Gå til innhold

Hvordan kan jeg formidle at dette ikke er greit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat hvor vi av og til ligger sammen. Vi er både vanlig venner som treffes uten, men noen ganger treffes vi også for å ligge sammen. Kan også finne på å dra bort ei helg sammen. Ganske normalt vennskap hvor vi i tillegg også har noe seksuelt sammen.

Nå kjenner jeg på at jeg ikke opplever å bli behandlet helt slik jeg ønsker. Kan komme med forslag.

Dette ble langt. Beklager!

1. I fjor ei gang var vi sammen en fredag eller lørdag og overnatter sammen. Når vi skilles spør jeg om å treffes en gang neste helg. Han svarte med å si at vi måtte se det litt an, i tilfelle noen andre hadde lyst å lage planer med han. Jeg ble litt paff og han forklarte det med at vi hadde jo vært sammen nå en kveld denne helgen, og at det kunne være at noen av hans andre venner ville treffes neste helg..  

2. Ei venninne oppdaget en profil av han hvor han var nysgjerrig på å finne noe useriøst. Jeg reagerte på om vi skulle avvikle det vi hadde sammen, men han sa noe om at han var redd for at jeg skulle droppe han og han ønsket helst å treffe meg og at jeg var hans første prioritering.

3. Han ble spurt av ei venninne om å reise på ferie sammen i sommer. Dette er en eks av han. De skal reise sammen i sommer. Han oppfordret forteller meg st dem bare er venner, og de skal ha separate senger på hotell.

4. Jeg spør han om å ta en helg borte sommeren 24, men han er usikker om han kan prioritere det. Siden han skal en uke på ferie med venninna er han usikker på økonomien. De skal blant annet på noen fine restauranter osv. Vi booker likevel et opphold for å se det litt an.

5. Når tiden for vår helg sammen nærmer seg så spør jeg han hva han tenker. Han er usikker. Ok, da avlyser vi sier jeg. Vi avlyser, og jeg foreslår at vi kan istedet ha en helaften på restaurant i nabobyen. Han er lunken og vet ikke helt om økonomien strekker til. Og nevner igjen ferien med venninnen sin. Jeg mumler noe om at jeg skjønner hvem som er prioritet, hvor han nevner at det var tross alt jeg som sa vi skulle avlyse helgen vår. Og at jeg er hans første prioritet og at han hadde nok prioritert annerledes om han hadde visst hvordan ting var nå.

6. Han sender uoppfordret melding til meg å sier at han gleder seg til ferie og at vi kan være masse sammen og håper jeg har ledig tid. (Jeg hadde da vært på ferie rett over to uker)

7. Vi treffes når jeg kommer hjem fra ferien. Han spør om jeg vil være med å bade. Er en tur på stranda sammen. Mens vi er sammen på stranda sender en annen kamerat meg melding. Dette er en kar jeg datet tidligere og vi nå er kun venner. Kamerat2 spør meg om jeg har planer dagen etterpå eller om jeg vil være med på stranda og spise taco på kvelden. Dette får han med seg og synes ikke det er greit at jeg evt skal treffe kamerat2. Jeg forklarer at vi er kun venner, og ikke noe snusk, han synes likevel ikke det er greit. Jeg forteller at han skal på ferie med ei venninne og vi er ikke kjærester, så forstår ikke hva dette angår han. Det var visstnok annerledes mente han 🙄 

8. Mens vi er på stranda da spør han meg å treffes dagen etterpå. Jeg har allerede planer og kan ikke. Da spør han om jeg skal treffe kamerat2, men jeg sier at jeg har planer med venninner. 

Jeg sier at jeg ellers ikke har noen andre planer de neste ukene. Da kommer det frem at han har masse planer. Han skal blant annet på kino med kamerater dagen etterpå, så skal han på båttur med venner, skal ut å spise med noen venner han skal hjelpe en kamerat med å male, familieselskap dagen etterpå, hvor han så skal ha helgen hos familien. Uken etterpå så skal han bare være der hos familien hvor foreldrene reiser vekk og han skal være i huset dems med dyrene de har og passe dem. Deretter så skal han bort ei helg fordi han skal i bryllup, også reiser han på ferie med venninna.

