Anonym35 Skrevet 30. juni 2024 #1 Skrevet 30. juni 2024 Hei. Jeg har truffet en fyr jeg liker. Han har brudd med samboer,men dem bor fortsatt begge to hjemme i sammen hus med barn på 2 og 5 år. 0.5 år siden bruddet. Jeg har truffet han 3 ganger, vi har tatt 1 glass vin, 1 kaffe og han kom innom hjemme hos meg et kjapt besøk. Det har heletiden ligget mye flørting i mellom oss, og jeg har opplevd at han liker meg og er interessert. Traff han på tinder. Den siste uka med kaffe og hjemmebesøk har han gradvis svart mindre og mer avvisende. Han gikk fra veldig interessert, til lite interessert. Sier han bil treffe meg, men er "sliten" når den dagen kommer. Svarer sent. Han har vært svært på med å ta kontakt hele veien. Eg kjenner eg har fått positive følelser for han og tenkte vi kunne ha sex neste gang. Hvs gjør jeg? Jeg antyda at jeg ville bruke kondom i starten, tror ikke han likte det. Jeg sa at jeg var villig til å ikke bruke det.Jeg vrir hodet mitt for å finne årsaken til avvisningen og vil gjerne sende han en melding for eb bekreftelse på at det er over, fremfor at han bare lar det gli ut. Vi hadde en god kjemi. Kan jeg sende han en melding og spørre? Uansett, det er vel neppe optimalt å innlede noe med en som bor hjemme med eksen. Noen som har råd? Utrolig hvor fort ma æn knytter seg til en person.
svartkatt Skrevet 30. juni 2024 #2 Skrevet 30. juni 2024 Hadde ikke orket bry meg før han har flytta for seg selv. 2 3
Dojakitty Skrevet 30. juni 2024 #3 Skrevet 30. juni 2024 Jeg hadde sendt en melding å sagt at du merker avvisning og vil gjerne vite om dette stemmer slik at du kan eventuelt gå videre å ikke bruke mer tid på noe som er dødfødt. Ikke la han slippe unna med ghosting. Når det er sagt så skal du ALDRI gå tilbake på dine ord. Du skal bruke kondom om dette er noe du mener er riktig for deg. Mannfolkdritet skal da faen ikke få skremme deg ifra å bruke det. Æsj 4 1 3
Disco Skrevet 30. juni 2024 #4 Skrevet 30. juni 2024 Ikke kast bort mer tid på denne fyren, han er bare ikke spesielt interessert i deg. Og ikke har han noe å tilby deg heller, hvem bor fortsatt med ex et halvt år etter brudd? Har to barn fra før, men vil ikke bruke kondom? Høres ut som en dust… 8 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #5 Skrevet 30. juni 2024 Ok, du høres litt desperat ut når du sier du kan droppe kondom. Beklager men han her er ikke veldig interessert. Anonymkode: 41d93...c9c 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #6 Skrevet 30. juni 2024 Hvorfor er du interessert i en som fortsatt bor med eksen(?)? Anonymkode: 98e6b...4da 1
Anonym35 Skrevet 30. juni 2024 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2024 Jeg likte han. Holdninger, verdier, personlighet, seksuell spenning med han. Jeg har selv to barn og føler ikke jeg kan velge fra øverste hylle. Tenkte derfor at han er verdt å vente på til han flytter ut. Kanskje det kan bli noe.. fikk noen følelser for han. Jeg bruker selv prevensjon, derfor jeg valgte å si at kondom ikke må være på, hvis vi begge tror vi ikke har noe kjønnssykdom (jeg har testa meg for ikke lenge siden).
Dojakitty Skrevet 30. juni 2024 #8 Skrevet 30. juni 2024 Anonym35 skrev (Akkurat nå): Jeg likte han. Holdninger, verdier, personlighet, seksuell spenning med han. Jeg har selv to barn og føler ikke jeg kan velge fra øverste hylle. Tenkte derfor at han er verdt å vente på til han flytter ut. Kanskje det kan bli noe.. fikk noen følelser for han. Jeg bruker selv prevensjon, derfor jeg valgte å si at kondom ikke må være på, hvis vi begge tror vi ikke har noe kjønnssykdom (jeg har testa meg for ikke lenge siden). Han kan fint lyge om det 6
Hannah80 Skrevet 30. juni 2024 #9 Skrevet 30. juni 2024 Anonym35 skrev (2 minutter siden): Jeg likte han. Holdninger, verdier, personlighet, seksuell spenning med han. Jeg har selv to barn og føler ikke jeg kan velge fra øverste hylle. Tenkte derfor at han er verdt å vente på til han flytter ut. Kanskje det kan bli noe.. fikk noen følelser for han. Jeg bruker selv prevensjon, derfor jeg valgte å si at kondom ikke må være på, hvis vi begge tror vi ikke har noe kjønnssykdom (jeg har testa meg for ikke lenge siden). Hvilke verdier har han som du setter pris på? I mine ører, så høres han absolutt ikke ut som et funn. Han bor fremdeles sammen med eksen, mens han samtidig treffer andre damer. Jeg hadde blitt skremt av noen som ikke klarer å være alene i fem minutter. 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #10 Skrevet 30. juni 2024 Anonym35 skrev (5 minutter siden): Jeg likte han. Holdninger, verdier, personlighet, seksuell spenning med han. Jeg har selv to barn og føler ikke jeg kan velge fra øverste hylle. Tenkte derfor at han er verdt å vente på til han flytter ut. Kanskje det kan bli noe.. fikk noen følelser for han. Jeg bruker selv prevensjon, derfor jeg valgte å si at kondom ikke må være på, hvis vi begge tror vi ikke har noe kjønnssykdom (jeg har testa meg for ikke lenge siden). Og når har han tenkt til å flytte ut? Når yngstemann er 18? Anonymkode: 41d93...c9c 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #11 Skrevet 30. juni 2024 Det er jo ikke lenge si det ble slutt med eksen og de bor fortsatt sammen, seff er han ikke klar for noe nytt allerede. Alt for mangen søker trøst og oppmerksomhet tidlig etter et brudd. Jeg holder meg langt unna sånne menn! Anonymkode: 26256...7b1 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #12 Skrevet 30. juni 2024 Plutselig er både kona og du gravid. Anonymkode: fd8ab...472 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #13 Skrevet 30. juni 2024 Enten er han fremdeles i ett forhold, og dermed utro. eller så kan vere att det å holde på å gå utav ett lengre samboerforhold tar litt på, som det jo gjør for de fleste , og han rett og slett ikke har orket til ett nytt forhold akkurat nå. Kanskje om han får litt ro rundt alt, så kommer han tilbake, men dessverre er desse "kommer rett utav att ana forhold - forhold" sjelden langvarige, og mer knytta til spenning. Anonymkode: 11a83...e5e 2 2
Druid Skrevet 30. juni 2024 #14 Skrevet 30. juni 2024 Anonym35 skrev (1 time siden): Jeg vrir hodet mitt for å finne årsaken til avvisningen og vil gjerne sende han en melding for eb bekreftelse på at det er over, fremfor at han bare lar det gli ut. Vi hadde en god kjemi. Kan jeg sende han en melding og spørre? Jeg tror dette er det viktige: at du får en litt funksjonell avslutning. Avvisningen kan komme av mange årsaker, flere av dem ubevisste, så det er ikke sikkert HAN vet hvorfor han har mistet interessen. (Dette er litt grunnen til at «ghosting» har oppstått: det føles sårbart å si man har mistet interessen etter mye innsats, når man ikke klarer å forklare for seg selv hvorfor.) Dette er litt utfordringen med Tinder: kjemi på nett og kjemi i real life er to veldig ulike ting. Og Dating er en crappy måte å bli kjent. Men en liten melding som sjekker ut om han fortsatt er interesert og om det stemmer han har mistet litt interessen, er nok på sin plass. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #15 Skrevet 30. juni 2024 Det er helt innenfor å ha noen dates for å bli kjent og kjenne på kjemien, og han kjenner vel ikke det samme som deg. Det er jo ikke slik at selv om det blir mer enn én date, så blir det noe mer. Han bor fortsatt sammen med eksen, og det gjør det jo også mer komplisert. Man får jo egentlig ikke startet på nytt da, og følelsesmessig blir man stagnert. Jeg tror jeg ville ha følt jeg gjorde noe galt om jeg bodde med eks og datet andre, selv om man egentlig ikke gjør det. Anonymkode: f4878...465 2 1
