Gå til innhold

Samordna opptak 2024: Dette blir spennende!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på venteliste på LDH, startet på plass 76 og er nå på 40.. Noen som har erfaringer som kan gi meg ett håp ? 😂🤞🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være at studiet jeg vil inn på ikke tar inn noen fra ventelistene i år ..

Anonymkode: 7a4ca...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt om ledig studieplass på fagskole. Noen som vet når man får svar på det? Eneste jeg fant ut var at de ikke behandlet søknader i uke 29 og 30. Jeg er utålmodig 😅 søkte vel i uke 28 da jeg la merke til at det studie jeg ønsker å gå hadde ledige plasser igjen.

Anonymkode: c3cc1...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått e-post fra studiestedet med informasjon og velkommen som student. Men jeg står fremdeles på venteliste når jeg logger inn for å sjekke. Sender de e-post til alle? Også de på venteliste? 

Anonymkode: c0767...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har fått e-post fra studiestedet med informasjon og velkommen som student. Men jeg står fremdeles på venteliste når jeg logger inn for å sjekke. Sender de e-post til alle? Også de på venteliste? 

Anonymkode: c0767...d27

Jeg ville ringt og hørt.

Anonymkode: 414f4...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

 

Takk for svar!

research er allerede gjort men tenkte det var en finurlig bakvei jeg ikke fant 😂  hvis det var lov å gjøre seg litt dum for å få svar på det.. 

Mangler «bare» kjemi fra vgs, tok studiespes. Har jo 6 i snitt men mangler da realfag kjemi.. burde tenkt at drømmen er å bli lege da jeg var 16 år 🥲🥴 

får ta en master så finner jeg vel ut en annen vei mot noe helt annet haha

Anonymkode: ef910...be0

Men da er det bare å ta kjemi, helst med 6. Da vil du komme inn, hvis resten av karakterene dine er så gode. 

Anonymkode: 89d67...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da er det bare å ta kjemi, helst med 6. Da vil du komme inn, hvis resten av karakterene dine er så gode. 

Anonymkode: 89d67...cc7

Det er forresten en vei rundt kravet om Kjemi 2, og det er hvis du har minst 15 studiepoeng kjemi fra universitetet: 

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/spesielle-opptakskrav/om-spesielle-opptakskrav/index.html

Men det er kanskje en mer risky vei, siden du risikerer at saksbehandler ikke godkjenner det. Og ikke sikkert det er mindre arbeid enn å ta Kjemi 1+2…

Anonymkode: 89d67...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har fått e-post fra studiestedet med informasjon og velkommen som student. Men jeg står fremdeles på venteliste når jeg logger inn for å sjekke. Sender de e-post til alle? Også de på venteliste? 

Anonymkode: c0767...d27

Jeg hadde absolutt ringt dem i ditt tilfelle!

Anonymkode: 27a24...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har fått e-post fra studiestedet med informasjon og velkommen som student. Men jeg står fremdeles på venteliste når jeg logger inn for å sjekke. Sender de e-post til alle? Også de på venteliste? 

Anonymkode: c0767...d27

Hvilket studie?

Anonymkode: a8152...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvilket universitet? 

Anonymkode: 8d5da...3d8

UiS

Anonymkode: f9f36...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fått e-post fra studiestedet med informasjon og velkommen som student. Men jeg står fremdeles på venteliste når jeg logger inn for å sjekke. Sender de e-post til alle? Også de på venteliste? 

Anonymkode: c0767...d27

Jeg har sendt mail til OsloMet om når jeg vil motta en epost for registreringsprosessen, og de sa at nye studenter blir lagt inn i studentsystem i denne eller begynnelsen av neste uka. 

Anonymkode: df858...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de tatt inn noen fra ventelistene på medisin Oslo? 

Anonymkode: a8152...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg skikkelig til å starte studiene nå. I fjor tok jeg et årsstudium som viste seg å ikke passe meg i det hele tatt (det var på restetorget), likte ikke foreleserne, måten undervisningen foregikk, absolutt ingenting. Nå skal jeg studere noe jeg virkelig liker. Det blir gøy.

Anonymkode: 631b9...1a0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Gleder meg skikkelig til å starte studiene nå. I fjor tok jeg et årsstudium som viste seg å ikke passe meg i det hele tatt (det var på restetorget), likte ikke foreleserne, måten undervisningen foregikk, absolutt ingenting. Nå skal jeg studere noe jeg virkelig liker. Det blir gøy.

Anonymkode: 631b9...1a0

Samme her. Men samtidig gruer jeg meg skikkelig til å være vekk fra babyen min. Hun er 8 måneder og jeg har ikke vært borte lenger enn halvannen time. Må nok bruke de neste par ukene på å være litt vekk

Anonymkode: 7b7d9...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har fått e-post fra studiestedet med informasjon og velkommen som student. Men jeg står fremdeles på venteliste når jeg logger inn for å sjekke. Sender de e-post til alle? Også de på venteliste? 

Anonymkode: c0767...d27

Trodde de kun sendte e-post til de som fikk studieplass. Om ikke e-posten er feilsendt, så bør du undersøke nærmere

Anonymkode: 82111...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg står det nå at svarfrist er 1.aug. Er dette noe annet enn etterfyllingsopptak?

Anonymkode: f9f36...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hos meg står det nå at svarfrist er 1.aug. Er dette noe annet enn etterfyllingsopptak?

Anonymkode: f9f36...d2f

Ja, etterfyllingsopptak er noe annet. Det skjer i løpet av august dersom det blir ledige plasser på studiet ditt 

Anonymkode: 82111...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan det være at studiet jeg vil inn på ikke tar inn noen fra ventelistene i år ..

Anonymkode: 7a4ca...bc5

Spørs. På mange studier tar de inn langt flere enn antall studieplasser, fordi de vet fra tidligere at mange slutter eller ikke møter opp første skoledag. Så hvis de skal ta inn noen fra ventelistene, så må det være flere som slutter enn det de har beregnet i utgangspunktet 

Anonymkode: 82111...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det plutselig at svarfrist er 2 aug, er det mulig, blir rar av ventingen og sjekkingen 😫

Anonymkode: f9f36...d2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, etterfyllingsopptak er noe annet. Det skjer i løpet av august dersom det blir ledige plasser på studiet ditt 

Anonymkode: 82111...439

Takk, da tar jeg det som et positivt tegn på at jeg har "to runder" igjen.

Anonymkode: f9f36...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...