Dermed er han fullbooket flere uker. Jeg ble litt paff igjen og sa at jeg skjønte at jeg ikke kom høyt på prioriteringslista, han hadde ikke forsøkt å få noe med meg innimellom der eller spurt meg med på noe, så jeg spurte om ikke jeg kunne komme å være med han i familiens bolig. Njæ, det var litt vanskelig. Han visste ikke om de synes det var så greit osv. Men jeg kunne komme innom noen timer på besøk. 

9. Noen av vennene hans har invitert seg selv til å være sammen i familiens bolig den uka han er der. Men de skulle komme dagen etterpå. Så fikk nå melding av han at hvis jeg ville ha alenetid kunne jeg komme da og da den dagen før vennegjengen kom. Jeg takket nei, og sa jeg trodde ikke det var greit med besøk der. Hvorpå han nå svarte at jeg kunne også komme om jeg ville. 

Ellers kan jeg nevne at det er overvekt av at han inviterer meg og er interessert i å treffes. Men det er somregel litt mer på sparket, der og da. Han liker tydeligvis ikke å lage planer med meg frem i tid innser jeg nå. Holde mulighetene åpne. 

Og jeg blir en slags reserveløsning.. Det er egentlig ganske trist. Prøvde å formidle det til han men han forsikret meg at jeg var første pri osv. Jeg sa at jeg synes ikke det var greit slik han behandlet meg. Svarer jeg fikk tilbake var at det skjønte han ikke noe av og hvis han har behandlet meg feil eller gjort noe galt så beklaget han. 

 

Tja

 

Så til dere som har orket å lese alt dette vaset. Er jeg helt på vidda her? Er det jeg som forventer for mye? Jeg er vant med at med andre kamerater og venninner så prioriterer man hverandre. Dette blir nok kanskje litt mer sårt siden vi har sex sammen og jeg føler meg ikke helt som en venn lengre, men mer som en tømmestasjon. 

Og hvis dere kan være enig i at han behandler meg litt ugreit..hvordan kan jeg formulere meg til han uten at det blir så mye rot? Litt kort og konsist? 

Anonymkode: de100...a8c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes du er på vidda. Du er en slags reserveløsning, det er det det er å være liggevenn. Ønsker du noe annet får du finne deg en kjæreste, for kameraten din er åpenbart ikke interessert i å være kjæreste med deg.

Anonymkode: 563b5...4ff

  • Liker 37
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er venner som ligger sammen, da kan du ikke forvente å bli behandlet som en kjæreste.

Anonymkode: 83eb3...b9c

  • Liker 35
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg synes du er på vidda. Du er en slags reserveløsning, det er det det er å være liggevenn. Ønsker du noe annet får du finne deg en kjæreste, for kameraten din er åpenbart ikke interessert i å være kjæreste med deg.

Anonymkode: 563b5...4ff

Nettopp. Er ikke det poenget med liggevenner? Han er på let etter noe seriøst og varig, og plutselig dukker drømmedama opp, da må denne greia med TS avsluttes. Og de må gå tilbake til å være bare venner som ikke ligger sammen, selv om det er ganske tvilsomt at det vil fungere her da.

Anonymkode: c6ea1...0d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg synes du er på vidda. Du er en slags reserveløsning, det er det det er å være liggevenn. Ønsker du noe annet får du finne deg en kjæreste, for kameraten din er åpenbart ikke interessert i å være kjæreste med deg.

Anonymkode: 563b5...4ff

Det er jeg inneforstått med. Har hatt liggevenner før hvor det ble en slags reserveløsning og mer spontant. 

Men her trodde jeg vi hadde ett vennskap også. Med mine tidligere FWB så gikk vi aldri ut å spiste sammen, reiste bort, eller hadde særlig kontakt utenom pulings. Men her hadde jeg en kamerat. Og jeg savner å ha det vennskapet. 

Men det er nok riktig det du sier, jeg innser det. Vi er nok kanskje bare pulevenner ja. Bare dumme meg som også trodde vi hadde et vennskap. 

Jeg er overhode ikke på utkikk etter en kjæreste. Absolutt ikke ønskelig. Håpet bare her at jeg hadde en god venn jeg også kunne ligge med. 

Må nok bare avslutte det kanskje ja. 

 

 

Hilsen TS 🔥

Anonymkode: de100...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leste jeg ikke alt, men av det jeg leste virker det som at du forventer å bli behandlet som en kjæreste, når du egentlig bare er en sexvenn og vanlig venn. Du har med andre ord litt for høye forventninger.

Anonymkode: b8815...6c5

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men det er somregel litt mer på sparket, der og da. Han liker tydeligvis ikke å lage planer med meg frem i tid innser jeg nå. Holde mulighetene åpne. 

Du er grei å ha når han er kåt, med andre ord. 

Høres egentlig ut som om du ønsker deg en kjæreste. En som har deg på toppen av prioritetslista.

Anonymkode: c6ea1...0d1

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå leste jeg ikke alt, men av det jeg leste virker det som at du forventer å bli behandlet som en kjæreste, når du egentlig bare er en sexvenn og vanlig venn. Du har med andre ord litt for høye forventninger.

Anonymkode: b8815...6c5

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp. Er ikke det poenget med liggevenner? Han er på let etter noe seriøst og varig, og plutselig dukker drømmedama opp, da må denne greia med TS avsluttes. Og de må gå tilbake til å være bare venner som ikke ligger sammen, selv om det er ganske tvilsomt at det vil fungere her da.

Anonymkode: c6ea1...0d1

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere er venner som ligger sammen, da kan du ikke forvente å bli behandlet som en kjæreste.

Anonymkode: 83eb3...b9c

 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg synes du er på vidda. Du er en slags reserveløsning, det er det det er å være liggevenn. Ønsker du noe annet får du finne deg en kjæreste, for kameraten din er åpenbart ikke interessert i å være kjæreste med deg.

Anonymkode: 563b5...4ff

Er det virkelig for høye forventninger å forvente å kunne ha avtaler sammen? Jeg har jo det med andre venner? Kunne planlegge?

Er det virkelig å forvente å bli behandlet som kjæreste når jeg ønsker at han behandler meg på lik linje som andre venner?

 

Jeg føler jo ikke det.

Men skjønner jo basert på hva dere her sier så er vi kun pulevenner nå, og ikke noe mer. Han ser ikke på meg som en venn eller lignende. Da ville han jo ha prioritert meg. Behandlet meg som en venn også. 

 

Anonymkode: de100...a8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å være ff, men man bør likevel behandle hverandre med respekt.

Han behandler deg på ingen måte med respekt, TS!

Han lyver deg rett i ansiktet. "Jeg prioriterer deg først! Men jeg velger heller ferie med en eks enn å være med deg...".

"Jeg vet ikke om jeg kan møte deg, jeg har jo så mange planer med andre i tiden fremover. Men du, du er urimelig om du en enkelt dag eller kveld har planer med venninner."

"Du er urimelig om du ønsker å møte en kompis platonisk en enkelt kveld, men du har ikke noe å klage over når jeg reiser på ferie med min eks."

 

Du blir brukt, Ts. Jeg anser ikke en gang ham som en venn av deg. I hvert fall ikke en god venn. Gode venner behandler hverandre med respekt, lyver ikke til sine venner, forsøker ikke å kontrollere deres liv, gir ikke falske forhåpninger.

Du er dessverre det du selv kaller for en "tømmestasjon". Han vil kontrollere deg og hvem du har noe romantisk på gang med og vil hindre deg å ha sex med andre - men han vil heller ikke forplikte seg til deg, ikke en gang mtp en avtale for sommeren, ha sex eller lignende. Han bruker deg.

