AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #1 Del Skrevet 30. juni 2024 Hvordan avgjøre om en skiferstein er så dårlig at den må byttes eller pusses? Er de ute av posisjon bør de tas av, og skjønner det hvis steinen i seg selv har blitt flakete. Men taktekkere jeg har snakket med gir ganske diffuse svar.. Anonymkode: 6f608...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #2 Del Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvordan avgjøre om en skiferstein er så dårlig at den må byttes eller pusses? Er de ute av posisjon bør de tas av, og skjønner det hvis steinen i seg selv har blitt flakete. Men taktekkere jeg har snakket med gir ganske diffuse svar.. Anonymkode: 6f608...adc Er skiftertak har jo normalt en levetid på 80 - 100 år. Mens undertaket som regel varer ca 50. Hvor gammelt er taket ditt? Jeg kjenner flere som har tatt av skifer, vasket den, lagt nytt undertak og lagt på igjen skiferen. Anonymkode: 213c8...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #3 Del Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er skiftertak har jo normalt en levetid på 80 - 100 år. Mens undertaket som regel varer ca 50. Hvor gammelt er taket ditt? Jeg kjenner flere som har tatt av skifer, vasket den, lagt nytt undertak og lagt på igjen skiferen. Anonymkode: 213c8...9ce Taket er lagt på 50-tallet. Måling innvendig har ikke vist tegn på fukt. Bortsett fra rundt pipe.. Anonymkode: 6f608...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå