Gå til innhold

Hvem reiser kun med håndveske hos Widerøe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg reiser ofte med kun håndbagasje ifm jobb, eller hvis jeg drar før eller etter resten av familien hjem (og de har kjørt bil). 

Anonymkode: ad75c...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den eksisterer ikke lengre sa Widerøe da jeg snakket med de.

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

Gjorde et tilfeldig flysøk på Molde-Bergen nå, og fikk valget opp. 

Anonymkode: 4ac86...7e1

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet mitt kan reise med en MINI-veske når det kun er en ukes tur:

- mobil

- 3-4 par truser, minst ett som også kan bades i. Én tynn BH som også kan fungere som badetøy

- tannbørste og liten tannkrem

- kam og hårstrikk

- Tynn shorts og topp i polyester som kan brukes både som pyjamas og utenfor huset

- Pass

- Ett par sokker

- Såpestykke som hun vasker klær med

- Kortholder

Resten har hun på seg. Kan gjerne stappe en tynn polyesterkjole, leggings eller et annet tynt antrekk i jakkelomma. 

Edit, for de som lurer; hun har sjeldent med sko, men kan ta med flip-flops. Ikke alltid med deodorant, men tar med en krem-deodorant eller liten stift, hvis hun tar med. Ikke solkrem, ikke hudpleie, ikke sminke - kanskje kun lepomade. 

Endret av katties
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som reiser med bare en liten håndbagasje.

Som flere har skrevet tidligere, Widerøe er lokal-bussen for en hel del i Nord-Norge, kanskje spesielt i Finnmark.

Reiser til tider på dagstur med jobb, og da har jeg bare pc-veske med meg.

Anonymkode: 53bc2...375

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt barn som har vært for unge til å fly alene til besteforeldre. Da har de kun hatt behov for en liten håndbagasje siden besteforeldre har vaskemaskin og de kun skulle være en liten uke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke legge til ekstra håndbagasje som tilleggstjeneste på Mini-billett da?

Anonymkode: c7efa...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ser at Widerøes lille veske er 40x30x15, samme som SAS, mens feks Norwegian opererer med 30x20x38. Skulle ønske flyselskapene kunne bli enige om en størrelse så man kunne ha en veske som passer hos alle. 

Anonymkode: 4ac86...7e1

Det er forskjell på hvor stor plass det er " under seter forran deg", og da vil maks målene variere. Når det gjelder kabinbagasje man betaler for, så er størrelsen på kabinkoffert ganske standardisert. Mulig den er mindre på de små widerø-flyene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kan man ikke legge til ekstra håndbagasje som tilleggstjeneste på Mini-billett da?

Anonymkode: c7efa...d7d

Jo, på bestillingssiden kan man både bestille begge deler samtidig, og legge til håndbagasjen senere. Så merkelig hvis widerøes ansatte sier noe annet. Men det kan sikkert skje at så mange bestiller håndbagasje at det blir utsolgt for den muligheten på enkelte avganger.

Anonymkode: 4ac86...7e1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gjorde et tilfeldig flysøk på Molde-Bergen nå, og fikk valget opp. 

Anonymkode: 4ac86...7e1

Billettype der man får med seg håndveske+håndbagasje og ikke innsjekket baggasje?

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sydvesta Orkana said:

Det er forskjell på hvor stor plass det er " under seter forran deg", og da vil maks målene variere. Når det gjelder kabinbagasje man betaler for, så er størrelsen på kabinkoffert ganske standardisert. Mulig den er mindre på de små widerø-flyene.

Ja, men hos feks Norwegian er det plass til langt mer enn de målene som tillates. Har sittet på mange ulike flytyper hos dem, og alltid hatt plass til mye mer enn den lille veska. Jeg har større håndbagasje i bagasjehyllen inkludert som reward, men tar den alltid under setet. 

Anonymkode: 4ac86...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (6 minutter siden):

Søskenbarnet mitt kan reise med en MINI-veske når det kun er en ukes tur:

- mobil

- 3-4 par truser, minst ett som også kan bades i. Én tynn BH som også kan fungere som badetøy

- tannbørste og liten tannkrem

- kam og hårstrikk

- Tynn shorts og topp i polyester som kan brukes både som pyjamas og utenfor huset

- Pass

- Ett par sokker

- Såpestykke som hun vasker klær med

- Kortholder

Resten har hun på seg. Kan gjerne stappe en tynn polyesterkjole, leggings eller et annet tynt antrekk i jakkelomma. 

Hva med sko? Tursko, sandaler?

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva med sko? Tursko, sandaler?

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

Det er nok med sko man har på seg. 

Anonymkode: 5885f...4a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med sko? Tursko, sandaler?

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

De hun jar på seg: joggesko. Noen ganger ett par flip-flops som kan stappes i jakkelomma.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Billettype der man får med seg håndveske+håndbagasje og ikke innsjekket baggasje?

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

Ser at innsjekket også er inkludert i den kategorien, og koster et par hundre ekstra. Du kan jo evt sjekke om det blir billigere å bestille mini og så legge til håndbagasje etterpå?

Anonymkode: 4ac86...7e1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann gjør det ofte. Kun med seg en liten sekk. Kue i forbindelse med jobb. Så jo de finnes de som synes de billettene er super

Anonymkode: 802a5...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt poenget med å poengtere at det er widerøe?
Det gjelder jo alle flyselskaper som flyr innlands, og har gjort det lenge.

Jeg klarer fint pakke for en helgetur i en pc-veske.

Og de har fjernet billige billetter med kabinkoffert fordi svært mange klarer reise med kun kabinkoffert, og det ble for fullt i kabinhyllene. Mange klarer å pakke for en hel uke i en kabinkoffert...

Anonymkode: 7ed1c...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg reiser sjelden med Widerøe, men har nok 30 årlige flyreiser med bare liten sekk som går under setet. Skal jeg være borte ynder en uke, og ikke trenger flere par sko, er det tilstrekkelig. Bruker ofte billigste billettalternativ.

Anonymkode: a8c8f...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er 2 personer som reiser sammen, så holder det at en har innsjekket bagasje, da klarer jeg meg fint med bare liten håndveske.

En gang ble jeg tilsnakket av en ved gate. Jeg hadde liten sekk, koffert og for å gjøre ting enkelt for meg selv på flyplassen hadde jeg bare stappet vinterkåpa mi i en pose. Den måtte jeg pent ta ut av posen og henge over armen da jeg gikk ombord i flyet. 

Anonymkode: 6dd97...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Widerøe har små cabiner, smale hattehyllen og lite plass for mange håndbagasje-trillekofferter. De må legges på tvers og tar da mye mer plass enn om du stapper de inn i «høyden» som på større fly. 
Og som mange påpeker: vi reiser ofte på dagstur eller kun en overnatting, da trenger vi kun en liten pc-sekk under setet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som skriver at de kun reiser med håndbagasje, det er forskjell på håndbagasje og en liten veske etter mål som ts oppgir. Jeg reiser ofte med bare liten veske fordi jeg har det jeg trenger i andre enden og da kan jeg benytte meg av det rimeligste billettalternativet.. 

Endret av Hareena
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...