Dette er bare veldig ubalansert og dysfunksjonelt og veldig usunt for deg, Ts!

Kutt kontakten med ham, og ha aldri sex med ham igjen!

Få bedre venner enn dette, venner som unner deg godt og som støtter deg og som vil bli glad om du neste gang møter en god mann som faktisk ønsker å prioritere deg og leve med deg.

Anonymkode: 4c025...0dc

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

 

 

Er det virkelig for høye forventninger å forvente å kunne ha avtaler sammen? Jeg har jo det med andre venner? Kunne planlegge?

Er det virkelig å forvente å bli behandlet som kjæreste når jeg ønsker at han behandler meg på lik linje som andre venner?

 

Jeg føler jo ikke det.

Men skjønner jo basert på hva dere her sier så er vi kun pulevenner nå, og ikke noe mer. Han ser ikke på meg som en venn eller lignende. Da ville han jo ha prioritert meg. Behandlet meg som en venn også. 

 

Anonymkode: de100...a8c

Nei, det eneste jeg reagerte på fra hans side var punkt 7. Han har jo heller ingenting med hvorvidt du møter andre menn.

Anonymkode: b8815...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

 

 

Er det virkelig for høye forventninger å forvente å kunne ha avtaler sammen? Jeg har jo det med andre venner? Kunne planlegge?

Er det virkelig å forvente å bli behandlet som kjæreste når jeg ønsker at han behandler meg på lik linje som andre venner?

 

Jeg føler jo ikke det.

Men skjønner jo basert på hva dere her sier så er vi kun pulevenner nå, og ikke noe mer. Han ser ikke på meg som en venn eller lignende. Da ville han jo ha prioritert meg. Behandlet meg som en venn også. 

 

Anonymkode: de100...a8c

Hvis du forventer å bli behandlet som en ekte venn, og i tillegg ha sex, da er dere jo i bunn og grunn kjærester. Han holder vel litt avstand på den måten fordi han ikke vil være kjæreste regner jeg med. 

Anonymkode: 3e4f9...010

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er grei å ha når han er kåt, med andre ord. 

Høres egentlig ut som om du ønsker deg en kjæreste. En som har deg på toppen av prioritetslista.

Anonymkode: c6ea1...0d1

Ja, jeg innser det nå når jeg skriver her og leser. Jeg er god nok når han er kåt, eller ikke andre planer. Jeg er en tømmestasjon og reserveløsning for han. Innser det nå. 

Jeg ønsker meg ikke en kjæreste. Overhode ikke. Men kunne ønsket meg en kamerat hvor vi lå sammen. En som behandlet meg som en venn også. Jeg har jo planer med andre venner. 

Jeg innser virkelig nå at jeg er bare siste løsning fra han. Så ender nok opp med å bare kutte han helt ut nå. 

Jeg ville bare ha noen å tja, ha vennskap og sex med. En slags " søndagskjæreste"

Uten behov for alt det andre, uten behov for følelser og støy. Noen å gjøre verneting med samtidig som man hadde sex.

Tja, jaja. Jeg får vel avslutte dette kanskje. En tidligere FWB ble nettopp singel. Vi er venner nå, men lå sammen tidligere. Får sjekke temperaturen der evt. Det er bare ikke aktuelt for meg å kun være en reserveløsning, og heller ikke aktuelt med dating eller kjæreste. 

 

 

Hilsen TS 🔥

Anonymkode: de100...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er det dere som har lagd et problem her. FWB er vanligvis ikke en venn som du vanker med til vanlig. Enten så kommer vennskapet i konflikt med pulinga, eller så er du ikke helt ærlig med deg sjøl. Hvis du vil ha en ukomplisert FWB så velger du ikke en venn som du er glad i som venn, eller kunne tenkt deg som kjæreste.

