AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #1 Skrevet 30. juni 2024 Jeg var hos tannlegen i september og la fyll. Jeg hadde verken vondt eller noe problemer med den tanna da han fiksa den. Men tiden etter så har den vært ubehagelig og vond å tygge med. Jeg kontaktet tannlegen igjen i mai. Så han kikket på den, men fant ingenting. Det jeg stusser over er at han ikke tok nye bilder, men så på bildet som ble tatt i september. Han mener likevel at det skyldes stress. (jeg sliter med angst). Men jeg klarer ikke å tygge harde ting på den siden, og er veldig forsiktig. Det iser også veldig. Han snakket også om noe rotfylling ville være alternativ. Når jeg bruker tanntråd ved tanna, så får jeg metallsmak i munn og tanna kjennes øm ut på sidene. jeg har en følelse på at det er noe med den tanna. Det kan vel ikke bare skyldes stress. Det gjør lokalt vondt når jeg tygger. Jeg kan peke på hvilken tann. Kan det virkelig bare være angst?? Jeg får det ikke til å henge sammen. Hva kan jeg generelt gjøre for å sjekke om det bare er stress? Anonymkode: a6cc2...e4d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #2 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var hos tannlegen i september og la fyll. Jeg hadde verken vondt eller noe problemer med den tanna da han fiksa den. Men tiden etter så har den vært ubehagelig og vond å tygge med. Jeg kontaktet tannlegen igjen i mai. Så han kikket på den, men fant ingenting. Det jeg stusser over er at han ikke tok nye bilder, men så på bildet som ble tatt i september. Han mener likevel at det skyldes stress. (jeg sliter med angst). Men jeg klarer ikke å tygge harde ting på den siden, og er veldig forsiktig. Det iser også veldig. Han snakket også om noe rotfylling ville være alternativ. Når jeg bruker tanntråd ved tanna, så får jeg metallsmak i munn og tanna kjennes øm ut på sidene. jeg har en følelse på at det er noe med den tanna. Det kan vel ikke bare skyldes stress. Det gjør lokalt vondt når jeg tygger. Jeg kan peke på hvilken tann. Kan det virkelig bare være angst?? Jeg får det ikke til å henge sammen. Hva kan jeg generelt gjøre for å sjekke om det bare er stress? Anonymkode: a6cc2...e4d Dra til en annen tannlege for sec op.? Samtidig kan man være plaget av irritert nerve ganske lenge etter at tannlegen har tuklet med den. Anbefaler deg å bruke flourmunnskyll og tannkrem mot ising i tennene fremover. Det hjalp meg. Anonymkode: b0e2a...f6e 1
Lissepasning Skrevet 30. juni 2024 #3 Skrevet 30. juni 2024 Et kjerringråd: skyll munnen med kokosolje i 10 til 20 minutt etter en tannpuss om kvelden.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #4 Skrevet 30. juni 2024 Det er ikke sikkert at det er tanna, det kan være betent tannkjøttet. Anonymkode: a3a39...30d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå