Gå til innhold

Er converse sko egnet for storbyferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen fine joggesko på dagen og noen penere sko på kvelden

Anonymkode: 56861...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mange par Converse. Jeg elsket de skoene. Men nå har det gått noen år, kroppen har gått noen år, og med det har kravet til comfort økt. Jeg bruker nå kun Birkenstock og Hoka joggesko. Var jeg deg, ville jeg valgt joggesko. Du kan jo ta med et par Converse og prøve deg frem. De er kulere på ferie enn joggesko, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt converse sine pro leather sneakers på storbyferie og den modellen er kjempe behagelig også ved mye gåing. Men viss temperaturen er over 23 grader vil foten min koke inni der så bruker de mer vår/høst.

Snakker du om disse stoff skoene til converse så er de ikke egnet til den type storby ferie som jeg drar på.

Hvor skal du? Hva er temperaturen? Er det nå er de fleste storbyer i Europa kjempe varme. Jeg har selv pakket med gode sandaler og joggesko.

Anonymkode: 97853...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 16.40):

Jeg har converse med platåsåle og de er noen av de beste skoene jeg har til å gå mye i.

Anonymkode: f7f62...7e6

Hvilken modell har du?

Anonymkode: a7b64...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Jeg går i Converse på storbyferie årlig og har aldri hatt vondt i føtter, knær, rygg eller noe annet.

Anonymkode: e8a9a...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de er veldig komfortable og du kan bruke dem til å gå ganske mye, men jeg anbefaler absolutt å ta med ekstra sko (sandaler, joggesko osv.) som du kan bruke i tilfelle du får blemmer av det. Det kommer veldig an på hvor mye du vil gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converse ble laget til basket, men for at folk skulle orke spille i dem brukte spillerne inntil tre par tykke tubesokker i dem. Bare å Google basketspillere fra f.eks 1970-tallet. Da ser man dem med lag på lag med sokker. Relativt ubrukelige sko. Joggesko er milevis bedre. Og joggesko er en del av motebildet, så hvorfor skulle Converse passe bedre inn? 

Anonymkode: 94052...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man gå mye på asfalt/ betong er det selv med gode joggesko lurt med to par sokker, da unngår man lettere gnagsår. Ble en dyrekjøpt erfaring med gnagsår første dagen i New York for en del år siden. Skal jeg gå mye pleier jeg å bruke noen tynne Adidas sokker under og vanlige sokker fra Nike over. Har aldri fått gnagsår igjen. Friksjonen skjer mellom sokkene fremfor mellom sokken og huden. Og jeg går ofte i storbyer. Er joggeskoene gode blir det ikke spesielt klamt. Det tynneste paret bør være innerst. Merket spiller selvsagt ingen rolle, jeg har bare funnet en kombinasjon som er perfekt for meg. 
 

Jeg bruker slike under

https://www.zalando.no/adidas-originals-solid-crew-3-pack-sokker-white-ad181003y-a11.html

Og slike over

https://www.zalando.no/nike-performance-everyday-cush-crew-3-pack-sportssokker-whiteblack-n1244d06l-a11.html

 

Anonymkode: 94052...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...