Veldig sjelden det kommer noe godt ut av en sånn relasjon, jeg snakker av erfaring. Ikke lurt å ligge med sine venner. 
Blir veldig mange misforståelser og såre følelser, virker som han også er opptatt av å beskytte seg sjøl. Tror ikke han ser på deg som tømmestasjon. Hvis dere begge har gitt inntrykk av at dere ikke vil ha noe forhold så må man beskytte seg selv hvis det oppstår noen følelser, og det er jo lett å oppdage hvis en av partene surner. Sånn som du gjør nå. For da er det ikke ukomplisert og casual lenger, da blir det som en sur kjæreste.
 

Anonymkode: 8e39f...b04

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt går det ikke an å kombinere vennskap og sex uten å være kjærester. Med en gang har får seg kjæreste så er jo du helt ute i kulden, i motsetning til en ekte venn.

Anonymkode: 03a00...b8f

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er venner som ligger sammen, ts.  Dere må avtale reglene og grensene for det dere imellom. 

Og selvsagt er du ikke en «tømmestasjon». Du er ikke et objekt. Ideen om at kvinner kun kan ha glede av forhold og der nærmest kjøper seg trofasthet med sex er dypt kvinnefiendtlig. Kvinner har sex fordi de liker å ha sex. Med som uten forelskelse. Kvinner som velger å ha sex uten å like sex bør ta seg en runde innom helsevesenet, men de bør ikke velge å shame kvinner som liker sex ved å late som et venner-med-sex opplegg ikke er til glede både for kvinnen og mannen. For det er helt normalt t kvinner har sex uten å være i et forhold. Vi er ikke i middelalderen! 

I utgangspunktet tenker jeg at dere bør avklare om dere har sex med andre. Og om dere i så fall sier fra. Om dere bruker kondom, hvor ofte dere tester dere for kjønnssykdommer, om dere skal eller ikke skal holde den andre oppdatert om dating etc.

Anonymkode: 52294...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dere i utgangspunktet venner men også har sex innimellom? Eller er hele intensjonen med relasjonen sex og kvelder/helger sammen?

Dere har ingen forpliktelser til hverandre om dere ikke er i et forhold, han må godta at du treffer andre venner, at du har sex med andre osv.... Og du må godta at han gjør det samme.

Hvis dere ikke takler det går dere enten bli sammen eller kutte ut, virker ikke som noen av dere takler relasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke venner. Dere dater heller ikke. Ergo kan du ikke forvente noe. Men at han legger opp til å ha deg på gress fordi han sanser at du innerst inne er interessert i han, det er sleipt av han. 

Se på det du skriver, han har ikke lagt opp til å planlegge en eneste skikkelig avtale med deg. Alt er på sparket når ingen andre er tilgjengelig for han.

Det du må gjøre er å kutte han ut av livet ditt, for dette er ikke bra for deg. Og nei, du kan ikke ha en sex og kosevenn og være genuint venner. Før eller siden blir enten du eller han gira.

 

Anonymkode: 245ce...b4b

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her 🔥

 

Vi treffer ikke andre. Eller dvs han gjorde det klart at vi ikke kan ha sex med andre. Da avslutter vi. Og det er fair. Vi bruker forøvrig også kondom.

Han dreiv å flørtet med ei mens vi var bortreist ei helg. Da reagerte jeg. Å drive å snappe og se på bilder av ei Han var interessert i mens vi var på tur og jeg var der opplevde jeg som svært respektløs. 

 

Hilsen TS 🔥

Anonymkode: de100...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS her 🔥

 

Vi treffer ikke andre. Eller dvs han gjorde det klart at vi ikke kan ha sex med andre. Da avslutter vi. Og det er fair. Vi bruker forøvrig også kondom.

Han dreiv å flørtet med ei mens vi var bortreist ei helg. Da reagerte jeg. Å drive å snappe og se på bilder av ei Han var interessert i mens vi var på tur og jeg var der opplevde jeg som svært respektløs. 

 

Hilsen TS 🔥

Anonymkode: de100...a8c

Fyren er singel og kan ligge med hvem han vil. Det demonstrerer han også, selv om han sier en ting til deg og en ting til alle andre.

Anonymkode: 245ce...b4b

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...