Gå til innhold

The View - Do Women Really Need Men?


Chupacabra

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi vil da ikke utrydde menn? Men i DAGENS samfunn trenger man ikke en mann i livet sitt (en partner) vi klarer oss utmerket alene. Vi tjener våre egne penger og har lov å si meningen vår. Hvorfor henger ikke menn med? Dere må bli bedre partnere

Både menn og kvinner klarer seg fint alene, fordi staten tvinger menn og kvinner til å ta vare på dem om de har behov for hjelp.

Men et samfunn hvor alle er alene er ikke et bærekraftig samfunn. Vi har et behov for at de fleste finner seg en partner eller så kollapser fruktbarheten og velferdsstaten bryter sammen. Og uten en velferdsstat så trenger man en partner allikevel.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Camlon skrev (7 minutter siden):

Både menn og kvinner klarer seg fint alene, fordi staten tvinger menn og kvinner til å ta vare på dem om de har behov for hjelp.

Men et samfunn hvor alle er alene er ikke et bærekraftig samfunn. Vi har et behov for at de fleste finner seg en partner eller så kollapser fruktbarheten og velferdsstaten bryter sammen. Og uten en velferdsstat så trenger man en partner allikevel.

Jeg hopper heller fra nærmeste bro før jeg finner meg en partner av behov og ikke av lyst.

Anonymkode: 3f1cd...0a1

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camlon skrev (12 minutter siden):

Både menn og kvinner klarer seg fint alene, fordi staten tvinger menn og kvinner til å ta vare på dem om de har behov for hjelp.

Men et samfunn hvor alle er alene er ikke et bærekraftig samfunn. Vi har et behov for at de fleste finner seg en partner eller så kollapser fruktbarheten og velferdsstaten bryter sammen. Og uten en velferdsstat så trenger man en partner allikevel.

Med 1,4 barn pr. kvinne, har fruktbarheten allerede kollapset. De eneste som popper ut barn i massevis er ikke- vestlige innvandrere som lever på våre skattepenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror mange kvinner her egentlig misser poenget.

Kvinnene i klippet  viser en utrolig kvalm og usympatisk holdning. De snakker dritt om egne partnere offentlig.

Det er som bortskjemte  dronninger som blir servert kake, ler og diskuterer hvor ubrukelige arbeiderne er.

Hvis noen påpeker at arbeiderne har bygget slottet og produsert all maten så blir de sinte og sier at  "vi kunne ha gjort alt selv!!!" (Med munnen full av kake og sjampanje)

De "kunne gjort" men noen andre gjorde det.

 

Anonymkode: 0464c...37d

Men da snakker vi om å vurdere og diskutere klippet gjennom et klasse perspektiv. Ts legger tydlig opp til å ville ha en kjønnsdebatt. De fleste av verdens kvinner er ikke bortskjemte dronning som drikker sjampanje og spiser kake. Rike, usympatiske Hollywood menn er jo minst like usmakelige 🤷

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (Akkurat nå):

Men da snakker vi om å vurdere og diskutere klippet gjennom et klasse perspektiv. Ts legger tydlig opp til å ville ha en kjønnsdebatt. De fleste av verdens kvinner er ikke bortskjemte dronning som drikker sjampanje og spiser kake. Rike, usympatiske Hollywood menn er jo minst like usmakelige 🤷

Jeg gjorde det om til et klasseperspektiv så du lettere skulle se problemet.

Jeg kan godt ta en kjønnsdebatt:

Se for deg en gjeng menn som diskuterer hvor ubrukelige damene deres er. Riktignok gjør damene alt i huset, men "Vi kunne gjort alt selv. Vi kunne lært oss å sette på vaskemaskinen".

Anonymkode: 0464c...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som samfunnet er i dag trenger ikke kvinner en mann for å ha et godt liv. Jeg har levd som singel i årevis, og jeg greide helt fint å få gjort både de tradisjonelle kvinne - og manneoppgavene i husholdningen. Blir det slutt med samboeren min vet jeg at jeg klarer det igjen, og det er ikke sikkert jeg finner meg en ny mann. Jeg kommer uansett til å leve bra, jeg hadde det bra som singel også. 
 

Hva som er funnet opp og bygget opp gjennom historien er ikke så relevant i konteksten av meg og mitt liv. Jeg vet av erfaring at jeg lever godt uten en mann (eller partner av samme kjønn, for den del).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gliffy skrev (5 minutter siden):

Sånn som samfunnet er i dag trenger ikke kvinner en mann for å ha et godt liv. Jeg har levd som singel i årevis, og jeg greide helt fint å få gjort både de tradisjonelle kvinne - og manneoppgavene i husholdningen. Blir det slutt med samboeren min vet jeg at jeg klarer det igjen, og det er ikke sikkert jeg finner meg en ny mann. Jeg kommer uansett til å leve bra, jeg hadde det bra som singel også. 
 

Hva som er funnet opp og bygget opp gjennom historien er ikke så relevant i konteksten av meg og mitt liv. Jeg vet av erfaring at jeg lever godt uten en mann (eller partner av samme kjønn, for den del).

Selvfølgelig. Vi er voksne mennesker.

Jeg føler ikke behov for å stille å talkshow og snakke om hvor ubrukelige kvinner er. Eller hvor ubrukelig min egen kone er....

Hun ene som sier noe positivt om mannen sin i klippet blir satt på plass av de andre.

Er det ingen kvinner som ser at det virker litt usympatisk? Er det sånn dere vil være?

Anonymkode: 0464c...37d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har trengt begge kjønn for å formere oss. Det er slik naturen er. 

Men det er forskjellige måter å trenge noen på. Vi vet at kvinner klarer seg mye bedre som singel enn menn. Single kvinner er friskere, mindre deprimert og lever lengre enn gifte kvinner, imens single menn lever kortere enn gifte menn. 

Anonymkode: 68763...db0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig. Vi er voksne mennesker.

Jeg føler ikke behov for å stille å talkshow og snakke om hvor ubrukelige kvinner er. Eller hvor ubrukelig min egen kone er....

Hun ene som sier noe positivt om mannen sin i klippet blir satt på plass av de andre.

Er det ingen kvinner som ser at det virker litt usympatisk? Er det sånn dere vil være?

Anonymkode: 0464c...37d

Hverken jeg, noen andre kvinner her inne eller din egen kone er disse kvinnene. Vi er ikke ett individ. På samme måte som du ikke kan svare for andre menn sine uttalelser og handlinger, kan ikke vi svare for andre kvinners uttalelser og handlinger. Comprende? 

Anonymkode: 68763...db0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Pleier å linke Bear grylls men vs women serien hver gang jeg hører den linja 😂

Slike kvinner skulle blitt satt av på en øy uten infrastruktur bygd av, stemmer det, menn!

Anonymkode: 2177d...1c3

Er mann selv, men du misser poenget. Kvinner kan gjøre alt hva menn kan, det er det som er poenget. 

At man skal bruke et TV show som argument er jo høyst urimelig. 

Anonymkode: bf7df...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hverken jeg, noen andre kvinner her inne eller din egen kone er disse kvinnene. Vi er ikke ett individ. På samme måte som du ikke kan svare for andre menn sine uttalelser og handlinger, kan ikke vi svare for andre kvinners uttalelser og handlinger. Comprende? 

Anonymkode: 68763...db0

Nå er det disse kvinnene på klippet vi diskuterer, og ikke alle kvinner.

Jeg burde ha skrevet "Er det ingen kvinner her som ser at det virker usympatisk?"

Det ser ikke ut som noen kvinner her ser problemet med å snakke med egen partner på TV.

 

Anonymkode: 0464c...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vi har trengt begge kjønn for å formere oss. Det er slik naturen er. 

Men det er forskjellige måter å trenge noen på. Vi vet at kvinner klarer seg mye bedre som singel enn menn. Single kvinner er friskere, mindre deprimert og lever lengre enn gifte kvinner, imens single menn lever kortere enn gifte menn. 

Anonymkode: 68763...db0

Enslige kvinner dør MYE tidligere enn gifte kvinner:

https://www.forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170

 

Anonymkode: 0464c...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (På 30.6.2024 den 13.27):

Må si jeg blir flau av å se dette, særlig på vegne av de tre til venstre i panelet. Dersom man kunne dø av ironi, ville de vært døde nå.

Menn har bygget bygningen de befinner seg i, produsert kameraet som filmer dem og utviklet TV og internett. "The View" ville ikke ha eksistert uten menn.

Etter sending reiser de hjem i et transportmiddel som er designet, utviklet og vedlikeholdt av menn. Når de kommer hjem vil alt av betydning i boligen være produkter som menn har utviklet, inkludert oppvarming, belysning, komfyr og toalett.

