Gå til innhold

Samordna opptak 2024: Dette blir spennende!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom inn!!! 😍 Paramedisin i Stavanger 

Anonymkode: 1f09d...7c3

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom inn på førstevalget (eneste jeg søkte på), ledelse på UIT 🥳

Anonymkode: 4d582...0d9

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kommer svarbrevet på epost eller inne på samordna? Hvor lang tid før det kommer? :D 

Anonymkode: 07546...a8a

Du får det i innboksen på samordna

Anonymkode: 9ce22...aa8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kom inn på ledelse, uit som var 3. valget mitt. Men fikk «ikke kvalifisert» på de to plassene over. Søker med realkompetanse. Vil jeg få beskjed om hvorfor jeg ikke var kvalifisert? 

Anonymkode: b56fe...ed9

På realkompetanse blir det du sender inn vurdert opp i mot hvert enkelt studium. Derfor kan du være kvalifisert for noe, men samtidig være ikke kvalifisert for noe annet.

Anonymkode: 99e0f...f01

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer svarbrevet på epost eller inne på samordna? Hvor lang tid før det kommer? :D 

Anonymkode: 07546...a8a

Inne på samordna. I fjor fikk jeg mitt samme dag kl. 15.05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har dessverre ikke noen gode svar til deg da..

Trodde man automatisk havnet på venteliste, men jeg har alltid kommet inn på førstevalgene mine (årsstudium rett etter vgs, så ble jeg syk første gangen jeg studerte til utdanningen min, og byttet nå til et universitet til nærmere hjemstedet mitt, så er tredje gangen jeg søker nå), så vet ikke 100% hvordan det fungerer 😅 

Anonymkode: 9ce22...aa8

Jeg får bare vente noen timer og se hva årsaken er. 😅 Man velger om man vil stå på venteliste eller ikke. Så her mener de jeg ikke er kvalifisert. Er jo en risiko når jeg ikke har vgs, men etter dette studieåret vil jeg uansett ha 60 studiepoeng via UiT eller NMBU og derfor ha studiekompetanse.

Så får prøve igjen neste år. 

Anonymkode: b56fe...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På realkompetanse blir det du sender inn vurdert opp i mot hvert enkelt studium. Derfor kan du være kvalifisert for noe, men samtidig være ikke kvalifisert for noe annet.

Anonymkode: 99e0f...f01

Syntes bare det var så rart de ikke krevde mer info om jeg ikke var kvalifisert. Andre sende ut forhåndsvarsel på manglende jobberfaring og karakterkrav.

Uansett, det blir studier i tillegg til jobb så får jeg søke neste år igjen. Blir værende student på både NMBU og UiT i år så jeg har nok å gjøre.

Anonymkode: b56fe...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på psykologi profesjon til våren! (Førstevalget). Noen andre som skal det?

Anonymkode: 3afb7...257

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor strenge er de, tror dere, p[ krav om norskkompetanse? Står at man skal ha minst B2 i lesing, skriving, muntlig og lytting. Hva om man har B2 i tre områder, men fortsatt B1 i skriftlig? 

Noen utenlandske søkere her?

Anonymkode: c275a...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på førstevalget valget mitt ❤️ Blir sykepleierstudent fra høsten av ❤️

Anonymkode: 0b215...287

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kom inn på førstevalget valget mitt ❤️ Blir sykepleierstudent fra høsten av ❤️

Anonymkode: 0b215...287

Masse lykke til❤️ husker så godt den følelsen av å skulle bli sykepleierstudent❤️ klem fra sykepleier

Anonymkode: 2879d...1c5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvor strenge er de, tror dere, p[ krav om norskkompetanse? Står at man skal ha minst B2 i lesing, skriving, muntlig og lytting. Hva om man har B2 i tre områder, men fortsatt B1 i skriftlig? 

Noen utenlandske søkere her?

Anonymkode: c275a...641

Jeg er opprinnelig fra utlandet. B2 er minimumskravet. Alt lavere teller ikke dessverre.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på førstevalget mitt. Vernepleie i Fredrikstad🙌 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hva snittet til Toll, vareførsel og grensekontroll ved UIS endte med i begge kvotene?

Anonymkode: facee...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal noen av dere som står på venteliste sende epost til saksbehandler å spørre om sjansen til å komme inn? Ser at det er anbefalt å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør igjen, er det noen som vet snittet på Medisin profesjonsstudium ved NTNU, det rene trondheimløpet?

Her er for de jeg fikk plass til, måtte ha noen andre valg også så derfor jeg ikke vet Trondheim / UiT / UiO

Medisin UIB - 67.8

Medisin UIB v/ Stavanger -  67.1

NTNU Trondheim / GJøvik - 67.3

NTNU Trondheim / Ålesund - 68.2

NTNU Trondheim / Levanger - 67.5

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Humle Brumle skrev (1 time siden):

Sykepleie vid tilbud!!

 

Maldo skrev (1 time siden):

Jeg også!! :D

Gratulerer! Jeg også 🤭 Har dere søkt deltid eller heltid?

Anonymkode: fd508...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet paramedisin Oslo snitt ordinær? 

Anonymkode: a8152...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufse skrev (12 minutter siden):

Spør igjen, er det noen som vet snittet på Medisin profesjonsstudium ved NTNU, det rene trondheimløpet?

Her er for de jeg fikk plass til, måtte ha noen andre valg også så derfor jeg ikke vet Trondheim / UiT / UiO

Medisin UIB - 67.8

Medisin UIB v/ Stavanger -  67.1

NTNU Trondheim / GJøvik - 67.3

NTNU Trondheim / Ålesund - 68.2

NTNU Trondheim / Levanger - 67.5

 

Dersom du og søkte i Trondheim skal du få opp poengsummen i samordna opptak ved å trykke på (i) i søknaden din. Jeg ser i alle fall poengsummene til de valgene jeg ikke kom inn på.

Anonymkode: ee321...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...