Gå til innhold

Samordna opptak 2024: Dette blir spennende!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har også søkt sykepleie ☺️ Tenkte å studere psykologi i utgangspunktet, men det blir visst vanskeligere å finne jobb som ferdigutdanna for hvert år som går, og så er man stort sett låst til det norske arbeidsmarkedet med den utdanningen.

Anonymkode: 59e4d...15b

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har også søkt sykepleie ☺️ Tenkte å studere psykologi i utgangspunktet, men det blir visst vanskeligere å finne jobb som ferdigutdanna for hvert år som går, og så er man stort sett låst til det norske arbeidsmarkedet med den utdanningen.

Anonymkode: 59e4d...15b

Kan jeg spørre hvor du har søkt og hva poengene dine er? Jeg har søkt sykepleie i Mysen som førstevalg, og har 52 i poeng/ordinærkvote.

Anonymkode: 0b215...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har også søkt sykepleie ☺️ Tenkte å studere psykologi i utgangspunktet, men det blir visst vanskeligere å finne jobb som ferdigutdanna for hvert år som går, og så er man stort sett låst til det norske arbeidsmarkedet med den utdanningen.

Anonymkode: 59e4d...15b

Det har jeg tenkt på også med barnevern utdanningen, man blir vel litt låst i Norge da også? Andre land har vel andre regler osv

Anonymkode: 07546...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor du har søkt og hva poengene dine er? Jeg har søkt sykepleie i Mysen som førstevalg, og har 52 i poeng/ordinærkvote.

Anonymkode: 0b215...287

Jeg har søkt på Lovisenberg og ville så vidt kommet inn på psykologi profesjon med 23/5, forutsatt at poenggrensen ikke øker i år. Er ganske sikker på mitt nåværende valg da. Lykke til med søknaden din ☺️

Anonymkode: 59e4d...15b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det har jeg tenkt på også med barnevern utdanningen, man blir vel litt låst i Norge da også? Andre land har vel andre regler osv

Anonymkode: 07546...a8a

Det kan godt hende. Jeg kan dessverre ikke så mye om mulighetene for denne utdanningen. Det eneste jeg vet er at norske sykepleiere har det lett for å få utdannelsen sin godkjent andre steder i Europa og Amerika.

Anonymkode: 59e4d...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har søkt på Lovisenberg og ville så vidt kommet inn på psykologi profesjon med 23/5, forutsatt at poenggrensen ikke øker i år. Er ganske sikker på mitt nåværende valg da. Lykke til med søknaden din ☺️

 

Lykke til du også, men du kommer jo inn når du har høy nok poengsum til psykologi studiet😀

Anonymkode: 0b215...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå klarer jeg snart ikke vente mere! Men jeg er forberedt på å søke på restplasser den 20 da karakterkrav faller bort på restplassene men ikke hovedopptak. Flere som må det? Gjelder sykepleier og lærer studiene på enkelte skoler

Anonymkode: a3dfd...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt at tiden da svaret kan komme når som helst endelig er her! 

Anonymkode: 07546...a8a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå klarer jeg snart ikke vente mere! Men jeg er forberedt på å søke på restplasser den 20 da karakterkrav faller bort på restplassene men ikke hovedopptak. Flere som må det? Gjelder sykepleier og lærer studiene på enkelte skoler

Anonymkode: a3dfd...746

Jeg faller under ordinært opptak, da jeg har fire i norsk og matte. (Har brukt siste året på å forbedre karakterene).

Jeg er fryktelig spent på svaret🙂

Anonymkode: 0b215...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tenkt at tiden da svaret kan komme når som helst endelig er her! 

Anonymkode: 07546...a8a

Sjekker litt for ofte :fnise: Tipper det kommer i morgen, men hadde vært flott med i dag!! Håper jeg kommer inn på hovedopptaket, ellers blir det stress 😬

Anonymkode: 1f09d...7c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sjekker litt for ofte :fnise: Tipper det kommer i morgen, men hadde vært flott med i dag!! Håper jeg kommer inn på hovedopptaket, ellers blir det stress 😬

Anonymkode: 1f09d...7c3

Jeg også sjekker ofte, og håper det kommer i dag😀

Anonymkode: 0b215...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ jeg klarer ikke vente lenger! Når på dagen tror dere det kommer i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humle Brumle skrev (3 minutter siden):

Ææææ jeg klarer ikke vente lenger! Når på dagen tror dere det kommer i morgen?

Jeg har søkt to år tidligere, og ikke vært kvalifisert. Da har jeg fått svar 17 juli kl. 15 og kl. 18.

Anonymkode: 0b215...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har søkt to år tidligere, og ikke vært kvalifisert. Da har jeg fått svar 17 juli kl. 15 og kl. 18.

Anonymkode: 0b215...287

Kl 15😭 jeg klarer ikke vente så lenge! Er til og med i Japan så det føles lengere å vente pga tidsforskjell😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har søkt to år tidligere, og ikke vært kvalifisert. Da har jeg fått svar 17 juli kl. 15 og kl. 18.

Anonymkode: 0b215...287

Men takk for svar❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humle Brumle skrev (3 minutter siden):

Kl 15😭 jeg klarer ikke vente så lenge! Er til og med i Japan så det føles lengere å vente pga tidsforskjell😭

Helt enig, jeg klarer ikke vente selv! Kunne ønske vi fikk svar nå 😀

Anonymkode: 0b215...287

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååh, er misunnelig på dere 🥰 Fy søren for en tid det var! Å lære så mye, bli vant til den nye livsstilen, alt som foregikk hele tiden, så mange nye mennesker man møter. Fantastisk tid av livet 🫶

Masse lykke til alle sammen!!

Anonymkode: 2f2ee...72b

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du på tråden fra i fjor ser det ut som om de kunne se om de fikk tilbud litt etter klokken 12, selv om meldingen fra Samordna kom senere på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyneshorn skrev (2 minutter siden):

Ser du på tråden fra i fjor ser det ut som om de kunne se om de fikk tilbud litt etter klokken 12, selv om meldingen fra Samordna kom senere på dagen.

Har sett på den tråden, men hvordan ser du klokkeslett? 

Anonymkode: 07546...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har sett på den tråden, men hvordan ser du klokkeslett? 

Anonymkode: 07546...a8a

Hvis du «quote» et innlegg fra tråden så får du et klokkeslett til dette innlegget fra da det var skrevet. Trenger ikke å faktisk svare… bare slett etterpå.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...