Gå til innhold

Kiropraktor-smerter i nakke og brystrygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg har vært i 3 behandlinger hos kiropraktor. Det har ikke blitt noe bedre tvert i mot verre. Smertene sitter oppi nakken(jeg klarer å bevege til begge sider, men er fryktelig vondt). Har også store smerter mellom skulderbladene og nedover ryggraden. Har vært sykemeldt hele sist uke pga dette og skal tilbake til jobb neste uke nå. Noen har erfaringer med dette? Vil så gjerne tilbake til jobb, men jeg klarer ikke å vri nakken og bøye meg ned… jobber på sykehus med tunge løft..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta MR av nakken? 

Anonymkode: 767e2...f31

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier fastlegen?

Anonymkode: 2f39e...185

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner to stk. som har opplevd det samme - forverring av smerter etter kiropraktor. Går derfor kun til fysioterapeut eller naprapat ved rygg/nakkeproblemer.

Anonymkode: 72ff5...858

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva sier fastlegen?

Fastlegen er ikke så fan av knekking, men tenkte å gi det et forsøk🙈 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjenner to stk. som har opplevd det samme - forverring av smerter etter kiropraktor. Går derfor kun til fysioterapeut eller naprapat ved rygg/nakkeproblemer.

Huff, kanskje jeg også må vurdere det. Er kjipt når jeg har betalt så store summer.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ta MR av nakken? 

Anonymkode: 767e2...f31

Ja, tenkte på det. Kan kiropraktor henvise til MR?

AnonymBruker
Skrevet

Kiropraktor kan henvise, men hvis du ikke har opplevd bedring ville jeg heller gått tilbake til fastlegen.

Har ikke så stor tiltro til kiropraktor rent personlig. Har akkurat brukt tusenvis av kroner selv og "lovet" snarlig bedring hver gang ...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir alltid litt verre før det blir bedre.. Jeg måtte ta 8 behandlinger, det ble verre- så ble det bra til slutt. 

Anonymkode: e9176...82f

AnonymBruker
Skrevet

Oppsøk Manuellterapeut 

Anonymkode: 5846a...6ec

Skrevet

Kiropraktor er først og fremst "førstehjelp" for forbigående plager. For mer langvarie og dyptgående er det mer hjelp å få av fysioterapeut. De ser mer helheten og er mer opptatt av å forebygging og egentrening, mens kiropraktoren er mer opptatt av å behandle er min erfaring.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har fått veldig god hjelp av kiropraktor for både rygg og nakkeproblemer, bedre enn hos fysioterapeut. Men, ikke alle kiropraktorer er flinke, og i visse tilfeller bør det alltid taes ct/mr i forkant. Min kiropraktor er veldig opptatt av både forebygging og egentrening for å unngå tilbakefall, og gir skånsom og effektiv behandling. 

Anonymkode: 1d243...f55

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...