AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #1 Del Skrevet 30. juni 2024 Hei! Jeg skal kjøpe koffert til sønnen min på 17 år. Vi drar på turer, mest om sommeren og til varmere strøk, som varer alt fra 7-14 dager. Ville dere valgt en medium eller stor koffert? Han skal nok ha meg seg i allefall to skopar og mest sommertøy. Jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken størrelse jeg skal velge! Anonymkode: 26730...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 30. juni 2024 #2 Del Skrevet 30. juni 2024 Ikke for stor! Blir bare for mye å dra på. Er han ingen shopper, så trenger han ingen Amerika-koffert. Lær ungdommen å pakke smidig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Del Skrevet 7. juli 2024 Jeg har kjøpt stor koffert. Min sønn som er ungdom er så høy og at hans klær og sko fyller opp kofferten mye fortere en mine klær. Vi har også reist på korte turer med kun håndbagasje og jeg får med meg flere plagg og sko siden mine dame klær ikke tar like stor plass som hans. Jeg kjøpte et koffert sett fra american turist. Typen airconic vi har kabinkofferten, medium og large. Vi har aldri hatt bruk for medium. Anonymkode: 9eeee...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #4 Del Skrevet 7. juli 2024 Hva har han brukt til nå? Anonymkode: 258fc...6c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #5 Del Skrevet 8. juli 2024 Ønsker han koffert? Her har mannen alltid foretrukket bag, da han er sterk nok til bare ta den på skulderen. Rommer mye mer enn min mellomstore koffert. Personlig sender jeg som regel stor nesten uansett, selv om den er under halvtom. Om jeg først må sende så har det ingenting å si hvor stor kofferten er. Anonymkode: b0df6...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #6 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg kjøpte medium (ca 85 liter) til sønnen min på samme alder. Holder på å pakke til to ukers sydenferie og han har god plass til det han trenger. Anonymkode: 5d472...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #7 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg har kofferter i alle størrelser, reiser en del. Jeg bruker medium desidert mest. Særlig på sydenturer - sommerklær tar opp mindre plass, og jeg shopper lite på sånn tur. De medium koffertene er også de som sånn på veldig generell basis (spørs jo om man pakker fjær eller murstein såklart), veier rundt 20 kg når de er stappfulle. Det er jo ikke vits i å ha med en koffert som tar 10kg mer klær når du ikke får ha med mer til syden uansett - så man må jo pakke noenlunde smart selv om man har svær koffert med plass til hele garderoben og 17 par med sko. De store koffertene, tar jeg på langdistanse til USA og sånt (da får man gjerne 32 kg maxgrense også) og når jeg skal shoppe masse, som juleshopping i London. Men selv på langdistanse så er det greit å pakke lett om man skal til to uker til Thailand o.l. Det er noe med at man skal drasse rundt på kofferten og, den skal opp trapper og inn i taxier med små bagasjerom og slikt. Anonymkode: 24344...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #8 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men selv på langdistanse så er det greit å pakke lett om man skal til to uker til Thailand o.l. Det er noe med at man skal drasse rundt på kofferten og, den skal opp trapper og inn i taxier med små bagasjerom og slikt. Anonymkode: 24344...817 Jeg har rett under 100 reisedøgn i året, og tenker motsatt her. Samme om jeg drar på en medium eller stor koffert, så tar ofte den store. En gang kom jeg over noen veldig fine vevde pledd på et marked, og hadde da mulighet til å fylle en halv koffert med disse. En annen gang 50% på en legobutikk - og der var alt av julegavehandel til tantebarna i boks. Har jeg vekt og volum igjen fyller jeg gjerne opp med lokale matvarer. Ikke at det er så relevant for en 17-åring, selvfølgelig Og sier ikke at noe er rett eller galt, man har bare ulike vaner. Anonymkode: b0df6...404 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #9 Del Skrevet 8. juli 2024 Min sønn hadde sikkert klart seg med en bærepose, min datter hadde fylt opp, uansett størrelse. Jeg tenker en medium stor. 70x40x30 ish Anonymkode: 10bbd...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #10 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har rett under 100 reisedøgn i året, og tenker motsatt her. Samme om jeg drar på en medium eller stor koffert, så tar ofte den store. En gang kom jeg over noen veldig fine vevde pledd på et marked, og hadde da mulighet til å fylle en halv koffert med disse. En annen gang 50% på en legobutikk - og der var alt av julegavehandel til tantebarna i boks. Har jeg vekt og volum igjen fyller jeg gjerne opp med lokale matvarer. Ikke at det er så relevant for en 17-åring, selvfølgelig Og sier ikke at noe er rett eller galt, man har bare ulike vaner. Anonymkode: b0df6...404 Jeg reiser også mye, og velger alltid medium, med mindre jeg har helt konkrete planer om shopping eller skal ha mye med meg. Jo mer jeg har reist, jo mer har jeg lært meg pakke kompakt og klare meg med minst mulig koffert/bag. Jeg synes det er noe herk å måtte drasse med unødvendig stor bagasje. Det har kun skjedd en gang at jeg shoppet mer enn planlagt, da kjøpte jeg en billig bag i tillegg for å få med meg ting hjem. Anonymkode: 258fc...6c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #11 Del Skrevet 8. juli 2024 Tusen takk for svar alle sammen😊 Anonymkode: 26730...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå