Gå til innhold

The View - Do Women Really Need Men?


Chupacabra

Anbefalte innlegg

Må si jeg blir flau av å se dette, særlig på vegne av de tre til venstre i panelet. Dersom man kunne dø av ironi, ville de vært døde nå.

Menn har bygget bygningen de befinner seg i, produsert kameraet som filmer dem og utviklet TV og internett. "The View" ville ikke ha eksistert uten menn.

Etter sending reiser de hjem i et transportmiddel som er designet, utviklet og vedlikeholdt av menn. Når de kommer hjem vil alt av betydning i boligen være produkter som menn har utviklet, inkludert oppvarming, belysning, komfyr og toalett.

Morsomt når hun i rødt sier at unntaket er homoseksuelle menn, fordi ingen kan sladre som dem.

Man kan også tenke seg reaksjonen dersom det var en diskusjon blant menn, hvor den ene sier at han trenger en kvinne kun 3-4 ganger i uken.

Har menneskeheten nådd et nytt lavmål nå?

 

Endret av Chupacabra
  • Liker 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chupacabra skrev (3 timer siden):

Menn har bygget bygningen de befinner seg i, produsert kameraet som filmer dem og utviklet TV og internett. "The View" ville ikke ha eksistert uten menn.

Etter sending reiser de hjem i et transportmiddel som er designet, utviklet og vedlikeholdt av menn. Når de kommer hjem vil alt av betydning i boligen være produkter som menn har utviklet, inkludert oppvarming, belysning, komfyr og toalett.

Kvinner ville selvfølgelig gjort alt dette selv om ikke menn hadde undertrykket de.

Anonymkode: 71623...6ad

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kvinner ville selvfølgelig gjort alt dette selv om ikke menn hadde undertrykket de.

Anonymkode: 71623...6ad

Selvsagt!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (På 30.6.2024 den 13.27):

Morsomt når hun i rødt sier at unntaket er homoseksuelle menn, fordi ingen kan sladre som dem.

Man kan også tenke seg reaksjonen dersom det var en diskusjon blant menn, hvor den ene sier at han trenger en kvinne kun 3-4 dager i uken.

Har menneskeheten nådd et nytt lavmål nå?

Dette er spisset og dratt ut; det er poenget med programmet; men det er interresant perspektiv.  For hun i rødt beskriver en man uten selvstendig boevne.... og det er ikke uvanlig. Jeg kunne dratt opp akkurat samme problem fra en manns perspektiv.

Men hvis vi setter dette opp : Hva TRENGER en selvstendig kvinne en mann til, og hva TRENGER en selvstendig mann en kvinne til, som ikke kan bli levert bedre av en venn, en betalt tjeneste , eller automasjon, så begynner lista å bli ekstremt kort. ...og den blir kortere. 

 

Chupacabra skrev (På 30.6.2024 den 13.27):

Menn har bygget bygningen de befinner seg i, produsert kameraet som filmer dem og utviklet TV og internett. "The View" ville ikke ha eksistert uten menn.

Etter sending reiser de hjem i et transportmiddel som er designet, utviklet og vedlikeholdt av menn. Når de kommer hjem vil alt av betydning i boligen være produkter som menn har utviklet, inkludert oppvarming, belysning, komfyr og toalett.

Jeg er flau over at denne måten å tenke fortsatt er utbredt. Det er veldig få av disse tingene som ikke hadde blitt oppdaget, bygd eller oppfunnet uten menn. Det er ikke slik at et samfunn uten menn ville sluttet å utvikle seg.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (På 30.6.2024 den 13.27):

Må si jeg blir flau av å se dette, særlig på vegne av de tre til venstre i panelet. Dersom man kunne dø av ironi, ville de vært døde nå.

Menn har bygget bygningen de befinner seg i, produsert kameraet som filmer dem og utviklet TV og internett. "The View" ville ikke ha eksistert uten menn.

