GĂ„ til innhold

Gaver til venninners barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min barndomsvenninne har to barn. Jeg er gumor til det ene barnet, ikke det andre. Til nÄ har jeg gitt gave til begge barna og venninnen min til bursdag og jul. Men har tenkt Ä foreslÄ for henne at vi ikke gir gaver til hverandre lengre, og heller finner pÄ noe hyggelig sammen. Vet hun synes det har vÊrt stressende med gaveavtalen vÄr, og mange Är har jeg ikke fÄtt gaver. Det jeg funderer pÄ er om jeg bÞr fortsette Ä gi til begge barna, eller kun gi til gubarnet. Hva tenker dere? Hva er vanlig? 

Anonymkode: 7a9b3...c42

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gitt til begge. Vennina mi er gudmor til eldste. Altid gitt til begge, gitt kansje innimellom litt mer til eldste. 

Vi gir ikke til de voksne kun barna

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

Gumor? Gubarnet? 

Anonymkode: 2f6c2...f08

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gumor? Gubarnet? 

Var det jeg mente ja, manglet en liten "d" der 😅

Anonymkode: 7a9b3...c42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

StÞtter Ä droppe gavene og heller finne pÄ noe morsomt. Gi gaver til bare det ene blir litt feil. Vet ikke hvor vanlig det er med gaver fra gudmor heller, jeg fikk av min kun til konfirmasjon. 

Anonymkode: 365b8...462

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

Jeg ville droppet Ä gi dere imellom ja, altsÄ bli enige om at dere ikke kjÞper bursdagsgave og julegave til hverandre men kanskje heller mÞtes pÄ cafe og spanderer der :) nÄr det gjelder barna kommer det jo helt an pÄ forholdet deres, men jeg gir kun til fadderbarnet mitt (har bare ett), ikke deres sÞsken. Begynner Ä bli sÄ mange barn i venneflokken nÄ at det hadde blitt for mye Ä holde styr pÄ. Blir barna invitert pÄ barnebursdag tar vi selvfÞlgelig med en gave ;) 

Anonymkode: abce1...ee2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

AnonymBruker

Siden du alt har gitt til begge barna, sÄ blir det vel vanskeligere Ä kutte ut det ene nÄ.

Jeg har gudbarn hvor jeg kun gir til ett barn i en sĂžskenflokk. Men da har jeg aldri startet med Ă„ gi til de andre. Skriver og ‘fra gu’mor xxx’ - sĂ„ det kommer tydelig fram for ungene ogsĂ„.

Anonymkode: 6b977...afc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er veldig rart Ä bare gi til den man er gudmor (altsÄ fadder?) til. Det er jo vanlig Ä bruke folk man er veldig nÊr som fadder, og derfor er det ogsÄ vanlig Ä gi gave til disse i utgangspunktet. Jeg er fadder til min bestevenninnes eldste barn, men de ville ikke "gjenbruke" faddere til nr.2, sÄ der er jeg ikke fadder, men gir selvfÞlgelig gave allikevel til begge!

Å bli enige i Ă„ ikke gi gave i det hele tatt er noe annet, det er det nok mange foreldre som ville blitt glade for. Veldig fint alternativ Ă„ heller finne pĂ„ noe sammen. 

Anonymkode: 5d09e...99d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

Jeg kjÞper trofast til mitt gudbarn hver bursdag og jul, jeg har riktignok bare dette ene. Men mor kjÞper aldri noe til meg sÄ nÄ har jeg kjÞpt min siste gave! 

Anonymkode: 053c8...05a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• 4 mĂ„neder senere...

