AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #1 Skrevet 30. juni 2024 Liker seg godt i eget selskap. Men er skjermavhengig… Har innført skjermfri tid store deler av dagen. Hun har ikke vært mye sosial denne ferien. Liker å være mye hjemme. Har hatt overnatting 2 ganger denne uka. Men hun liker ikke å leke ute med venninner virker det som. bekymrer meg hele tiden. Anonymkode: 90554...e73
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #2 Skrevet 30. juni 2024 Overdrevet bekymret. Har hatt overnatting to ganger denne uken. Har altså venner. Men liker seg best hjemme. Veldig glad i skjerm (som andre jenter på 12 år) og dette bekymrer deg HELE TIDEN? Anonymkode: 369c3...3b6 8 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #3 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Liker seg godt i eget selskap. Men er skjermavhengig… Har innført skjermfri tid store deler av dagen. Hun har ikke vært mye sosial denne ferien. Liker å være mye hjemme. Har hatt overnatting 2 ganger denne uka. Men hun liker ikke å leke ute med venninner virker det som. bekymrer meg hele tiden. Anonymkode: 90554...e73 "Ingen" unger liker å leke ute lenger. Det er ikke noe nytt. Dessuten er hun i en pubertetsfase, det skjer mye. Ommøblering av både kropp og hjerne. Du må gjerne bekymre deg, om du tenker det har en hensikt. Sats heller på å være en mamma som hun kan komme til, dvs ikke bare være belærende og gi beskjeder. Gi klemmer, lys opp når hun kommer inn i rommet, vær nysgjerrig på hva hun liker, *lytt* til henne. Anonymkode: 790c1...b92 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #4 Skrevet 30. juni 2024 Slapp av, det der er helt normalt. liker du å være med venner hele tiden? Mine barn blir sprø av besøk hele tiden, det sliter de ut. Når jeg var liten hadde vi ikke skjerm, jeg leste bøker og hadde det helt topp i eget selskap. Nå ligger de på sofaen og ser TilTok. Egentlig veldig det samme. Vi må la ungene våre bli kjent med hvordan de trivest best, og ikke stresse og organisere hele tiden. Anonymkode: 77e20...56e
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #5 Skrevet 30. juni 2024 Bare ikke la henne bruke some så er det sikkert bare en fase Anonymkode: 594be...c33
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #6 Skrevet 30. juni 2024 Hvis hun har hatt 2 overnattinger på en uke så har hun vært ganske sosial synes jeg. ,mine er heller ikke med venner hele tiden i ferien , mange er jo også bortreist . Anonymkode: 039c4...347 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #7 Skrevet 30. juni 2024 Ferien har jo så vidt startet! Du kan jo ikke forvente at barna skal være sosiale 24/7! Det er ferie, senk skuldrene litt og la jenta gjøre ting hun har lyst til! Anonymkode: f24f2...04b 1
Disco Skrevet 30. juni 2024 #8 Skrevet 30. juni 2024 Har ikke ferien akkurat begynt? Skjønner ikke hva du stresser med, det må da være lov for en 12-åring å slappe av på egenhånd når hun har ferie! 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #9 Skrevet 30. juni 2024 Helt normalt, og datteren din har jo hatt overnatting 2 ganger i løpet av uka. Om hun er litt introvert, kan sånt være slitsomt. Anonymkode: 26018...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #10 Skrevet 30. juni 2024 Barn kan også ha behov for å hvile hodet. Ferien har jo akkurat begynt, kanskje hun setter pris på å få være litt for seg selv? Anonymkode: a5564...b33 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #11 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Liker seg godt i eget selskap. Men er skjermavhengig… Har innført skjermfri tid store deler av dagen. Hun har ikke vært mye sosial denne ferien. Liker å være mye hjemme. Har hatt overnatting 2 ganger denne uka. Men hun liker ikke å leke ute med venninner virker det som. bekymrer meg hele tiden. Anonymkode: 90554...e73 Hun er nok sosial på nett. Min sønn var sånn fra den aldern. Fikk dosen sin på nett. Han fikk etterhvert diagnosen ADHD noe som kan kjennetegne det er at de blir oppslukt i ting som tar fra de interesse for alt annet. Da var det typisk at gaming var en av tingene som dekket behovet for instant stimuli og utløp for uro. Bare ett tips å følge med på. Eller så høres det ikke unormalt ut, men kan jo være greit å følge med på hva som skjer på skjerm heller at det ikke handler om at det ikke er frivillig isolering. Anonymkode: ef71a...c99
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #12 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Liker seg godt i eget selskap. Men er skjermavhengig… Har innført skjermfri tid store deler av dagen. Hun har ikke vært mye sosial denne ferien. Liker å være mye hjemme. Har hatt overnatting 2 ganger denne uka. Men hun liker ikke å leke ute med venninner virker det som. bekymrer meg hele tiden. Anonymkode: 90554...e73 du er overdrevent besymret Anonymkode: 9e5eb...16f 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #13 Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Liker seg godt i eget selskap. Men er skjermavhengig… Har innført skjermfri tid store deler av dagen. Hun har ikke vært mye sosial denne ferien. Liker å være mye hjemme. Har hatt overnatting 2 ganger denne uka. Men hun liker ikke å leke ute med venninner virker det som. bekymrer meg hele tiden. Anonymkode: 90554...e73 Overdrevent bekymret ja.. Få 12 åringer er ute å leker. La nå barnet sitt styre selv om hun vil være sosial eller ikke.. 2 overnattinger på en uke er da virkelig mer enn nok! Anonymkode: 23ac6...e4b
BobbySocks Skrevet 30. juni 2024 #14 Skrevet 30. juni 2024 Stakkars 12 åring. De leker knapt lenger, det sosiale livet er på mobilen som du har tatt fra henne. 2 overnattinger på ei uke er jo masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå