Gå til innhold

Ble stoppet for mobilbruk - mobil lå i veska


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble stoppet i kontroll der de mente at jeg hadde blitt observert med mobilen i høyre hånd mens jeg kjørte. Mobilen min lå i veska, noe betjenten fikk se da jeg måtte fiske den frem derfra for å vise førerkort på mobilen.

Jeg godtok selvfølgelig ikke forelegget, da jeg ikke kan godta noe jeg ikke har gjort. De hadde selvfølgelig ikke annet bevis enn øynene til han som så meg. 

Jeg er forresten venstrehendt, og pga nevropati klarer jeg uansett ikke bruke mobilen med én hånd. I tillegg er fingrene mine så korte at de ikke kan brukes til enhåndssurfing- eller skriving. Dette sa jeg ikke da jeg ble stoppet, fordi jeg rett og slett var helt satt ut. 

Er det noen som har vært borti lignende situasjon? Hva ble utfallet? Kjenner at dette freaker meg ut, da jeg blir ukomfortabel i situasjoner som denne, der jeg vel må inn og snakke med dem. 

Anonymkode: 4d246...4c1

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nekte OG klage etterpå. Du havner i en slik ubehagelig situasjon uten å ha gjort noe. 

Anonymkode: 4c35e...506

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ble stoppet i kontroll der de mente at jeg hadde blitt observert med mobilen i høyre hånd mens jeg kjørte. Mobilen min lå i veska, noe betjenten fikk se da jeg måtte fiske den frem derfra for å vise førerkort på mobilen.

Jeg godtok selvfølgelig ikke forelegget, da jeg ikke kan godta noe jeg ikke har gjort. De hadde selvfølgelig ikke annet bevis enn øynene til han som så meg. 

Jeg er forresten venstrehendt, og pga nevropati klarer jeg uansett ikke bruke mobilen med én hånd. I tillegg er fingrene mine så korte at de ikke kan brukes til enhåndssurfing- eller skriving. Dette sa jeg ikke da jeg ble stoppet, fordi jeg rett og slett var helt satt ut. 

Er det noen som har vært borti lignende situasjon? Hva ble utfallet? Kjenner at dette freaker meg ut, da jeg blir ukomfortabel i situasjoner som denne, der jeg vel må inn og snakke med dem. 

Anonymkode: 4d246...4c1

Og dette vil du at vi skal tro på? 
I vår opplyste verden så hat alle landets politidistrikt tatt i bruk ny laser, så tar bilder på lang avstand, både forfra og bakfra alt ettersom hvor UP stiller seg opp. At politiet bruker øynene  som eneste bevis når de tar noen for mobilbruk er utgått på dato, for lengst. 
Enten er dette en sak fra 2023 eller tidligere eller så er hele saken ren bløff. 

Anonymkode: b0793...ecc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og dette vil du at vi skal tro på? 
I vår opplyste verden så hat alle landets politidistrikt tatt i bruk ny laser, så tar bilder på lang avstand, både forfra og bakfra alt ettersom hvor UP stiller seg opp. At politiet bruker øynene  som eneste bevis når de tar noen for mobilbruk er utgått på dato, for lengst. 
Enten er dette en sak fra 2023 eller tidligere eller så er hele saken ren bløff. 

Anonymkode: b0793...ecc

Hvordan vet du det?

Anonymkode: af409...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at politet bare bruker synet til en betjent som bevis.

Anonymkode: c390e...149

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og dette vil du at vi skal tro på? 
I vår opplyste verden så hat alle landets politidistrikt tatt i bruk ny laser, så tar bilder på lang avstand, både forfra og bakfra alt ettersom hvor UP stiller seg opp. At politiet bruker øynene  som eneste bevis når de tar noen for mobilbruk er utgått på dato, for lengst. 
Enten er dette en sak fra 2023 eller tidligere eller så er hele saken ren bløff. 

Anonymkode: b0793...ecc

Dette er feil. Vanlige politipatruljer gjennomfører trafikkontroller hvor de for eksempel ser etter mobilbruk under kjøring. Da bruker de øynene, eventuelt også kikkert, ikke noe mer. 

Anonymkode: 50153...582

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du det?

Anonymkode: af409...f9c

Hva er nærliggende for deg å tro om hvordan jeg kjenner til up sitt utstyr? 

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er feil. Vanlige politipatruljer gjennomfører trafikkontroller hvor de for eksempel ser etter mobilbruk under kjøring. Da bruker de øynene, eventuelt også kikkert, ikke noe mer. 

Anonymkode: 50153...582

Nei, de gjør ikke det lengre, fordi de må ha bevis! Særlig når folk nekter og sakene havner i domstolen. Oppdater deg før du hevder andre tar feil, igjen. 

Anonymkode: b0793...ecc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så at de har hatt kamera så blir det jo ikke ord mot ord, da er det enten TS som har rett og de vil se det på bildene at hun ikke holder noen mobil i hånda - eller så er det TS som lyver og så ser de det på bilde.

Jeg tror på TS, hun har da vel ingen grunn til å lyve som anonym på et forum? Hun trenger jo ikke vite hva prosedyren er videre dersom hun visste at hun holdt den mobilen som politiet mener at hun gjorde. Og da har hun jo ikke noen grunn til å spørre her på forum, mener jeg. 

