Gå til innhold

Hvem reiser kun med håndveske hos Widerøe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir oppgitt over Widerøe sine "billig" billetter, der den billigste kun er med håndveske og ikke håndbagasje.

Den neste prisklassen som heter "Smart" er med håndveske, håndbagasje og en innsjekket bagasje, så det er ingenting mellom disse to billett gruppene.

Hvorfor?

Anonymkode: 12dc9...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Offisielt sannsynligivs for en "smidig ombordstigning". I virkeligheten for å tjene penger samtidig som de kan lokke med en lav grunnpris. 

Anonymkode: 4ac86...7e1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist kun med en håndveske. Men en liten sekk på ryggen med håndvesken oppi går fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De billigste bilettene er ofte FOT rutene. Disse er subsidiert av staten og er der i hovedsak for at folk skal kunne reise billigere til sykehus på timer fordi det ikke finnes annen transport (dvs at alternativet er 14 timer i bil feka)

Når jeg skal på legetime har jeg selvsagt ikke behov for annet enn håndbagasje.  

Anonymkode: 81bdc...c92

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg reiser med Widerøe reiser jeg alltid kun med håndbaggasje. Da er det dagstur eller kun 1 overnatting, og stort sett jobbreiser. Widerøe er rutebussen👍🏻😀

Anonymkode: 8c96d...fab

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann og sønn reiste til Oslo på helgetur med Widerøe i fjor, det var skikkelig varmt og fint vær, så de hadde en liten ryggsekk hver. Altså bare håndbagasje. 

Anonymkode: d5dda...95a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De billettene er ikke for deg.

Det er nok priset sånn for at ikke turister skal okkupere alle billettene som er ment for (og sponset av staten) at lokalbefolkningen skal komme seg på legetimer, sykehus, kundemøter, politiske møter osv.

Widerøe er bussen/toget/trikken for veldig mange.

 

Anonymkode: a185a...03c

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange reiser dagsturer til/ fra møter, shkehustimer osv. Som en over skrev- FOT-ruter. Har man honnørkort, reiser man for ½ pris av fullpris  og med alle fordelene fullprisbilletter inkludere.

Endret av Sydvesta Orkana
Faktafeil i eget innhold
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Widerøes lille veske er 40x30x15, samme som SAS, mens feks Norwegian opererer med 30x20x38. Skulle ønske flyselskapene kunne bli enige om en størrelse så man kunne ha en veske som passer hos alle. 

Anonymkode: 4ac86...7e1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De billigste bilettene er ofte FOT rutene. Disse er subsidiert av staten og er der i hovedsak for at folk skal kunne reise billigere til sykehus på timer fordi det ikke finnes annen transport (dvs at alternativet er 14 timer i bil feka)

Når jeg skal på legetime har jeg selvsagt ikke behov for annet enn håndbagasje.  

Anonymkode: 81bdc...c92

Jeg skal reise Bergen-Molde, og der er det svindyre billetter hvis man ikke bestiller laaang tid i forveien. 

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan pakke i liten sekk og klare meg fint i et par uker på tur med det. Synes det er veldig bra at vi som kan reise lett ikke trenger å betale for mer bagasje enn vi behøver.

Samtidig er det bra at de som skal ha med mye bagasje betaler ekstra. Mer vekt på flyet, mer flybensin, mer forurensning. Å betale ekstra for mer bagasje gjør at flere prøver å reise med mindre. Bedre for miljøet.

Anonymkode: 34ce7...078

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydvesta Orkana skrev (6 minutter siden):

Mange reiser dagsturer til/ fra møter, shkehustimer osv. Som en over skrev- FOT-ruter. Har man honnørord, reiser man for ½ pris av fullpris  og med alle fordelene fullprisbilletter inkluderer

Når det er sagt, så har Widerø 3 priskategoroer: Smart, Flex ( håndveske + håndbagasje) og Full flex. Når du kun får velge mellom Smart og Full flex er det vel for at Flex-billettene allerede er utsolgt på den/ de avgangene du har undersøkt. Dette kan man jo oppleve hos alle andre flyselskap også.

Widerøe har Mini,Smart, Flex og Full Flex. Honnør er kun på anbudsruter som feks Bergen-Sogndal/Sandane og noen ruter til

ts.

Anonymkode: 12dc9...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan pakke i liten sekk og klare meg fint i et par uker på tur med det. Synes det er veldig bra at vi som kan reise lett ikke trenger å betale for mer bagasje enn vi behøver.

Samtidig er det bra at de som skal ha med mye bagasje betaler ekstra. Mer vekt på flyet, mer flybensin, mer forurensning. Å betale ekstra for mer bagasje gjør at flere prøver å reise med mindre. Bedre for miljøet.

Anonymkode: 34ce7...078

Du får ikke med deg en sekk inn i flyet på "Mini" billett, hvis da ikke sekken er 30x40x15.

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

De billettene er ikke for deg.

Det er nok priset sånn for at ikke turister skal okkupere alle billettene som er ment for (og sponset av staten) at lokalbefolkningen skal komme seg på legetimer, sykehus, kundemøter, politiske møter osv.

Widerøe er bussen/toget/trikken for veldig mange.

 

Anonymkode: a185a...03c

I dette tilfellet er det vel heller sånn at Flex- billettene er utsolgt på aktuelle avganger. Vet det har vært snakk om å "begrenser" visse priser til norske kunder, men tror ikke det er innført? Hensikten med FOT- ruter er at det skal gå fly på kortbanestrekninger som ikke er kommersielt lønnsomme, ikke primært med tanke på sykehustimer. Dessuten, min erfaring er at når sykehus, NAV o.l booker flybilletter på FOT-ruter, så gjør de det som honnør- eller Full flex ( opplevd det selv i forbindelse med NAV, og i forb med helseavtale for noen i familien). Begrunnelsen i begge tilfeller var at det var prosedyren, for man risikerer ofte at time/ undersøkelse tar lengere tid, eller blir forsinket. Så for å unngå å "miste" returbilletten, og at pasiente/ klient står der uten retur på neste fly, bookes billetter med rett til å endre avgang dersom det nlir nødvendig.

Endret av Sydvesta Orkana
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan pakke i liten sekk og klare meg fint i et par uker på tur med det. Synes det er veldig bra at vi som kan reise lett ikke trenger å betale for mer bagasje enn vi behøver.

Samtidig er det bra at de som skal ha med mye bagasje betaler ekstra. Mer vekt på flyet, mer flybensin, mer forurensning. Å betale ekstra for mer bagasje gjør at flere prøver å reise med mindre. Bedre for miljøet.

Anonymkode: 34ce7...078

Enig, men billettypen der man får med seg håndveske og en liten håndkoffert er borte.

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig, men billettypen der man får med seg håndveske og en liten håndkoffert er borte.

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

Kanskje den er utsolgt? Billettypen finnes fortsatt. Det står også at man kan bestille mini og legge til håndbagasje i tillegg, funker det?

https://www.wideroe.no/reiseinfo/bagasje

Anonymkode: 4ac86...7e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvorfor ikke? Må man alltid ha masse bagasje med seg? 

Anonymkode: 5885f...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig, men billettypen der man får med seg håndveske og en liten håndkoffert er borte.

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

Ja, med liten sekk mener jeg innenfor størrelsen som Widerøe kaller liten veske (40x30x15). Disse målene er jo en ganske stor veske, faktisk på størrelse med den vanlige Fjellravensekken. Håndkoffert er mye større enn dette.

Anonymkode: 34ce7...078

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Widerøe har Mini,Smart, Flex og Full Flex. Honnør er kun på anbudsruter som feks Bergen-Sogndal/Sandane og noen ruter til

ts.

Anonymkode: 12dc9...15f

Jeg er klar over at det kun er bestemte ruter som er FOT-ruter , og at det kun er på disse man kan få honnørbilletter. Du skrev ingenting om  ikke din reisestrekningi HI.  Jeg antok det gjalt FOT-rute- beklager. Jeg missforstood , og trodde det var billetter på disse rutene du mente når du henviste til Widerøes "billige" billetter 🙈

Men tilbake til ditt spørsmål i innlegget- ja, mange reiser kun med håndbagasje.

Endret av Sydvesta Orkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje den er utsolgt? Billettypen finnes fortsatt. Det står også at man kan bestille mini og legge til håndbagasje i tillegg, funker det?

https://www.wideroe.no/reiseinfo/bagasje

Anonymkode: 4ac86...7e1

Den eksisterer ikke lengre sa Widerøe da jeg snakket med de.

ts

Anonymkode: 12dc9...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...