Gå til innhold

Noskapin mot tørrhoste, hvor mye om

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skikkelig tørrhoste nå som har holdt på i over en uke så jeg skal snart dra og kjøpe noskapin, hvor mye burde man ta om dagen for å få effekt?

Anonymkode: e6335...06e

AnonymBruker
Skrevet

Det står på boksen

Anonymkode: c75dc...d14

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen?

AnonymBruker
Skrevet

Les pakningsvedlegg.

Anonymkode: 0e2e5...1d4

AnonymBruker
Skrevet

Noen her med egne erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet

Følg pakningsvedlegget. Om det ikke virker så tar du kontakt med lege.

Når det er sagt så mister man ikke hosterefleksen om du setter noe i halsenm av Noskapin. Den skal svekke hostrefleksen ved tørrhoste, altså når det ikke er noe som skal hostes opp, men slimhinnene er såre og irriterte.

Anonymkode: cc307...a36

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner, medisintips og avsporinger. 

Jeg stenger tråden da det ikke er tillatt på Kvinneguiden å diskutere dosering av medisiner. 

Minner om følgende regelpresisering 

Sitat

Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. Diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til legemidler/dosering kan man konferere med Felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Perelandra, mod. 

• Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...