AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #1 Skrevet 30. juni 2024 Jeg har en som blir 3 om noen mnd. I sprinkelseng - hjemme eller hos andre - sovner hun i løpet av 5 minutter. Men på ferie nå blir det ofte dobbeltseng, og der klarer hun ikke å roe seg. Og jeg sitter i senga, eller er i hennes fysiske nærhet, blir hun så opptatt av å kose/klype/skrape på meg, at hun ikke klarer å sovne. Hun kan bruke flere timer på å klype og kjenne på meg, selv om hun er stuptrøtt. Men om jeg går bort fra senga, så kommer hun bare etter meg, eller ruller over hele senga, og blir heeelt gira og hyper. Kjenner på alt som kan kjennes på i nærheten, skrur lampe av og på osv. Når hun sover i sprinkelseng er hun vant til at jeg synger for henne, og hun sovner mens jeg synger. Ofte holder jeg henne i hånda,men hun klarer også å sovne uten hånda mi. I dobbeltsenga gir jeg henne en god kos, og sier at vi kan kose masse i morgen, men vi kan ikke kose når du skal sove, for da klarer ikke du å sovne. Men jeg kan holde deg i hånda og synge når du ligger rolig. Men hun ligger ikke rolig, klarer ikke det. Er helt stuptrøtt og bare turner rundt, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg prøvde å gå ut av rommet og sitte på utsiden og si at jeg kan komme inn og synge når hun er klar for å legge seg i senga, men det funka så klart ikke. Er det noen som har noen tips i denne situasjonen? Det blir en del soving i dobbeltseng i sommer.... Anonymkode: 93246...930
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #2 Skrevet 30. juni 2024 Ta med reiseseng Anonymkode: fe292...933 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #4 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Reiseseng. Anonymkode: 26710...cc3 Bra råd, men det er ikke mulig på det meste vi skal på. Nå er vi på en hytte i noen dager til, og senere i sommer skal jeg og barnet dra alene med danskebåten = blir for mye å få med seg alene... Anonymkode: 93246...930
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #5 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Bra råd, men det er ikke mulig på det meste vi skal på. Nå er vi på en hytte i noen dager til, og senere i sommer skal jeg og barnet dra alene med danskebåten = blir for mye å få med seg alene... Anonymkode: 93246...930 På hotell får man reiseseng, men du skal kanskje ikke sove på hotell? Ellers går det kanskje an å kjøpe en der du er? Anonymkode: a9aa5...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #6 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På hotell får man reiseseng, men du skal kanskje ikke sove på hotell? Ellers går det kanskje an å kjøpe en der du er? Anonymkode: a9aa5...0d5 Eller ha med vogn som kan soves i? Anonymkode: a9aa5...0d5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #7 Skrevet 30. juni 2024 Eller så kan barnet sove i egen stor seng uten deg i? Anonymkode: a9aa5...0d5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #8 Skrevet 30. juni 2024 Eller lage en slags binge i senga av puter eller noe slik at det føles litt trangere i senga? Anonymkode: a9aa5...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #9 Skrevet 30. juni 2024 Kanskje denne kunne vært noe? https://babydeepsleep.com/no-no/products/babydeepsleep-weighted-sleep-suit Vi har soveposen til vår veldig urolig ettårig. Funker ganske bra! Anonymkode: ac38d...5b3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #10 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en som blir 3 om noen mnd. I sprinkelseng - hjemme eller hos andre - sovner hun i løpet av 5 minutter. Men på ferie nå blir det ofte dobbeltseng, og der klarer hun ikke å roe seg. Og jeg sitter i senga, eller er i hennes fysiske nærhet, blir hun så opptatt av å kose/klype/skrape på meg, at hun ikke klarer å sovne. Hun kan bruke flere timer på å klype og kjenne på meg, selv om hun er stuptrøtt. Men om jeg går bort fra senga, så kommer hun bare etter meg, eller ruller over hele senga, og blir heeelt gira og hyper. Kjenner på alt som kan kjennes på i nærheten, skrur lampe av og på osv. Når hun sover i sprinkelseng er hun vant til at jeg synger for henne, og hun sovner mens jeg synger. Ofte holder jeg henne i hånda,men hun klarer også å sovne uten hånda mi. I dobbeltsenga gir jeg henne en god kos, og sier at vi kan kose masse i morgen, men vi kan ikke kose når du skal sove, for da klarer ikke du å sovne. Men jeg kan holde deg i hånda og synge når du ligger rolig. Men hun ligger ikke rolig, klarer ikke det. Er helt stuptrøtt og bare turner rundt, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg prøvde å gå ut av rommet og sitte på utsiden og si