Gå til innhold

Dere som ikke reiser, hva bruker dere feriepengene på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om mange velger å bli hjemme i ferien og dropper utenlandsreise på grunn av økonomi. Derfor lurer jeg på, hva bruker dere feriepengene på?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oppussing/renovering av gammelt hus og hage. :) 

Vi skal ha en liten bilferie til Danmark og Sverige i tillegg og den kommer nok på noen tusen selv om vi skal sove over hos venner. Vi skal også besøke noen venner på sommerhytta deres ved sjøen og kommer til å ta med oss god mat og drikke dit. Så koser vi oss litt ekstra i hverdagen her hjemme mens vi jobber på hus og hage; kjøper inn skalldyrfat fra lokal fiskehandler, god champagne, griller, bestiller take-away, tar ene tur på restaurant osv. Vi har ikke barn, så ingen hensyn å ta der. 

Anonymkode: 2b6e6...8fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine 7000kr har allerede gått til rotfylling😜Og så har jeg den skattefrie delen av uførestønaden som dekker en halv bro. Jævla tenner🥵Har ikke vært på ferie de siste årene (blant annet) pga de regningene. . Vurderer sterkt gebiss🥶

Anonymkode: bc7d8...596

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Om man dropper dyre utenlandsreiser grunnet økonomi, er feriepengene gode å ha for å kunne betale regninger og andre uforutsette utgifter som hvitevarer, verkstedutgifter etc. Når slikt er betalt gir det mulighet til å slappe av og stresse ned og allikevel unne seg litt luksus i hjemlige trakter.

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

20 000 i restskatt

Sparer 15 til høst og vinter 

Og det var de pengene

Anonymkode: 5943a...150

Skrevet

Rett inn på sparekonto/ buffer 

• Liker 2
Skrevet

Sparing til ny bil 👌

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

20 000 til sparekonto, så har jeg kjøpt meg ting jeg vil ha og trenger, så litt til ekstra kos i hværdagen😊  

Anonymkode: 5e7ee...8e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sparing👍🏼😄

Anonymkode: 4aaa5...b0e

AnonymBruker
Skrevet

Her går de rett i sparing. Jeg kunne fint ha reist for de pengene og hatt samme økonomiske situasjon strengt tatt men det kjennes mye bedre ut at de står i fond og koser seg. Om noen år tar jeg kanskje ut litt og reiser for det da.

Anonymkode: c96d1...8ca

Skrevet

Flere år på rad har de gått til nødvendig vedlikehold av hus og bil. I år har de gått til nedbetaling av kreditt pga mye uforutsette utlegg i året som gikk og høye boligrenter. Det er ferie i seg selv å kvitte seg med den gjelda. Så jeg klager ikke… 

• Liker 3
Skrevet

De greier seg veldig fint og på konto. Man må ikke bruke de så fort man får de.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Restskatt, bufferkonto, sparing til neste år ferie og konfirmasjonsutgifter.

Tar kun en liten familietur i år for å besøke nærmeste familie som bor i en annen del av landet. 

Anonymkode: 87aa8...b03

AnonymBruker
Skrevet

Dekker den mnd jeg ikke får lønn og litt ellers til unger, småturer etc.

Anonymkode: 9c172...033

AnonymBruker
Skrevet

Får 40 000 i feriepenger. Går til faste utgifter og til vedlikehold av hus. Akkurat nok i år til å male 2 sider av huset😆

Anonymkode: fbb34...743

Skrevet

Betalt ned 20 000,- på boliglånet

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bilreparasjon, ny tørketrommel, bidrag i retning førerkort til eldste og en operasjon av hund som ikke dekkes av forsikring. 

Anonymkode: 21e97...c11

AnonymBruker
Skrevet

Kickbike og service på bilen

Anonymkode: 7ae40...5e0

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser på en mindre Norgesferie i år. Jeg har satt 30 000 på sparekonto, mannen litt mer. Resten bruker vi på ferien og vanlige utgifter, og ellers så er vi mye på hytta i ferien. 
Greit å spare endel, vi har konfirmant neste år og planer om en lengre ferie da. 

Anonymkode: 90c0c...cb7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk blitt deprimert om jeg ikke fikk meg lange utenlandsferier hvert år. Jeg bare elsker det, og prioriterer det. 
Så bruker ihvertfall 100 k i året på ferie med familien. Ikke luksus, men lange ferier. 

Anonymkode: 4b722...8b8

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...