Druid Skrevet 30. juni 2024 #16 Skrevet 30. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Og når har han tenkt til å flytte ut? Når yngstemann er 18? Anonymkode: 41d93...c9c Han har to barnehagebarn og skal skifte et samboerforhold, ikke ekteskap, i denne økonomien. At det tar 6 måneder er ikke unaturlig. At man velger å distansere seg fra potensielle partnere som ikke bor for seg selv er greit nok, men det er ikke spesielt negativt at en mann tar en del tid til for å bryte opp en samlivssituasjon som inneholder en 2 åring og en 5 åring. Faktisk ville jeg kansje reagert mer på alternativet. Følelsesmessig handler det mye om hvem som har ansvar for bruddet. Det er som regel i ubalanse: den ene er ferdig for over ett år siden, mens den andre er i sjokk. Evt er begge frustrert. Man overdriver problemet med personer som går fra ett forhold til neste: de ønsker i alle fall en forpliktelse. Det finnes verre ting enn det. Endret 30. juni 2024 av Druid
Blåttvann Skrevet 30. juni 2024 #17 Skrevet 30. juni 2024 (endret) Det er jo ikke spesielt tillitsvekkende at han ikke vil bruke kondom og at han lager en så big deal ut av det at du sier at dere kan droppe det. Hvorfor sa du det? Å ha sex med nye folk uten at man er i et monogramt forhold og begge har testet seg er ekkelt. Det er viktig for deg og det synes jeg ikke du skal avvike fra. Med noen. Når han nå er avvisende så hadde jeg bare sendt en enkel melding og spurt "du virker ikke lenger spesielt interessert, stemmer dette?" Endret 30. juni 2024 av Blåttvann 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #18 Skrevet 30. juni 2024 Anonym35 skrev (1 time siden): Hei. Jeg har truffet en fyr jeg liker. Han har brudd med samboer,men dem bor fortsatt begge to hjemme i sammen hus med barn på 2 og 5 år. 0.5 år siden bruddet. Jeg har truffet han 3 ganger, vi har tatt 1 glass vin, 1 kaffe og han kom innom hjemme hos meg et kjapt besøk. Det har heletiden ligget mye flørting i mellom oss, og jeg har opplevd at han liker meg og er interessert. Traff han på tinder. Den siste uka med kaffe og hjemmebesøk har han gradvis svart mindre og mer avvisende. Han gikk fra veldig interessert, til lite interessert. Sier han bil treffe meg, men er "sliten" når den dagen kommer. Svarer sent. Han har vært svært på med å ta kontakt hele veien. Eg kjenner eg har fått positive følelser for han og tenkte vi kunne ha sex neste gang. Hvs gjør jeg? Jeg antyda at jeg ville bruke kondom i starten, tror ikke han likte det. Jeg sa at jeg var villig til å ikke bruke det.Jeg vrir hodet mitt for å finne årsaken til avvisningen og vil gjerne sende han en melding for eb bekreftelse på at det er over, fremfor at han bare lar det gli ut. Vi hadde en god kjemi. Kan jeg sende han en melding og spørre? Uansett, det er vel neppe optimalt å innlede noe med en som bor hjemme med eksen. Noen som har råd? Utrolig hvor fort ma æn knytter seg til en person. Ja, det kan gå fort å knytte seg til en person. Skummelt fort noen ganger. Men generelt for situasjonen så ville jeg ikke unngått å tenke at mange i et samlivsbrudd kanskje har behov for å "teste vannet", sjekke egen status på markedet og bygge egen selvtillit i en sårbar situasjon. Ikke la det skje på bekostning av deg og din selvfølelse. Og behold prinsippene dine. Sett grenser! Om du vil at partner skal bruke kondom inntil de kan legge frem ren attest, så står du på det. Ordentlige mannfolk vil da sørge for å ta en test før de har sex, ikke mugne over tanken på gummi. Det tar ikke så fordømt lang tid å få svar på en urinprøve. Anonym35 skrev (1 time siden): Jeg har selv to barn og føler ikke jeg kan velge fra øverste hylle. Ikke. Ta. Avgjørelser. For. Andre. Finner du noen du liker, la det være opp til de å bestemme seg for om du er aktuell som partner. Det er det dummeste vi gjør når vi sjekker på nett; "Nei, hen er for smart for meg", "Jeg stiller ikke i samme liga utseendemessig som de", "Hen vil sikkert ha noen som kan være med på (interesse nevnt i profil)" Anonymkode: 8ea5f...842 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #19 Skrevet 30. juni 2024 Anonym35 skrev (4 timer siden): Jeg vrir hodet mitt for å finne årsaken til avvisningen Her har du årsaken til at han avviser; Anonym35 skrev (4 timer siden): Eg kjenner eg har fått positive følelser for han og tenkte vi kunne ha sex neste gang. Jo mer han avviser og jo verre han behandler deg, jo mer desperat og villig blir du. Les gjerne alle andre tråder her inne på forumet, det er den samme historien hver gang. Eller les historien om snille menn som ikke får seg noe som helst. Anonymkode: 9b978...f38 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå