Gå til innhold

Gaver til venninners barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min barndomsvenninne har to barn. Jeg er gumor til det ene barnet, ikke det andre. Til nå har jeg gitt gave til begge barna og venninnen min til bursdag og jul. Men har tenkt å foreslå for henne at vi ikke gir gaver til hverandre lengre, og heller finner på noe hyggelig sammen. Vet hun synes det har vært stressende med gaveavtalen vår, og mange år har jeg ikke fått gaver. Det jeg funderer på er om jeg bør fortsette å gi til begge barna, eller kun gi til gubarnet. Hva tenker dere? Hva er vanlig? 

Anonymkode: 7a9b3...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gitt til begge. Vennina mi er gudmor til eldste. Altid gitt til begge, gitt kansje innimellom litt mer til eldste. 

Vi gir ikke til de voksne kun barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gumor? Gubarnet? 
 

Anonymkode: 2f6c2...f08

Var det jeg mente ja, manglet en liten "d" der 😅

Anonymkode: 7a9b3...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter å droppe gavene og heller finne på noe morsomt. Gi gaver til bare det ene blir litt feil. Vet ikke hvor vanlig det er med gaver fra gudmor heller, jeg fikk av min kun til konfirmasjon. 

Anonymkode: 365b8...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville droppet å gi dere imellom ja, altså bli enige om at dere ikke kjøper bursdagsgave og julegave til hverandre men kanskje heller møtes på cafe og spanderer der :) når det gjelder barna kommer det jo helt an på forholdet deres, men jeg gir kun til fadderbarnet mitt (har bare ett), ikke deres søsken. Begynner å bli så mange barn i venneflokken nå at det hadde blitt for mye å holde styr på. Blir barna invitert på barnebursdag tar vi selvfølgelig med en gave ;) 

Anonymkode: abce1...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du alt har gitt til begge barna, så blir det vel vanskeligere å kutte ut det ene nå.

Jeg har gudbarn hvor jeg kun gir til ett barn i en søskenflokk. Men da har jeg aldri startet med å gi til de andre. Skriver og ‘fra gu’mor xxx’ - så det kommer tydelig fram for ungene også.

 

Anonymkode: 6b977...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig rart å bare gi til den man er gudmor (altså fadder?) til. Det er jo vanlig å bruke folk man er veldig nær som fadder, og derfor er det også vanlig å gi gave til disse i utgangspunktet. Jeg er fadder til min bestevenninnes eldste barn, men de ville ikke "gjenbruke" faddere til nr.2, så der er jeg ikke fadder, men gir selvfølgelig gave allikevel til begge!

Å bli enige i å ikke gi gave i det hele tatt er noe annet, det er det nok mange foreldre som ville blitt glade for. Veldig fint alternativ å heller finne på noe sammen. 

Anonymkode: 5d09e...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper trofast til mitt gudbarn hver bursdag og jul, jeg har riktignok bare dette ene. Men mor kjøper aldri noe til meg så nå har jeg kjøpt min siste gave! 

Anonymkode: 053c8...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopper alt av gaver når de er i konfirmasjonsalder og gir ikke gaver til voksne. 

Er mye hyggeligere å finne på noe sammen.

Anonymkode: 440cd...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...