Gå til innhold

Hva ser du etter i hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ser du etter når dere skal velge hus?

Hva er dumt å ha TG3 i ?

Nå tenkte jeg kun på hus som er de laveste i pris uansett hvor man bor.

Anonymkode: 252eb...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beliggenhet, beliggenhet og så litt beliggenhet. Solforhold. Tomten, hvordan huset ligger på tomten, muligheter/utfordringer.

TG3 i seg selv er nå en ting, leser prospektet og papirene nøye. Er det TG3 pga alder eller noe annet? 

Har heldigvis en samboer som jobber med bygg, så han har ansvar for å sjekke tilstand og alt det tekniske, så ser jeg på hage, praktiske løsninger, og planløsning.

Anonymkode: 13084...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på beliggenhet og lysforhold.  Sjekker også om det er mye støy fra trafikk, industri eller naboer. Sjekker også at vi ikke behøver å skifte tak eller drenere de første årene. Alt innendørs er lite viktig,  da vi godt kan pusse opp selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solforhold (vil gjerne ha sol hvertfall ettermiddag og kveld). God parkering/ankomst. Beliggenhet. 

Skulle jeg kjøpt nå, ville jeg hatt ok/nyere standard på det elektriske, kjøkken og bad.

Anonymkode: 9b4b3...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (1 time siden):

Ser på beliggenhet og lysforhold.  Sjekker også om det er mye støy fra trafikk, industri eller naboer. Sjekker også at vi ikke behøver å skifte tak eller drenere de første årene. Alt innendørs er lite viktig,  da vi godt kan pusse opp selv. 

Så det å skifte tak eller det å drenere er værst på ett hus ?

Anonymkode: 252eb...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så det å skifte tak eller det å drenere er værst på ett hus ?

Anonymkode: 252eb...d06

Jeg synes det er kjedelig å bruke masse penger på noe som ikke synes.  Det er slitsomt og dyrt og pusse opp bad og kjøkken, men da ser man en stor forandring og man får det etter sin egen smak. Men med tak og drenering, bruker man masse penger på noe man ikke ser.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si… Jeg ser etter hus med sjarm, gjerne et eldre med behov for oppgradering. Vi gjør mye av jobben selv. Ønsker meg hage, låve/bryggerhus og helst bør huset ligge i enden av en blindvei. 

Anonymkode: 7a92b...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beliggenhet og solforhold er viktigst, men vi ser også på romfordeling og at det ikke kreves omfattende oppussing.
Vi ønsker oss et soverom i hovedetasje og to/tre pluss kjellerstue nede, men ser på mange ulike alternativer. 
Er det TG3 på drenering, dropper vi visning. Badene ble også være i grei stand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva ser du etter når dere skal velge hus?

Hva er dumt å ha TG3 i ?

Nå tenkte jeg kun på hus som er de laveste i pris uansett hvor man bor.

Anonymkode: 252eb...d06

Avstand til naboer, minimum 3-400 meter. Pris blir uansett omtrent det samme i samme nabolag, forskjellen er om man betaler bare før eller etter man har kjøpt det. Er et hus priset 2 millioner under normal, så må en regne med at det er rundt 2 millioner i utbedringer. 

Anonymkode: 386e4...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte mange år på å finne;

Utsikt og gode solforhold. Ingen gjenboere i stue/oppholdsrom. Stort vaskerom med egen utgang. Garasje i kjeller og godt med bodplass. Mulighet til eget bad og garderobe knyttet til hovedsoverom. Mulighet for gjester uten å bo oppå hverandre. Nærhet til turmuligheter og arbeidsplasser. 

Alt annet kunne vi gjøre noe med, var vår innstilling. Så har revet og flyttet vegger, bygd kjøkkenet på nytt sted, brukt hagearkitekt og gjort om på mye ute. 

Anonymkode: 9c9b2...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor du skal bo. Vi bor på der sentrale østlandet og vi ønsket oss et romslig og solid hus med oppussingsbehov, hage, gode solforhold og gjerne arkitekttegnet. Man får ikke i pose og sekk hvis man vil bo veldig sentralt.

Anonymkode: d85a1...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planløsning, antall boder / lagringsplasss, solforhold, nabolag, parkering (garasje er å foretrekke). Dersom huset i seg selv har god planløsning kan det meste endres av fargevalg osv med innsats og evne til å se potensialet, men om planløsningen ikke fungerer vil huset aldri bli funksjonelt. Ikke alle vegger kan flyttes og endres på, boder kan ikke magisk dukke opp og lagring er noe man vil trenge over tid, for eksempel til juleynten, sommerklærne om vinteren og vinterklærne om sommeren, man bør ha plass til sykler, ski. fjellutstyr osv som man bruker sesongbasert, samtidig som man bør ha plass til å lagre de tingene man trenger men ikke bruker hver dag som for eksempel støvsugeren, vaskebøtten osv. Et godt organisert vaskerom er for meg et must, gjerne med egen inngang slik man kan trå av seg skittne og våte klær uten å flømme over gangen osv.. med plass til å henge fra seg klær og sette fra seg familiens sko osv.. Så er det for meg viktig med garderobe og "walk in" for alle rom, gjesterommet trenger kanskje ikke dette men må ha mulighet for det siden det for oss er slik at familien gjerne kommer og er der noen uker etpar ganger pr år.. To bad er et must for meg, og et gjestedo i tillegg.. Stort kjøkken med plass til alle rundt bordet (vi er 10 stykker min når alle er samlet ofte 20 til høytider osv..) 

Anonymkode: bbdf1...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...