderledes, og mye mer reflektert.  Mitt spørsmål er vel egentlig, dersom jeg nå får et barn til, (har akkurat fått posetiv gravidtest, og brukt donor, så jeg blir alene, gjorde dette på tampen før en evt overgangsalder) vil det bli noe automatikk i at helsevesenet melder inn beskymring på bakgrunn av at dem hentet det første? Min ex har nå to barn, dem har ikke vært i bildet der. Men kansje anderledes fordi det er dama hans dem følger mest med på ift helsestasjon og fødsel osv? Legger til at jeg har ikke tilsyn på mine samvær, mens det har far, da han snakker voksen prat med barnet, og setter det offte i splid, og snakker ned fosterforeldrene hans til han... Noe jeg aldri har gjort..

Anonymkode: 005e5...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei barnevernet kommer ikke automatisk inn igjen - da må noen melde en form for bekymring. 

Anonymkode: 6a564...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i nærmiljøet varsler helt sikkert bv.

Anonymkode: 47dcc...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen i nærmiljøet varsler helt sikkert bv.

Anonymkode: 47dcc...79a

Av bekjente tenker du? Hvorfor tenker du at det er naturlig at det skjer? På bakgrunn av fortiden mener du? Vil også legge til at den gangen det skjedde var det ikke synlig utad(mer hvordan vi begge fremsto imøte med det offentlige, at vi var såpass umodne uten spesiell selvinnsikt. Så det har aldri vært noen utenfor som har forstått årsaken utenom enkelte av saksbehandler fra bvt, og som advokaten min sa, dette er en sak som like gjerne kunne gått bra som dårlig. Jeg kunne hatt barnet mitt hos meg nå, men jeg ønsker ikke prøve og rive barnet vekk fra et sted, som er det eneste h*n husker som sitt hjem, og pga det og tilknytning der siden h*n var siden h*n var liten hadde jeg nokk ikke fått medhold på det. Itillegg så ønsker h*n selv og bli boende. Så jeg respekterer det.

Far har ikke fått noe beskymring på seg, ingen har meldt dem. Og det er han som er mest alene med barna sine, pga jobben hennes, og han er hjemme pga trygd uansett. Men jeg tror ikke han har sakt til noen i nærmiljøet at han har mistet før eller barnehagen til barna. Og det er vel dama hans dem spør mest om når det gjelder helse psykisk og fysisk, og han blir kansje ikke regnet med på samme m.ed på samme måte. Uansett.. hva ville du lakt inn beskymring for om du skulle gjort det?kun fordi du visste det hadde skjedd før?

Tenker at mulig bvt sender beskymring til seg selv i noen tilfeller også, men som en under her skriver, så må det vel være en aktiv beskymring i nåtiden, med en reel beskymring som er nå? Eller at helsestasjonen er bekymret for omsorgen barnet får, eller at legen ikke har troen på foreldrene? Og ser fare signaler evt?

Anonymkode: 005e5...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på hvordan rutinene/systemet er, men vil tro at dersom du har gode refleksjoner rundt dette med de som følger deg opp i svangerskapet, så vil det ikke bli noe problem. Folk og livssituasjon endrer seg jo gjennom 20 år. Sender deg en klem og håper dette løser seg helt fint.❤️

Anonymkode: e72cd...683

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid automatikk i dette, men om det ligger på noen journaler på deg om lege/psykolog etc var involvert så kan BV varsles. Men det er ikke det samme som at de tar fra deg baret. Det kan være de kontakter deg om du trenger veiledning.

Men det er naivt å tro at folk ikke tenker sitt om de vet du har født barn og det er vokst opp i foster familie. det er det jo grunner til. Og hvordan kan du vite alt om di x ? Det er ikke alt folk forteller, aunsett hvor nært forholdn en har med vedkommende

Anonymkode: 48a01...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke alltid automatikk i dette, men om det ligger på noen journaler på deg om lege/psykolog etc var involvert så kan BV varsles. Men det er ikke det samme som at de tar fra deg baret. Det kan være de kontakter deg om du trenger veiledning.

Men det er naivt å tro at folk ikke tenker sitt om de vet du har født barn og det er vokst opp i foster familie. det er det jo grunner til. Og hvordan kan du vite alt om di x ? Det er ikke alt folk forteller, aunsett hvor nært forholdn en har med vedkommende

Anonymkode: 48a01...965

For en ufin, unødvendig og dømmende kommentar. 

Anonymkode: e72cd...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 21.41):

Ble ung mamma, og var naiv, holdt på en samboer, som ikke hadde noe posetiv innvirkning, for og nevne kort.. vi slet med og få til økonomi, hjem, og hadde mye kaos i livet, samt en turbulent barndom vi dro litt med oss i voksenlivet. Samtidig var vi uheldige med offte saksbehandler som dem bytter i bvt i ett sett, og aldri samme person som fulgte oss opp. Vi hadde begge flørtet med rus i ungdommen, men sluttet flere år før jeg ble gravid. Dem hentet spedbarnet på akuttvedtak, da dem fikk beskymringsmelding, forså bli utilgjengelig pga mange saksbehandler bytter. Mange ganger troppet jeg bare opp på kontoret der i håp om og få kontakt med noen, uten spesielt nytte. I ettertid, beklaget dem for det. Vi skrev så under på en frivillig plasering, i håp om et bedre samarbeid. Tiden rant ut, og vi ble etterhvert mer voksne og reflekterte. Men da innså vi tilslutt at en tilbakeføring ikke var bra, pga babyen hadde knyttet seg så lenge til nye omsorgspersoner. Det ble lite samvær også fordi det var ment som en oppvekst plasering, og barnet hadde ikke den tilknytting til oss. Nå er det ikke lenger en baby, men et stort barn som snart er ferdig på ungdomsskolen. Jeg har kjøpt min egen leilighet, og ting er veldig anderledes, og mye mer reflektert.  Mitt spørsmål er vel egentlig, dersom jeg nå får et barn til, (har akkurat fått posetiv gravidtest, og brukt donor, så jeg blir alene, gjorde dette på tampen før en evt overgangsalder) vil det bli noe automatikk i at helsevesenet melder inn beskymring på bakgrunn av at dem hentet det første? Min ex har nå to barn, dem har ikke vært i bildet der. Men kansje anderledes fordi det er dama hans dem følger mest med på ift helsestasjon og fødsel osv? Legger til at jeg har ikke tilsyn på mine samvær, mens det har far, da han snakker voksen prat med barnet, og setter det offte i splid, og snakker ned fosterforeldrene hans til han... Noe jeg aldri har gjort..

Anonymkode: 005e5...d43

Jeg kjenner ei i ganske lik situasjon som deg. Hun fikk et eller to barn til i senere tid, etter det var for seint å få tilbake barnet som var i fosterhjem. Hun ville ikke rive opp alt som er kjent for barnet sitt, men der ble det økning av samvær. 

Ikke bare har hun fått flere egne barn, hun har også blitt avlastnigshjem! Så det er fullt mulig å snu alt i livet. Bare vær så god du kan være, så lenge du ikke har noen grov diagnose så kommer ikke barnevernet automatisk. 

Anonymkode: 2c3ca...d53

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 17.44):

For en ufin, unødvendig og dømmende kommentar. 

Anonymkode: e72cd...683

Jeg tror ikke den var ment dømmende... Kan være det stemmer det hun skriver..

Ts

Anonymkode: 005e5...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...