Er kanskje litt sent ute, men er ikke jul enda sĂ„ pĂ„ en mĂ„te ikke?😆

Har alltids tenkt pÄ det samme igjennom siste Ärene for jeg har en del nÊre venner og jeg kjÞper som regel til 24 stk hvert Är og skulle jeg kjÞpt julegave til alle mine venners barn sÄ har det blitt 30 stk+ og jeg har ikke Þkonomi til det uten at det gÄr utover "gave kvaliteten" til gudbarna mine osv. SÄ har jeg 1 barn mens mange av de nÊrmeste har 2 sÄ fÞler det blir feil Ä kjÞpe dobbelt opp. FÄr jeg en til sÄ mÄ jeg kanskje begynne Ä revurdere, men fram til da blir det kun gudbarna som fÄr og et par utenom som fÄr :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg synes det er naturlig Ä bare gi til den man er fadder til. Samtidig kommer det litt an pÄ hvor gamle de er, om de er 10 og 12 og du alltid har gitt til begge vil sikkert den andre bli litt lei seg om du slutter nÄ. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hvis du er gudmor til ett barn og gir kun dette barnet gave, sÄ er vel det helt innafor. Dersom dette barnet har ett sÞsken sÄ har vel dette sÞskenet ogsÄ en gudmor, som da sikkert gir dette barnet gave. SÄ hvis alle gudmÞdre gir til sitt gudbarn sÄ vil jo alle gudbarn fÄ én gave hver fra sin gudmor.

Anonymkode: 9fcf9...285

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• 2 uker senere...
jegerrinne skrev (PĂ„ 30.6.2024 den 12.32):

Jeg hadde gitt til begge. Vennina mi er gudmor til eldste. Altid gitt til begge, gitt kansje innimellom litt mer til eldste. 

Vi gir ikke til de voksne kun barna

Har hun ogsÄ barn som du gir til? Hvis ikke bÞr du gi gave til henne fra dine barn, altfor mange tar imot gaver fra venner og familiemedlemmer til barna sine, uten Ä gi noe tilbake til den som gir.

Anonymkode: 84749...38c

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (PĂ„ 30.6.2024 den 12.33):

Gumor? Gubarnet? 

Vi var nok mange som lurte litt, men forstod du det virkelig ikke pga en skrivefeil? Hva kunne du forveksle det med?

Anonymkode: f01dc...e44

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har hun ogsÄ barn som du gir til? Hvis ikke bÞr du gi gave til henne fra dine barn, altfor mange tar imot gaver fra venner og familiemedlemmer til barna sine, uten Ä gi noe tilbake til den som gir.

Anonymkode: 84749...38c

Hva har det med spÞrsmÄlet. Her er om ho bÞr gi til gudbarnet og sÞskene, nÄr ho ska slutte Ä gi til voksen. Vi har aldri gitt til voksene uten om voksene som besteforeldre og foreldre og de vi feirer selve julaften med.

Og ja ho har barn som vi igjen er gudforldre til som fÄr gave.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kuttet ned pÄ venninnegaver da vi fikk barn. Bare to venninner jeg gir til, og vi har avtale om Ä bruke ca 200,-.

Vi ga hverandres barn julegave til de begynte pÄ skolen og fikk bestevenner der de ville gi til. 

Fadderbarn gir jeg jule- og bursdagsgave til frem til de blir 18. Det er vanlig her. 

Anonymkode: 2abd0...3a2

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Vi har kuttet ut alle slike gaver, ogsÄ til fadderbarn. 

Vi har alle stor familie, slik at barna uansett fÄr nok gaver til jul.

Bruker heller Ä finne pÄ noe hyggelig sammen fÞr jul, som kino, teater etc.

Anonymkode: 55866...e2c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Skal du gi til et barn bÞr du gi til begge tenker jeg. Kan bli sjalusi de i mellom, sÊrlig med julegaver da det ene barnet vil fÄ en gave mer enn det andre. 

Jeg gir bÄde bursdagsgave og julegave til bÄde venninnene mine og barna deres. Økonomisk sett tilpasser jeg prisen pÄ gavene i forhold til hva jeg har rÄd til. Jeg har ikke barn selv, og fÄr da naturlig nok kun en gave til meg. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har blitt enig med venner at vi ikke gir gaver til hverandre. Gir til kjÊresten og ungene. 

Gave mellom meg og en venninne var et mini julebord og drinker pĂ„ byenđŸ·

Anonymkode: 84723...33a

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...