Morsomt når hun i rødt sier at unntaket er homoseksuelle menn, fordi ingen kan sladre som dem.

Man kan også tenke seg reaksjonen dersom det var en diskusjon blant menn, hvor den ene sier at han trenger en kvinne kun 3-4 dager i uken.

Har menneskeheten nådd et nytt lavmål nå?

 

Og ingen av de mennene hadde blitt født i utgangspunktet om en kvinne ikke hadde båret dem frem.

Ser du selv hvor dødfødt denne kjønnskamp-debatten er? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er mann selv, men du misser poenget. Kvinner kan gjøre alt hva menn kan, det er det som er poenget. 

At man skal bruke et TV show som argument er jo høyst urimelig. 

Anonymkode: bf7df...2b8

Alt er individuellt men kvinner flest kan absolutt ikke gjøre det menn flest kan nei...og omvendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor argumenterer du for at siden menn ikke er ubrukelige i samfunnet, så er de ikke ubrukelige som samlivspartnere for kvinner….?

Disse tingene henger jo ikke sammen.

Det er vel litt problemet til enkelte menn, som ikke har hengt med på samfunnsutviklingen.

At menn borer, bygger og kriger gjør dem ikke til gode partnere.

Det er ikke lengre sånn at menn tjener pengene og kvinner er avhengige av å leve med en mann.

Kvinner tjener sine egne penger, eier bolig selv, fikser det meste i livet sitt selv. Ingen kvinne idag trenger å bo og leve med en mann, om hun ikke ønsker det selv.

Kvinner har med andre ord akkurat samme valgfrihet idag som menn alltid har hatt.

Kvinner har alltid måtte sørge for å fremstå som en attraktiv livspartner og husmor for å bli gift og forsørget. Hun har måttet fokusere på å få mannen til å føle seg verdsatt og som en konge, fordi trusselen om å bli forlatt, kanskje med barn, alltid hang over henne.

Menn har stort sett bare trengt å ha en jobb.

Men nå har det forandret seg.

Når kvinner har full økonomisk frihet til å leve sitt liv selvstendig, så må faktisk menn begynne å tenke mer aktivt på hva de kan tilføre en kvinnes liv for å være en attraktiv og ønsket livspartner de også.

Vi er i en brytningstid nå.

For vi skal ikke lenger tilbake enn til 80-tallet, så var det mest vanlig at kvinner var hjemmeværende med barn og avhengige av mannens inntekt.

De jentene som er 20-30 nå og vurderer om de skal stifte familie eller ikke, de er første generasjon som er døtre av kvinner som tar det som en selvfølge at menn og kvinner begge skal være i jobb OG likestilt på hjemmebane. De forventer en partner som drar sin del av lasset, og som er emosjonelt tilgjengelige og gjør livet hennes bedre.

Ellers kan det være det samme.

 

Anonymkode: 11fda...748

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da hadde dere kanskje begynt for lengst(?) Greia er at de fleste kvinner ikke vil gjøre 
alle de fysiske "lavklasse" jobbene som menn gjør. De jobbene menn gjør best.
Menn og kvinner er forskjellige, deal with it. Kvinner gjør, by default, noen ting bedre enn menn og vice versa

Anonymkode: 16d04...6aa

Det er i løpet av de siste 100 årene at kvinner har blitt tillatt å gjøre en del ting, og vi vet at selv om de var aktive deltagere i mye vi i dag anser som mannsarbeid tidligere, ble det rett og slett ikke dokumentert. Vi finner til stadighet kvinner der de "ikke kan ha vært og utførende på ting de ikke kan ha gjort".

Idag jobber det kvinner innen de fleste "lavklasse" - jobbene i Norge; vi har et arbeidsliv som har vært relativt lydhør for hvor mannesker har lyst å jobbe, og vi er et land som ikke har ekstreme tradisjonelle tankegagner rundt kjønn. Samfunnstrukturelle mønster forsvinner ikke fort, så det er ingen revolusjon mot 50%, men det er en helt  udramatisk utvikling der kvinner finner ut at "dette er interesant", eller "dette var enkelt".  

Arbeidsfordelingen har vært fokusert rundt effektiv utnyttelse av ressurser, og også risiko: Fordi kvinner er de som føder, og de har relativt lav kapasitet for å føde, har risiko typsik vært knyttet til menn, men det var hvis de var tilgjengelig. Hvis mannen ikke var der, var det ikke grunnlag for å ignorere at jobben måtte gjøres. Den jordlappen var nyttig for å legge til matbehovet, men fisken var viktigst. Så var ikke han der, så måtte hun,

Så ja kvinner ville fått til det samme som menn. 

Men vi ville sett en annen utviklingstakt og prosess, fordi mye utvikling over tid, har begynt med fokus på å først bruke kroppslig styrke, for så å fokusere på å erstatte det med teknologi; kvinner ville måtte fokusere på å utvikle kraftforsterkere og mekaniske hjelpe midler før mange andre ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. Vi er voksne mennesker.

Jeg føler ikke behov for å stille å talkshow og snakke om hvor ubrukelige kvinner er. Eller hvor ubrukelig min egen kone er....

Hun ene som sier noe positivt om mannen sin i klippet blir satt på plass av de andre.

Er det ingen kvinner som ser at det virker litt usympatisk? Er det sånn dere vil være?

Anonymkode: 0464c...37d

Jeg så ikke klippet, men på generell basis kan jeg jo si at det å snakke stygt om partneren sin i offentligheten er veldig usympatisk, det er jeg enig med deg i. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

Vi er i en brytningstid nå.

For vi skal ikke lenger tilbake enn til 80-tallet, så var det mest vanlig at kvinner var hjemmeværende med barn og avhengige av mannens inntekt.

De jentene som er 20-30 nå og vurderer om de skal stifte familie eller ikke, de er første generasjon som er døtre av kvinner som tar det som en selvfølge at menn og kvinner begge skal være i jobb OG likestilt på hjemmebane. De forventer en partner som drar sin del av lasset, og som er emosjonelt tilgjengelige og gjør livet hennes bedre.

Ellers kan det være det samme.

 

Anonymkode: 11fda...748

Dette er helt riktig. Det er vel ikke helt galt å si at for første gang i menneskehetens historie så kan kvinner være helt uavhengige menn. De kan for første gang velge en partner kun basert på egne ønsker og behov. Slik har det vært noen år nå og vi ser allerede hvordan det slår ut. I store byer er svært mange single. I Oslo består nesten 50 prosent av husholdningene av kun en person. For mange kvinner er dette selvvalgt, for mange menn er det ikke et valg.

 

Anonymkode: aab0d...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg gjorde det om til et klasseperspektiv så du lettere skulle se problemet.

Jeg kan godt ta en kjønnsdebatt:

Se for deg en gjeng menn som diskuterer hvor ubrukelige damene deres er. Riktignok gjør damene alt i huset, men "Vi kunne gjort alt selv. Vi kunne lært oss å sette på vaskemaskinen".

Anonymkode: 0464c...37d

Det er overhodet ikke sjarmerende av noen å svartmale partneren sin i offentligheten. Klippet fra The View er en ting, men jeg ser faktisk ikke noe i veien for at en singel kvinne sier at hun klarer seg uten en mann i livet. Spesielt i tiltale når noen rundt påstår "man trenger en mann" eller "kvinner er hjelpeløse uten en mann i en krise" og lignende. Og ja, jeg har vært skyldig i å utbryte "hva skal vi med menn?" når venninner har vært utsatt for seksuelle overgrep og vold. Kall det en avmaktsreaksjon. 

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som kvinner er helt selvstendige og ikke trenger menn for å overleve så er det interessant å se hva slags menn disse kvinnene likevel vil ha. Om de vil ha noen. ;) Fellestrekkene til de mest populære mennene er god økonomi og/eller høy status. De få prosentene menn som er i den kategorien vasser i damer og det er ikke uvanlig at de får både to og tre barnekull med forskjellige partnere. Dette er selvfølgelig bare tendenser. Tross alt får de fleste seg en partner selv om mennene jobber i butikk, er taxisjåfør, elektriker, etc etc. Likevel sier det kanskje noe om fremtiden vår. Vi er i utgangspunktet flokkdyr og i flokker er det som regel en dominerende hann som har et harem av damer. Kanskje det går dit at vi får haremslignende tilstander hvor rike og suksessfulle menn har mange partnere, mens det store flertallet menn ender opp som ensomme og single arbeidere.

Anonymkode: aab0d...790

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...