Gå til innhold

Samordna opptak 2024: Dette blir spennende!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har noen kommet inn på studie fra venteliste den siste uka?

Anonymkode: 1880d...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fremdeles på venteliste her.

Tror i morgen er siste oppdatering/endring før etterfyllingsopptaket.

Anonymkode: f9f36...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen endring her heller. Fortsatt på venteliste på samme plassering. 

Anonymkode: 4ce5d...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått noe enda idag? 

Anonymkode: f9f36...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt stille i dag ..

Anonymkode: 7a4ca...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Universiteter og høgskoler overbooker fordi de forebygger no show ved studiestart. Samme som flyselskaper. Så ikke alle studier har i realiteten venteliste fordi det f.eks. er gamblet på å ta opp 100 studenter til 70 studieplasser allerede. Dersom alle starter studiet kan det bli fylt opp i forelesningssalene, men studiestedene risikerer ikke å starte med tomme plasser fordi folk har trukket seg. Så jeg ville ikke hatt store håpet for ventelistene. Det som erfaringsvis virker er å ringe og sende epost til studiestedet 1-2 uker etter oppstart, si du står klar til å begynne i morgen om noen har slutta. Da kan det finnes plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora Cornelia skrev (16 minutter siden):

Universiteter og høgskoler overbooker fordi de forebygger no show ved studiestart. Samme som flyselskaper. Så ikke alle studier har i realiteten venteliste fordi det f.eks. er gamblet på å ta opp 100 studenter til 70 studieplasser allerede. Dersom alle starter studiet kan det bli fylt opp i forelesningssalene, men studiestedene risikerer ikke å starte med tomme plasser fordi folk har trukket seg. Så jeg ville ikke hatt store håpet for ventelistene. Det som erfaringsvis virker er å ringe og sende epost til studiestedet 1-2 uker etter oppstart, si du står klar til å begynne i morgen om noen har slutta. Da kan det finnes plasser.

Det siste stemmer ikke. Også i etterfyllingsopptaket følger vi ventelistene. Å ringe, eller å komme innom og si at man kan ta en plass har ingen hensikt. Eventuelle ledige plasser blir lagt ut på nettsidene/restetorget.

Anonymkode: 99e0f...f01

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsdagen er over 16.30? Siste frist? 😅

Anonymkode: f9f36...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det siste stemmer ikke. Også i etterfyllingsopptaket følger vi ventelistene. Å ringe, eller å komme innom og si at man kan ta en plass har ingen hensikt. Eventuelle ledige plasser blir lagt ut på nettsidene/restetorget.

Anonymkode: 99e0f...f0J1

Jeg vet positivt at flere har gjort det. Men listene følges helt i starten.

Anonymkode: 2655f...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet positivt at flere har gjort det. Men listene følges helt i starten.

Anonymkode: 2655f...02e

Og jeg vet positivt at det ikke er slik. Vi hadde det sånn før vi fikk samordna opptak, nå følger vi ventelistene hele veien. 

Anonymkode: 99e0f...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen fått noe svar idag?

Anonymkode: 1880d...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

har noen fått noe svar idag?

Anonymkode: 1880d...e62

Nei, dessverre. Begynner å tro at det kun er å vente på etterfylligsoptaket.

Anonymkode: f9f36...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men var det ikke etterfyllingsopptak idag også på torsdag?

Anonymkode: 1880d...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

men var det ikke etterfyllingsopptak idag også på torsdag?

Anonymkode: 1880d...e62

Jeg trodde etterfyllingen refererte til studieplassene som deles ut etter studiestart, som et resultat av at folk ikke har møtt?

Anonymkode: f9f36...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendt en mail til Universitetet og spurte om jeg kunne forvente noen flere endringer i ventelisten. De sa at det var "svært usannsynlig" at de kom til å sende ut tilbud til flere på mitt studie 😔 For min del er det da bare å prøve igjen neste år ❤️

Anonymkode: f9f36...d2f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sendt en mail til Universitetet og spurte om jeg kunne forvente noen flere endringer i ventelisten. De sa at det var "svært usannsynlig" at de kom til å sende ut tilbud til flere på mitt studie 😔 For min del er det da bare å prøve igjen neste år ❤️

Anonymkode: f9f36...d2f

Hei,

Det var leit:( Hvilken studiet studie søkte du på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Sendt en mail til Universitetet og spurte om jeg kunne forvente noen flere endringer i ventelisten. De sa at det var "svært usannsynlig" at de kom til å sende ut tilbud til flere på mitt studie 😔 For min del er det da bare å prøve igjen neste år ❤️

Anonymkode: f9f36...d2f

hvilket studie var dette/ hvilken skole?

Anonymkode: 1880d...e62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sett noe bevegelse i ventelista?☺️ har stått på samme plass siden hovedopptaket .. 

Anonymkode: 7a4ca...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har noen sett noe bevegelse i ventelista?☺️ har stått på samme plass siden hovedopptaket .. 

Anonymkode: 7a4ca...bc5

Jeg har rykket opp mellom 40-100 plasser på de studiene jeg har stått på venteliste på - ikke det at det har gjort at jeg har kommet noe nærmere å få plass på de øverste ønskene 🤣

Anonymkode: ee321...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...