Gyngehest Skrevet 30. juni 2024 #1 Del Skrevet 30. juni 2024 Sliter seriøst med øyesminke, selv etter timevis med youtube videoer og enkle tips fra ymse nettsider. Jeg har litt tunge øyelokk, så jeg vet at øyesminken også må sitte litt utenfor selve øyelokket, men jeg får det bare ikke til.. Her er rutinen: legger primer på øyelokket og opp mot bryn, legger tynt lag med hudfarget øyenskygge først. Legger lysebrun øyenskygge litt over globallinjen, altså den delen som er synlig når jeg ser frem, prøver å duse den ut, men det får jeg som regel ikke til. Legger mørkere brun ytterst på øyelokket og drar denne opp i globallinjen, som en <. Legger lyserosa eller gyllen farge på lokket, fra øyekroken. Prøver å blende fargene med kosten. Konstaterer at resultatet ser crap ut, det ser ut som jeg har gått på en dør og fått brune blåveiser rundt begge øynene. Fjerner all øyenskygge med sminkefjerner, tar på maskara og går på jobb skuffet. Hvordan får dere andre til en naturlig hverdagssminke som fremhever øynene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #2 Del Skrevet 30. juni 2024 Øyenskygge er ikke en del av hverdagssminke for min del. Har også tunge lokk, så bruker kun litt skimrende lys brun med brun eyeliner og skygge under øynene i stedet (til fest) Anonymkode: cad82...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 30. juni 2024 #3 Del Skrevet 30. juni 2024 Du kan øve når du har bedre tid, og kan slappe av. Er kanskje lettere å få det til da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #4 Del Skrevet 30. juni 2024 Jeg legger primer og så setting powder, dette for at jeg ikke skal gå sånne "svetterender". Og så bruker jeg stort sett bare én farge. Anonymkode: 8a5f5...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #5 Del Skrevet 30. juni 2024 Kanskje du gjør det for avansert? Youtuberne har jo gjort dette halve livet, tilgang på de beste kostene og de dyreste sminkemerkene. Hva med å bare legge én lys skygge (gyllen, eller en annen du liker og som kler deg) over hele øyelokket og litt over globallinjen? Så kan du etterhvert legge en mørkere i globallinjen (og dropp >-en, hvis det er den som ødelegger) når du føler at rutinen sitter. En annen tanke som slo meg, er at primeren kanskje ikke helt gjør jobben? De kan jo gjøre sminke vanskeligere å blende, jobben er jo nettopp å få ting til å sitte. Anonymkode: a8ae0...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #6 Del Skrevet 30. juni 2024 Blendingen er det viktigste. Og naturlige lyse farger er lettere og jobbe med Anonymkode: 8939f...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyngehest Skrevet 30. juni 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje du gjør det for avansert? Youtuberne har jo gjort dette halve livet, tilgang på de beste kostene og de dyreste sminkemerkene. Hva med å bare legge én lys skygge (gyllen, eller en annen du liker og som kler deg) over hele øyelokket og litt over globallinjen? Så kan du etterhvert legge en mørkere i globallinjen (og dropp >-en, hvis det er den som ødelegger) når du føler at rutinen sitter. En annen tanke som slo meg, er at primeren kanskje ikke helt gjør jobben? De kan jo gjøre sminke vanskeligere å blende, jobben er jo nettopp å få ting til å sitte. Anonymkode: a8ae0...cc4 Godt poeng det med primeren. Skal også teste forslaget ditt 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #8 Del Skrevet 30. juni 2024 Har du gode koster? For min del så trodde jeg det bare var noe de som er sponsa sier, men jeg merket virkelig skikkelig forskjell når jeg investerte i kvalitetskoster! Anonymkode: 81bf8...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