Etter sending reiser de hjem i et transportmiddel som er designet, utviklet og vedlikeholdt av menn. Når de kommer hjem vil alt av betydning i boligen være produkter som menn har utviklet, inkludert oppvarming, belysning, komfyr og toalett.

Morsomt når hun i rødt sier at unntaket er homoseksuelle menn, fordi ingen kan sladre som dem.

Man kan også tenke seg reaksjonen dersom det var en diskusjon blant menn, hvor den ene sier at han trenger en kvinne kun 3-4 dager i uken.

Har menneskeheten nådd et nytt lavmål nå?

 

Pinlig og nytt lavmål etter min mening. Hvor lite av den store sammenhengen forstår disse hønsehjernene da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (13 minutter siden):

Jeg er flau over at denne måten å tenke fortsatt er utbredt. Det er veldig få av disse tingene som ikke hadde blitt oppdaget, bygd eller oppfunnet uten menn. Det er ikke slik at et samfunn uten menn ville sluttet å utvikle seg.

Nei det er ekstremt lite trolig, samfunnet vil vert signifikant mindre utviklet om bare kvinner hadde eksistert.

Det samme hadde også vert tilfelle om kvinner ikke hadde eksistert, en del av suksessen til menneskes sivilisasjon er styrken til begges kjønn og hvordan den har utfylt hverandre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett å være feminist i sofakroken 5 meter fra ett kjøleskap, ikke så lett når man må sparke ned dører i brennende bygninger, bygge oljerigger i sjøens bunn, grave jern ut av jordens dybde og drepe soldater som regner fra himmelen.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (34 minutter siden):

Jeg er flau over at denne måten å tenke fortsatt er utbredt. Det er veldig få av disse tingene som ikke hadde blitt oppdaget, bygd eller oppfunnet uten menn. Det er ikke slik at et samfunn uten menn ville sluttet å utvikle seg.

 

Anonymkode: 71623...6ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 17.00):

Kvinner ville selvfølgelig gjort alt dette selv om ikke menn hadde undertrykket de.

Anonymkode: 71623...6ad

Da hadde dere kanskje begynt for lengst(?) Greia er at de fleste kvinner ikke vil gjøre 
alle de fysiske "lavklasse" jobbene som menn gjør. De jobbene menn gjør best.
Menn og kvinner er forskjellige, deal with it. Kvinner gjør, by default, noen ting bedre enn menn og vice versa

Anonymkode: 16d04...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel litt forskjell på å ha menn i livet, og i samfunnet generelt. Det er vel ingen som snakker om å utrydde menn? Bare at vi ikke ønsker dem som en del av husholdningen

Anonymkode: 3f1cd...0a1

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere kvinner unngår å ha menn i livet, ganske enkelt fordi de altfor ofte er ubrukelige. 

Anonymkode: 03e4f...ddd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bruke dine typer argumenter: du hadde ikke vært født uten en kvinne. 
 

Vi vil da ikke utrydde menn? Men i DAGENS samfunn trenger man ikke en mann i livet sitt (en partner) vi klarer oss utmerket alene. Vi tjener våre egne penger og har lov å si meningen vår. Hvorfor henger ikke menn med? Dere må bli bedre partnere

Anonymkode: 4ed44...a0d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å bruke dine typer argumenter: du hadde ikke vært født uten en kvinne. 
 

Vi vil da ikke utrydde menn? Men i DAGENS samfunn trenger man ikke en mann i livet sitt (en partner) vi klarer oss utmerket alene. Vi tjener våre egne penger og har lov å si meningen vår. Hvorfor henger ikke menn med? Dere må bli bedre partnere

Anonymkode: 4ed44...a0d

Jeg er forresten ikke singel, men hadde jeg ikke funnet mannen (en diamant blandt gråstein) hadde jeg heller vært singel

Anonymkode: 4ed44...a0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjold skrev (15 timer siden):

Lett å være feminist i sofakroken 5 meter fra ett kjøleskap, ikke så lett når man må sparke ned dører i brennende bygninger, bygge oljerigger i sjøens bunn, grave jern ut av jordens dybde og drepe soldater som regner fra himmelen.

:laugh:

Endret av Martelè
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

For å bruke dine typer argumenter: du hadde ikke vært født uten en kvinne. 
 

Vi vil da ikke utrydde menn? Men i DAGENS samfunn trenger man ikke en mann i livet sitt (en partner) vi klarer oss utmerket alene. Vi tjener våre egne penger og har lov å si meningen vår. Hvorfor henger ikke menn med? Dere må bli bedre partnere

Anonymkode: 4ed44...a0d

Hvordan blir man gravid uten en mann da? 

Anonymkode: 31e74...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å linke Bear grylls men vs women serien hver gang jeg hører den linja 😂

Slike kvinner skulle blitt satt av på en øy uten infrastruktur bygd av, stemmer det, menn!

Anonymkode: 2177d...1c3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Flere og flere kvinner unngår å ha menn i livet, ganske enkelt fordi de altfor ofte er ubrukelige. 

Anonymkode: 03e4f...ddd

Single nevrotiske kattedamer er sååå mye bedre 🤪🙃

Anonymkode: 2177d...1c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner i menneskeheten hadde ikke klart seg uten menn nei, men en kvinne kan klare seg uten menn i livet. Da i form av å ikke ha nære relasjoner til menn utenom slekt. Dette er jeg hjertens enig med. Gode menn er en bonus å ha i livet sitt, men absolutt ikke ett behov. Jeg er alene og forblir heller alene enn å ende opp i ett forhold hvor, jo kanskje jeg får barn og hus, men jeg ikke føler meg beriket på et dypt personlig plan.

Om reproduksjon ikke var et problem tror jeg både menn og kvinner kunne klart seg uten det andre kjønnet. Da må man jo nesten se for seg en verden hvor det bare var et kjønn fra tidenes morgen. Verken menn eller kvinner hadde klart seg veldig bra om det andre kjønnet forsvant over natta. Da snakker man tross alt halve menneskeheten forduftet og samfunnskolaps.

Men for all del, menn har fått til å både borre, sprenge, drepe, okkupere, oppfinne og ødelegge opp igjennom menneskets historie. Ingen kan få meg til å si at dette verdenssamfunnet som noen menn er så ivrig med å ta æren for i slike diskusjoner er så jævlig bra. 10% av verdens befolkning må bokstavlig talt sulte for at en liten prosentandel av oss skal leve i overflod. Nei, jeg er ikke takknemlig, selv om jeg er takknemlig for eget liv og lokalsamfunn. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da hadde dere kanskje begynt for lengst(?) Greia er at de fleste kvinner ikke vil gjøre 
alle de fysiske "lavklasse" jobbene som menn gjør. De jobbene menn gjør best.
Menn og kvinner er forskjellige, deal with it. Kvinner gjør, by default, noen ting bedre enn menn og vice versa

Anonymkode: 16d04...6aa

Kvinner og barn i arbeiderklassen har gjort fysisk krevende og farlige jobber siden starten av industrialiseringen. Når man snakker om et såpass stort tema hjelper det ikke å bare se ut av sitt eget stuevindu. Og hvem er bedriftseier og overherrer i disse systemene, tro? Om man skal se dette i et "kjønnskrig-perspektiv" (bortkastet tankevirksomhet, men men.)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange kvinner her egentlig misser poenget.

Kvinnene i klippet  viser en utrolig kvalm og usympatisk holdning. De snakker dritt om egne partnere offentlig.

Det er som bortskjemte  dronninger som blir servert kake, ler og diskuterer hvor ubrukelige arbeiderne er.

Hvis noen påpeker at arbeiderne har bygget slottet og produsert all maten så blir de sinte og sier at  "vi kunne ha gjort alt selv!!!" (Med munnen full av kake og sjampanje)

De "kunne gjort" men noen andre gjorde det.

 

Anonymkode: 0464c...37d

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...