Gå til innhold

Dere som ikke reiser, hva bruker dere feriepengene på?


Juliv

Anbefalte innlegg

Det virker som om mange velger å bli hjemme i ferien og dropper utenlandsreise på grunn av økonomi. Derfor lurer jeg på, hva bruker dere feriepengene på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppussing/renovering av gammelt hus og hage. :) 

Vi skal ha en liten bilferie til Danmark og Sverige i tillegg og den kommer nok på noen tusen selv om vi skal sove over hos venner. Vi skal også besøke noen venner på sommerhytta deres ved sjøen og kommer til å ta med oss god mat og drikke dit. Så koser vi oss litt ekstra i hverdagen her hjemme mens vi jobber på hus og hage; kjøper inn skalldyrfat fra lokal fiskehandler, god champagne, griller, bestiller take-away, tar ene tur på restaurant osv. Vi har ikke barn, så ingen hensyn å ta der. 

Anonymkode: 2b6e6...8fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 7000kr har allerede gått til rotfylling😜Og så har jeg den skattefrie delen av uførestønaden som dekker en halv bro. Jævla tenner🥵Har ikke vært på ferie de siste årene (blant annet) pga de regningene. . Vurderer sterkt gebiss🥶

Anonymkode: bc7d8...596

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man dropper dyre utenlandsreiser grunnet økonomi, er feriepengene gode å ha for å kunne betale regninger og andre uforutsette utgifter som hvitevarer, verkstedutgifter etc. Når slikt er betalt gir det mulighet til å slappe av og stresse ned og allikevel unne seg litt luksus i hjemlige trakter.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 000 i restskatt

Sparer 15 til høst og vinter 

Og det var de pengene

Anonymkode: 5943a...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 000 til sparekonto, så har jeg kjøpt meg ting jeg vil ha og trenger, så litt til ekstra kos i hværdagen😊  

Anonymkode: 5e7ee...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går de rett i sparing. Jeg kunne fint ha reist for de pengene og hatt samme økonomiske situasjon strengt tatt men det kjennes mye bedre ut at de står i fond og koser seg. Om noen år tar jeg kanskje ut litt og reiser for det da.

Anonymkode: c96d1...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere år på rad har de gått til nødvendig vedlikehold av hus og bil. I år har de gått til nedbetaling av kreditt pga mye uforutsette utlegg i året som gikk og høye boligrenter. Det er ferie i seg selv å kvitte seg med den gjelda. Så jeg klager ikke… 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restskatt, bufferkonto, sparing til neste år ferie og konfirmasjonsutgifter.

Tar kun en liten familietur i år for å besøke nærmeste familie som bor i en annen del av landet. 

Anonymkode: 87aa8...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dekker den mnd jeg ikke får lønn og litt ellers til unger, småturer etc.

Anonymkode: 9c172...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får 40 000 i feriepenger. Går til faste utgifter og til vedlikehold av hus. Akkurat nok i år til å male 2 sider av huset😆

Anonymkode: fbb34...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bilreparasjon, ny tørketrommel, bidrag i retning førerkort til eldste og en operasjon av hund som ikke dekkes av forsikring. 

Anonymkode: 21e97...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser på en mindre Norgesferie i år. Jeg har satt 30 000 på sparekonto, mannen litt mer. Resten bruker vi på ferien og vanlige utgifter, og ellers så er vi mye på hytta i ferien. 
Greit å spare endel, vi har konfirmant neste år og planer om en lengre ferie da. 

Anonymkode: 90c0c...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk blitt deprimert om jeg ikke fikk meg lange utenlandsferier hvert år. Jeg bare elsker det, og prioriterer det. 
Så bruker ihvertfall 100 k i året på ferie med familien. Ikke luksus, men lange ferier. 
 

 

Anonymkode: 4b722...8b8

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...