Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har det plutselig blitt innafor å skylde på at man er introvert for å slippe å bidra til fellesskapet? Leser ofte her på KG at folk syns de må få slippe å stille opp for idrettslaget, barnehagen, borettslaget, skolen, korpset osv fordi det er litt ubehagelig fordi de er introvert. De må få lov til å be 4-5 av 10 i barnebursdag fordi det er så vanskelig å forholde seg til mange. De vil ikke stille på dugnad så de slipper å omgås folk de ikke kjenner og har valgt selv. Har det blitt sånn at de som er ekstrovert nå må bidra dobbelt på vegne av de introverte?

Så vidt meg bekjent er ikke introvert en diagnose. Pre corona kan jeg ikke huske at folk brukte dette som unnskyldning, livet er ikke bare en dans på roser, noen ganger må man gjøre ting som ikke er så behagelig også. Det kalles ansvar. Hvis det er dette vi lærer unge idag så er det ikke rart det blir mye psykiatri og snowflakes. Andre som har lagt merke til det samme?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Disco skrev (2 minutter siden):

Hvorfor har det plutselig blitt innafor å skylde på at man er introvert for å slippe å bidra til fellesskapet? Leser ofte her på KG at folk syns de må få slippe å stille opp for idrettslaget, barnehagen, borettslaget, skolen, korpset osv fordi det er litt ubehagelig fordi de er introvert. De må få lov til å be 4-5 av 10 i barnebursdag fordi det er så vanskelig å forholde seg til mange. De vil ikke stille på dugnad så de slipper å omgås folk de ikke kjenner og har valgt selv. Har det blitt sånn at de som er ekstrovert nå må bidra dobbelt på vegne av de introverte?

Så vidt meg bekjent er ikke introvert en diagnose. Pre corona kan jeg ikke huske at folk brukte dette som unnskyldning, livet er ikke bare en dans på roser, noen ganger må man gjøre ting som ikke er så behagelig også. Det kalles ansvar. Hvis det er dette vi lærer unge idag så er det ikke rart det blir mye psykiatri og snowflakes. Andre som har lagt merke til det samme?

Kanskje ikke en god unnskyldning, men en forklaring på hva dem ønsker og hvorfor dem gjør slike handlinger.

Kan hende at dem sliter med noe mer og/eller annet og ikke ønsker å være åpne om det?

• Liker 1
Skrevet

Enkelte må lære seg hva introvert er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke introvert. Det du beskriver er sosial angst eller latskap. 

Jeg er introvert, men er veldig sosial. Blir bare utrolig sliten av å være sosial. Må lade opp batteriene hjemme. Betyr ikke at jeg ikke stiller opp.

Anonymkode: 6fac6...7cc

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi alt i dag må ha en årsak. Gjerne kombinert med en diagnose, slik at en er uten skyld i det man ikke klarer.

Anonymkode: b44fb...aa0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er også introvert,men veldig sosial! Har vært foreldrekontakt x flere for barna mine. Hatt ansvar for avslutninger, utlodning,salg av kaker etc. Men,jeg må ha alenetid etterpå. Jeg lader batteriene mine alene i en krok i fred. 

Anonymkode: 115e3...f63

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke jeg som beskriver folk som introvert, det gjør de selv ref diverse innlegg på KG. De sier selv at de må få slippe pga at de er introvert. Så dette er ikke et angrep på folk som er introvert, men som likevel stiller opp for fellesskapet og må hvile etterpå. Det er ikkeno galt med å være introvert, men det er ingen unnskyldning for å ikke stille opp for fellesskapet

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introvert, men sosial. I tillegg til dette har jeg en angstlidelse og er ganske nevrotisk av meg. Det er dette siste her som forhindrer meg i å menge meg med folk, ikke den introverte delen av meg. 

Anonymkode: 1c759...ebc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...