Gå til innhold

Kviseutbrudd i voksen alder!! Jeg blir gal, hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kviser nedenfor munn og på haka. Jeg er 25 nå og har ikke slitt no særlig med kviser siden jeg var 16-18år. Nå siste året så har det vært litt mer, men spesielt siste måneden nå er det hel krise. Jeg blir gal, for finner ikke ut hvorfor. Det startet når jeg ble gravid ifjor, og hadde SA og måtte få utskrapning. Siden jeg ble gravid ifjor har det vært mye kviser. Nå bør jo kroppen ha stabilisert seg hormonmessig. Jeg har prøve å kutte ned sukker, drikker mye vann og har prøvd hudprodukter siste månedene. Jeg røyker jo, men det har jeg gjort i 4 år så merkelig om det skulle vært årsaken. Jeg sliter med magen min generelt de siste årene (IBS tror legen). Og jeg tror jeg har bakteriell vaginose, altså ubalanse i skjeden. Har dere noen peiling på hva som kan gi slike utbrudd? Får jo 1-2 kviser hver morgen. Har brukt Beplain foam Cleanser og Beplain aqua moisturizer, og den gir mye fukt men jeg føler huden er altfor oljete i t-sonen. Kvisene kommer BARE rundt munnen, altså under munnen på sidene og ned mot haka.

Hjelp, trenger sårt råd! Kjedelig med masse kviser og arr i 25 års alder når det egentlig burde gått over for lengst. Jeg har jo pillt så mye på skroper at det er arr nå også. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har både IBS og BV, så bør du se på kostholdet ditt utover å kutte ned på sukker. Melkeprodukter, hvete/gluten (jeg tåler spelt fint, men ikke andre korn), prosessert mat, gjær, alkohol. 

Anonymkode: b187f...deb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du har både IBS og BV, så bør du se på kostholdet ditt utover å kutte ned på sukker. Melkeprodukter, hvete/gluten (jeg tåler spelt fint, men ikke andre korn), prosessert mat, gjær, alkohol. 

Anonymkode: b187f...deb

Har hørt at dårlig tarmflora kan føre med seg kviser, og hørte noe om det ved ubalanse i skjeden også. Aner ikke om det stemmer, men det hadde jo gitt mening såklart. Jeg ser at det er mye talgproduksjon rundt munnen spesifikt.

Skal prøve å kutte ut melk og gluten og se om det gjør meg bedre. Takk for tips

AnonymBruker
Skrevet

Du kan laste ned appen «Askin».

Der kan du sende bilde av problemområdene og få råd og hjelp av hudlege til behandling. De skriver ut resepter om du skulle trenge det. Jeg har fått god hjelp derfra både pga «voksen-kviser» (ved munn/hake), og pigmentflekker.

Koster penger, men er nok ikke dyrere enn en konsultasjon hos en hudlege.

Anonymkode: 06b77...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...