at jeg kan komme inn og synge når hun er klar for å legge seg i senga, men det funka så klart ikke. Er det noen som har noen tips i denne situasjonen? Det blir en del soving i dobbeltseng i sommer.... Anonymkode: 93246...930 Ta med reiseseng selvfølgelig! Noen trenger den tryggheten det er å ligge nedi der! Og ferie kan være ekstra skummelt for små! Anonymkode: c0970...59f 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #11 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta med reiseseng selvfølgelig! Noen trenger den tryggheten det er å ligge nedi der! Og ferie kan være ekstra skummelt for små! Anonymkode: c0970...59f Ja eller bare en tynn vognpose? Anonymkode: a9aa5...0d5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #12 Skrevet 30. juni 2024 Pop-up myggtelt. Anonymkode: f71ab...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #13 Skrevet 30. juni 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Pop-up myggtelt. Anonymkode: f71ab...4d8 Det var lurt! Mi er helt lik, har aldri klart å få henne til å sovne i dobbeltseng, men i sprinkelsenga ga jeg henne en bok, lukket døra og sa godnatt. Nå har vi for to dager siden skiftet ut sprinkelsenga hjemme med vanlig enkeltseng, og var spent på overgangen. Har brukt sikkert et halvt år på å forberede henne da. Men her kommer poenget: Hang en slik sengehimmel man har over hodeenden, over senga, så den skulle føles litt mer koselig og lukket, og overgangen har gått som en drøm. Derfor har jeg tro på myggnettløsning, spes hvis barnet får teste den ut litt på forhånd. Anonymkode: 07076...c67 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #14 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): På hotell får man reiseseng, men du skal kanskje ikke sove på hotell? Ellers går det kanskje an å kjøpe en der du er? Anonymkode: a9aa5...0d5 Jo, har bestilt det på hotellet, men på båten fram og tilbake blir det dobbeltseng AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Pop-up myggtelt. Anonymkode: f71ab...4d8 Genialt Ts Anonymkode: 93246...930
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #15 Skrevet 30. juni 2024 Funker det å rett og slett bysse henne i armene dine til hun sovner eller så søvnig at hun ikke kjemper mot når du legger henne ned? Eller legge deg rundt og over henne og holde henne fast - ikke hvis hun stritter i mot selvfølgelig, men at du bruker kroppen din på en trygg måte for å hjelpe henne med å holde kroppen i ro og finne roen så hun blir søvnig? Se for deg at du er storeskje og holder fast armene og beina hennes i omfavnelsen din, mens du synger for henne eller forteller med rolig stemme om det dere har opplevd sammen i dag. Anonymkode: 83fde...438
Gjest jegerrinne Skrevet 30. juni 2024 #16 Skrevet 30. juni 2024 Vi hadde reiseseng med oss over alt. Var nå mindre en bagen vi dro med oss
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #17 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Funker det å rett og slett bysse henne i armene dine til hun sovner eller så søvnig at hun ikke kjemper mot når du legger henne ned? Eller legge deg rundt og over henne og holde henne fast - ikke hvis hun stritter i mot selvfølgelig, men at du bruker kroppen din på en trygg måte for å hjelpe henne med å holde kroppen i ro og finne roen så hun blir søvnig? Se for deg at du er storeskje og holder fast armene og beina hennes i omfavnelsen din, mens du synger for henne eller forteller med rolig stemme om det dere har opplevd sammen i dag. Anonymkode: 83fde...438 Funker ikke 😕 har prøvd alt av sånn. Hvis jeg er fysisk nær henne så blir hun for opptatt av å kose og klå på meg, og får ikke sove pga det. Kan også holde fast hendene hennes, men hun bare vrir dem løs. Ts Anonymkode: 93246...930
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #18 Skrevet 30. juni 2024 jegerrinne skrev (11 minutter siden): Vi hadde reiseseng med oss over alt. Var nå mindre en bagen vi dro med oss Skal ta den med når jeg får det til, men blir hvertfall en 4-5 netter til i sommer hvor vi ikke har den (bl.a. hytteturen som vi er på nå.) Ts Anonymkode: 93246...930
Gjest jegerrinne Skrevet 30. juni 2024 #19 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal ta den med når jeg får det til, men blir hvertfall en 4-5 netter til i sommer hvor vi ikke har den (bl.a. hytteturen som vi er på nå.) Ts Anonymkode: 93246...930 Vogna prøvd det? Eller egen seng med sengekanten det hadde vi på hytta
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #20 Skrevet 30. juni 2024 Kan du svøpe henne i et laken eller teppe? Anonymkode: ba867...6c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå