Gå til innhold

Charter- sitteplasser fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kan betale ekstra for setereservasjoner på flyet, men om vi ikke gjør det da?

Blir vi plassert på enkeltseter rundt i flyet, eller sjangs for å sitte samlet som familie?

Erfaringer?

 

Anonymkode: 129d5...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sannsynlig at dere kommer sammen men ingen garanti. Har inntrykk av at sjansen er større hvis man sjekker inn tidlig.

Vi er 4 og havner oftest på samme rad. Av og til får vi seter 2+2 eller 3+1.

Har aldri betalt for seteplassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser dere med barn blir hvertfall en av dere plassert sammen med barna, den andre kan havne andre steder i flyet, men de prøver å samle dere.

Anonymkode: 23ff8...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gekko skrev (10 timer siden):

Det er sannsynlig at dere kommer sammen men ingen garanti. Har inntrykk av at sjansen er større hvis man sjekker inn tidlig.

Vi er 4 og havner oftest på samme rad. Av og til får vi seter 2+2 eller 3+1.

Har aldri betalt for seteplassering.

Hjelper ikke å sjekke inn tidlig, Ihvertfall ikke hvis det er flygning med et charterflyselskap, siden de foretar seteforeling 6 dager før avreise.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte, tar ikke sjansen på å splittes på en såpass lang flytur.

Anonymkode: 5a41b...68c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare vært 2, men har aldri opplevd å bli splitta. Men sjansen er jo selvsagt der. 

Anonymkode: 0ef60...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blitt splitta med klm, på utreise (men ikke på hjemreise). 

Aldri blitt splittet på charter 

Anonymkode: 99d9e...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler alltid for seter, reiser ofte sammen med noen som aldri betaler for setene, de blir spredd. Og er barnet fylt 12 så har det ingen garantifor å bli sittende sammen med foreldrene. 

Dere kan heller ikke ta høyde for at noen bytter med dere, det har vi blitt spurt om flere ganger. Men vi har betalt for setene av en grunn

Anonymkode: 33520...b71

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd 2 ganger at noen skal tvinge seg til sitt mitt sete, men aldri gitt etter heldigvis. En hysterisk mor som klikket helt pga hun ikke hadde giddet å betale for seter, fordi mødre flest forventer at verden kun handler om de og barna sine 😂

Jeg hadde kjøpt meg sete på rad 2 - midtgang, heldigvis ble hun flyttet langt bak med hylet sitt.

Anonymkode: 73348...074

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 12.01):

Vi kan betale ekstra for setereservasjoner på flyet, men om vi ikke gjør det da?

Blir vi plassert på enkeltseter rundt i flyet, eller sjangs for å sitte samlet som familie?

Erfaringer?

 

Anonymkode: 129d5...b15

De fleste flyselskaper vil nå plassere dere helt tilfeldig. Med vilje. Dersom man kan «regne med» å bli plassert sammen så betaler jo ingen for setereservasjon, ikke sant? Og det er dårlig butikk.

Så om du ikke synes det er ålreit å bli spredd? Betal. De andre passasjerene vil kun bytte om du tilbyr dem et bedre sete.

Anonymkode: 01b0e...741

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Opplevd 2 ganger at noen skal tvinge seg til sitt mitt sete, men aldri gitt etter heldigvis. En hysterisk mor som klikket helt pga hun ikke hadde giddet å betale for seter, fordi mødre flest forventer at verden kun handler om de og barna sine 😂

Jeg hadde kjøpt meg sete på rad 2 - midtgang, heldigvis ble hun flyttet langt bak med hylet sitt.

Anonymkode: 73348...074

Uskikk å ikke betale for å reservere seter, og så mene at vi som faktisk gjør det skal flytte for deres del. Har sett "sånne" familier på flere flyvninger. Kommer ikke på frågan å bytte til et crappy sete når jeg har betalt for et bra et. 

Anonymkode: 717e6...7e7

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Opplevd 2 ganger at noen skal tvinge seg til sitt mitt sete, men aldri gitt etter heldigvis. En hysterisk mor som klikket helt pga hun ikke hadde giddet å betale for seter, fordi mødre flest forventer at verden kun handler om de og barna sine 😂

Jeg hadde kjøpt meg sete på rad 2 - midtgang, heldigvis ble hun flyttet langt bak med hylet sitt.

Anonymkode: 73348...074

Kan ikke si meg annet enn enig. Og det som mor- men også hyppig jobbreisende 😆

Anonymkode: a00cc...2cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...