temolitus Skrevet 30. juni 2024 #9 Del Skrevet 30. juni 2024 Hvilke produkter bruker du? Koster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyngehest Skrevet 30. juni 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du gode koster? For min del så trodde jeg det bare var noe de som er sponsa sier, men jeg merket virkelig skikkelig forskjell når jeg investerte i kvalitetskoster! Anonymkode: 81bf8...520 Jeg har ikke de dyreste kostene, alt fra bodyshop til h&m.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 30. juni 2024 #11 Del Skrevet 30. juni 2024 Har du prøvd sånn «eye shadow stick» fra Lancome el Laura Mercier? Bruker det med primer fra Urban Decay og synes det blir veldig fint 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyngehest Skrevet 1. juli 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 1. juli 2024 Sally-Go-Round skrev (17 timer siden): Har du prøvd sånn «eye shadow stick» fra Lancome el Laura Mercier? Bruker det med primer fra Urban Decay og synes det blir veldig fint 😊 Takk for tips, det har jeg ikke prøvd 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #13 Del Skrevet 1. juli 2024 Jeg merker forskjell på produkter og koster. Noen øyenskygger krever mer av meg for å bli pent. Jeg har kjøpt gode koster. Du trenger ikke all verden men jeg har 4 jeg bruker for å legge øyenskygge og har nå hatt de samme kostene i 5 åt og de funker fortsatt. Kostet litt når jeg kjøpte de men for meg var det vært det. Den øyenskyggen jeg synes er enklest å legge og sitter godt også uten primer er de fra make up store. De naturlige tonene eller en naturlig palett. Anonymkode: 0deb3...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #14 Del Skrevet 2. juli 2024 I og med du ser ut som du har fått blåveis - bruker du riktige farger/nyanser til din hud/øyne? Og prøv med litt færre farger, gjerne bare to, så kan du avansere videre når du har fått kontroll på teknikken. Her er en veldig enkel steg for seg guide som er lik det jeg gjør: https://wooshbeauty.com/blogs/news/how-to-an-easy-everyday-eye-look Anonymkode: 7fce9...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #15 Del Skrevet 2. juli 2024 Det kan også være sminken, hvis sminken er av billig typen og du syntes den er vanskelig å blende så kan det være verdt å prøve noe litt mer annerkjent og husk en god blending brush Anonymkode: 401bd...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #16 Del Skrevet 2. juli 2024 velg kun to farger, en lys over hele og en litt mørkere i globalen, fuker fjell og du får et mer våkent blikk. De greiene med fire farger eller mer er for myer ett og slett, Anonymkode: cf03c...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #17 Del Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 16.07): Har du gode koster? For min del så trodde jeg det bare var noe de som er sponsa sier, men jeg merket virkelig skikkelig forskjell når jeg investerte i kvalitetskoster! Anonymkode: 81bf8...520 Mens jeg sminker til bryllup med koster fra ebay helt uten problemer. De er fantastiske, så man MÅ ikke kjøpe dyre kvalitetskoster 😊 eller, kvalitet er jo relativt. Jeg har hatt mange av mine i snart 10 år 😊 Anonymkode: 96297...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #18 Del Skrevet 2. juli 2024 Kan være primeren som gjør det vanskelig å blende. Prøv å ta et lag pudder først, før øyenskyggen. Ellers er sånne øyenskygger "sticks" lettere å få til enn pudder øyenskygger. Gode koster hjelper mye. Anonymkode: a745a...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 3. juli 2024 #19 Del Skrevet 3. juli 2024 Jeg bruker bare foundationen som «primer». Også bør du kanskje se en tutorial på selve blendingen? Mange gjør den feilen at de bare gnir sminken frem og tilbake eller utover i feil retning. Man kan også bruke litt av grunnfargen (den lyse) på blendingbørsten og jobbe det inn i overgangen mellom de to fargene. Selve kosten har også mye å si. Det skal være en blendingbørste som hverken er for stor eller for smal og liten. Prøv deg litt frem og øv når du har god tid og ikke før du skal noe:) Dette kan du få til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå