AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #1 Skrevet 30. juni 2024 Faren min etablerte seg på nytt med ei ny, ung ei for noen år siden. De fikk to barn som er 3 og 6 nå. Med årene har hun nye vist seg å være konspirasjonsteoretiker. Hennes største forbilde er David Icke, og hun konspirerer mot alt fra fluor i tannkrem, covid, Dagsrevyen, 5g, og vanlig mat. Hun er også i ferd med å utdanne seg til shaman. Lista er lang. Har valgt å være der for faren min og barna, men synes det er fryktelig å innse at barna skal bli formet av mor i framtida. Flere og flere vender seg mot mora i nærmiljøet, og reagerer på utspill og forsiktig misjonering. Hun har et utstrakt nettverk online, og drar på ulike samlinger. Faren min er «oppi åra», og jeg forstår hans ønske om at vi rundt fortsatt er der for barna. Han visste hva han gikk til da de ble sammen, men var nok overbevist om at ting skulle prelle av henne. Hvor stor er sjansen for at barna blir som mor, tatt i betraktning det samfunnet de vokser opp i? I USA finnes det støttegrupper for pårørende av konspirasjonsteoretikere. Føler jeg hadde trengt noe sånt nå. Disse barna er jo mine småsøsken 😢 Anonymkode: 73e40...577 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #2 Skrevet 30. juni 2024 Ingen av de jeg kjenner som er oppvokst med foreldre som tror på konspirasjonsteorier har blitt slik selv. De er heldigvis alle fornuftige mennesker som klarer å tenke selv. Det er imidlertid vanskelig for dem å ha et uanstrengt forhold til den eller de foreldrene med slike tanker fordi de ikke orker gå inn i diskusjoner med dem, men det ser ut til å ha vært svært effektivt å bare gjøre det klart på en diplomatisk, men tydelig måte at de ikke ønsker å gå inn på slike temaer sammen med dem og at besøk og annet samvær, inkludert med barnebarn, derfor må inneholde andre samtaleemner og det har heldigvis vært akseptert. Anonymkode: 2e56a...e60
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #3 Skrevet 30. juni 2024 Stakkars barn, de kommer jo til å få disse tankene inn fra starten av så det er jo et utrolig dårlig utgangspunkt for de. Vi har møtt på noen slike barn opp gjennom årene i skolesammenheng og det som er trist er at de andre barna ender opp med å unngå de fordi de har så mange rare meninger og tanker om ting som de selv mener er sannhet og de rundt er jo ikke indoktrinert med det samme så er forståelig at man tar avstand. Anonymkode: 7a562...849
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #4 Skrevet 30. juni 2024 Vær der for disse barna, vis dem forskningsresultater som moren snakker om. Lær dem til å tenke selv. Anonymkode: 319e5...942
anonym111111 Skrevet 30. juni 2024 #5 Skrevet 30. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Faren min etablerte seg på nytt med ei ny, ung ei for noen år siden. De fikk to barn som er 3 og 6 nå. Med årene har hun nye vist seg å være konspirasjonsteoretiker. Hennes største forbilde er David Icke, og hun konspirerer mot alt fra fluor i tannkrem, covid, Dagsrevyen, 5g, og vanlig mat. Hun er også i ferd med å utdanne seg til shaman. Lista er lang. Har valgt å være der for faren min og barna, men synes det er fryktelig å innse at barna skal bli formet av mor i framtida. Flere og flere vender seg mot mora i nærmiljøet, og reagerer på utspill og forsiktig misjonering. Hun har et utstrakt nettverk online, og drar på ulike samlinger. Faren min er «oppi åra», og jeg forstår hans ønske om at vi rundt fortsatt er der for barna. Han visste hva han gikk til da de ble sammen, men var nok overbevist om at ting skulle prelle av henne. Hvor stor er sjansen for at barna blir som mor, tatt i betraktning det samfunnet de vokser opp i? I USA finnes det støttegrupper for pårørende av konspirasjonsteoretikere. Føler jeg hadde trengt noe sånt nå. Disse barna er jo mine småsøsken 😢 Anonymkode: 73e40...577 Både faren din og din familie bør jo komme med kunnskap og være en motvekt til moren. Dersom dere ser at barna tar skade av å vokse opp med henne som mor, må dere ta ansvar og evnt melde fra. Forøvrig synes jeg også synd på barn som vokser opp med foreldre som mener at barna kan velge sitt kjønn ut fra følelser, og at de som ikke tok koronavaksinen og/eller var skeptisk til den, er konspirasjonsteoretikere. Enkelte meninger blir ikke mer riktige bare fordi de er moderne eller politisk korrekte. Barn skal lære at det er lov å ha ulike meninger om det meste, men at det også finnes noen absolutte sannheter, som det blir feil å forandre på. Endret 30. juni 2024 av anonym111111
Chomsky89 Skrevet 30. juni 2024 #6 Skrevet 30. juni 2024 anonym111111 skrev (19 minutter siden): Dersom dere ser at barna tar skade av å vokse opp med henne som mor, må dere ta ansvar og evnt melde fra. Det vil jo nesten alltid være veldig subjektivt,med mindre ungene nekter å gå ut fordi de ser flystriper på himmelen. Dessuten så eksisterer jo passiv påvirkning til alternativ tenkning i 20-30% av norske hjem i form av religion. De aller fleste av kristne nordmenn hadde jo ikke blitt det vis de fant bibelen 39 år gammel på biblioteket uten å noensinne ha hørt noe om kristendom. Men hjemmesituasjonen fikk dette inn mens hjernen fortsatt var motakkelig for slikt.
fru Alving Skrevet 30. juni 2024 #7 Skrevet 30. juni 2024 Chomsky89 skrev (1 time siden): Det vil jo nesten alltid være veldig subjektivt,med mindre ungene nekter å gå ut fordi de ser flystriper på himmelen. Dessuten så eksisterer jo passiv påvirkning til alternativ tenkning i 20-30% av norske hjem i form av religion. De aller fleste av kristne nordmenn hadde jo ikke blitt det vis de fant bibelen 39 år gammel på biblioteket uten å noensinne ha hørt noe om kristendom. Men hjemmesituasjonen fikk dette inn mens hjernen fortsatt var motakkelig for slikt. Nå er de fleste nordmenn ikke så aktive kristne selv om de er døpt og medlem i statskirken. Hvor mange av oss tar egentlig så mye avgjørende valg i livet basert på kristendommen. Jeg har og en på vennelisten som er aktiv konspirasjonsteoretiker, og snakker om MSM osv Mener Ukraina må reddes fra naziene og at Hillary Clinton dreper barn osv. Hun er i tillegg med i en frikirkelig menighet på sørlandet, jeg synes synd på barnet hennes men vet hun innerts inne er god og snill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå