Gå til innhold

Er converse sko egnet for storbyferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har en formening om converse sko er egnet til å gå med på storbyferie eller er det veldig mye gåing så man får vondt i bena? Synes joggesko ikke passer på ferie og jeg har ikke råd til nye sko for øyeblikket. 

Anonymkode: a7b64...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvor mye du har tenkt å gå, vi går masse på storby-turer, hadde ikke klart mer enn en dag med Converse.

Anonymkode: b8328...83b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker joggesko på dagtid og finere sko på kveldstid til middag/uteliv.

Anonymkode: b8328...83b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er joggesko tusen ganger bedre. Mye gåing i converse er jo å be om problemer med rygg og knær 

Anonymkode: 6540e...a76

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du sliter med smerter i beina om du går mye, er converse så absolutt ikke å anbefale. Har du sett sålene på disse skoene?

Anonymkode: dc998...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo helt ubrukelige som sko. Joggesko er det beste om man skal gå en del.

Anonymkode: 484c3...473

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har converse med platåsåle og de er noen av de beste skoene jeg har til å gå mye i.

Anonymkode: f7f62...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal på storbyferie så kan du jo se etter joggesko der? Kanskje finner du noen som er gode nok og som ikke koster så altfor mye.

Anonymkode: 73035...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett, nei.

Converse er for folk som er plattfot. De er også klamme og ekle. 

De aller fleste joggesko er mye bedre enn converse. 

Anonymkode: aca32...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt gå fint. Converse er kjent for å være vonde å gå i, men jeg har gått mye og langt i converse, og det har alltid gått bra for meg. Andre vil nok slite.

Men skjønner ikke helt problemer med joggesko, alle bruker jo joggesko overalt nå om dagen. Til sommerkjoler, jeans, begravelsesdresser og gud vet hva, så jeg tror nok du trygt kan bruke joggesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker omtrent bare converse. Trasket mange storbyer timesvis med de uten problemer. 

Anonymkode: b53d1...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var yngre gikk det "fint". Nå er jeg midten av tredveårene og jeg hadde 12 timer i London på converse fordi jeg ikke rakk flyet mitt. Jeg spaserte over 1.5 mil totalt, føttene og korsryggen var kjøøøøørt 😫

Anonymkode: 70ad2...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste får vondt av å gå lenge i converse, men ingen her vet hvor mye du skal gå på din ferie, og hvor lett du får vondt i beina...

Jeg bruker alltid joggesko om jeg skal gå langt/mye. Spesielt hvis jeg skal gå flere dager på rad. Jeg hadde aldri tatt sjansen på å ødelegge resten av en ferie ved å gå gå i dårlig fottøy.

Anonymkode: 3556a...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere sier, Converse var det eneste jeg brukte som ung men nå som jeg er eldre er det helt uaktuelt. Altfor flatt og hardt.

Hvis du ikke skal gå noe særlig går det kanskje fint, men hadde heller investert i et par gode joggesko. Finns masse kule som passer til alt, både kjoler og annet pentøy. Og så har jeg alltid med sandaler typ Birkenstock, Miss Sweden osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg funker det helt fint, men jeg har ikke problemer med føttene. Får aldri vondt i beina av å gå (er vant til å gå mye). 

Anonymkode: d5f6f...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treneren min sier at converse er no-no. 

Det spørs hvor gammel du er og hvor mye du veier. Jeg har trasket mye både i London, Budapest og Roma i mine converse, men da var jeg yngre og hadde bedre føtter.

Nå er det helt uaktuelt. Går i scholl og birkenstocks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke logikken bak spørsmålet. Joggesko passer ikke til ferie, mens Converse liksom skal passe så mye bedre? Til hva da, egentlig? :klo: Ikke ødelegg ferien din med sko som gjør ferien din smertefull. Velg joggesko og ta heller med penere sandaler eller noe til bruk når dere skal ut og spise på kvelden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har converse med platåsåle og de er noen av de beste skoene jeg har til å gå mye i.

Anonymkode: f7f62...7e6

Dette ☝️

De med tykk såle er fantastisk, de vanlige er harde (selv om datteren min påstår de er verdens beste).

Anonymkode: 5c3f5...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...