Anonymkode: d3e3d...e94

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Og dette vil du at vi skal tro på? 
I vår opplyste verden så hat alle landets politidistrikt tatt i bruk ny laser, så tar bilder på lang avstand, både forfra og bakfra alt ettersom hvor UP stiller seg opp. At politiet bruker øynene  som eneste bevis når de tar noen for mobilbruk er utgått på dato, for lengst. 
Enten er dette en sak fra 2023 eller tidligere eller så er hele saken ren bløff. 

Anonymkode: b0793...ecc

TS her

Hvorfor i alle dager skulle jeg gidde å juge om noe sånt? Kanskje du skal være sikker på ting før du uttaler deg, så slipper du å dumme deg ut. De har ikke alltid kamera, og det er en velkjent sak. 

Anonymkode: 4d246...4c1

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva er nærliggende for deg å tro om hvordan jeg kjenner til up sitt utstyr? 

 

Nei, de gjør ikke det lengre, fordi de må ha bevis! Særlig når folk nekter og sakene havner i domstolen. Oppdater deg før du hevder andre tar feil, igjen. 

Anonymkode: b0793...ecc

En politibetjents observasjon brukes som eneste bevis i mange straffesaker. Er ikke bare UP som tar folk for mobilbruk. Tror det er du som må oppdatere deg. 

Anonymkode: 50153...582

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (7 minutter siden):

Samtalelogg vil jo vise sannheten. Vanskeligere er det ikke.

Samtalelogg viser ikke eventuell surfing, bytting av musikk osv… 

Anonymkode: 69e48...c8a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Og dette vil du at vi skal tro på? 
I vår opplyste verden så hat alle landets politidistrikt tatt i bruk ny laser, så tar bilder på lang avstand, både forfra og bakfra alt ettersom hvor UP stiller seg opp. At politiet bruker øynene  som eneste bevis når de tar noen for mobilbruk er utgått på dato, for lengst. 
Enten er dette en sak fra 2023 eller tidligere eller så er hele saken ren bløff. 

Anonymkode: b0793...ecc

Du verden, tror du virkelig at all observasjon av bilister skjer med laser?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nekte OG klage etterpå. Du havner i en slik ubehagelig situasjon uten å ha gjort noe. 

Anonymkode: 4c35e...506

Ironisk nok fikk jeg brev i Altinn akkurat i det jeg hadde skrevet her. Det står at det er hevet under enhver tvil at jeg brukte mobiltelefonen.... Så dritt at fastlegen min har ferie nå, så jeg ikke kan be ham om å skrive litt om disse hendene mine som ikke fungerer. Politiet skal jo ha svar innen fem dager. Kjenner jeg blir så stressa av dette. 😭

Anonymkode: 4d246...4c1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva er nærliggende for deg å tro om hvordan jeg kjenner til up sitt utstyr? 

 

Nei, de gjør ikke det lengre, fordi de må ha bevis! Særlig når folk nekter og sakene havner i domstolen. Oppdater deg før du hevder andre tar feil, igjen. 

Anonymkode: b0793...ecc

Tenker det er du som må oppdatere deg her. Har en kompis som var i samme situasjon, og de hadde ikke kamera. Dette var i 2024. Han hadde, idiotisk nok, brukt telefonen, så han godtok på stedet. 

Anonymkode: 4d246...4c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ironisk nok fikk jeg brev i Altinn akkurat i det jeg hadde skrevet her. Det står at det er hevet under enhver tvil at jeg brukte mobiltelefonen.... Så dritt at fastlegen min har ferie nå, så jeg ikke kan be ham om å skrive litt om disse hendene mine som ikke fungerer. Politiet skal jo ha svar innen fem dager. Kjenner jeg blir så stressa av dette. 😭

Anonymkode: 4d246...4c1

Du kan klage, og skrive i klagen at du kan legge frem legeerklæring på det du påstår på et senere tidspunkt hvis de mener det er nødvendig. 

Du kan også legge ved skjermbilde av telefonloggen, hvis de mente du snakket i telefonen til øret. 

Anonymkode: b16b3...864

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ironisk nok fikk jeg brev i Altinn akkurat i det jeg hadde skrevet her. Det står at det er hevet under enhver tvil at jeg brukte mobiltelefonen.... Så dritt at fastlegen min har ferie nå, så jeg ikke kan be ham om å skrive litt om disse hendene mine som ikke fungerer. Politiet skal jo ha svar innen fem dager. Kjenner jeg blir så stressa av dette. 😭

Anonymkode: 4d246...4c1

Da ender det med at de tar fra deg førerkortet pga dårlig motorikk.

Anonymkode: 58d07...e37

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ironisk nok fikk jeg brev i Altinn akkurat i det jeg hadde skrevet her. Det står at det er hevet under enhver tvil at jeg brukte mobiltelefonen.... Så dritt at fastlegen min har ferie nå, så jeg ikke kan be ham om å skrive litt om disse hendene mine som ikke fungerer. Politiet skal jo ha svar innen fem dager. Kjenner jeg blir så stressa av dette. 😭

Anonymkode: 4d246...4c1

TS, du vet hva som faktisk skjedde, og hvis du vet at du er uskyldig: klag, klag, klag. 

Anonymkode: 4c35e...506

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bry deg om denne diskusjonen som utarte seg oppføre

Uansett om de bruker laser, kamera eller whatever så har det jo ingenting å si om det ikke skjedde, bare å klage og nekte, de kan jo ikke bevise noe som ikke har skjedd..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...