Gå til innhold

Har du fått mindre uro/angst av å rydde i hjemmet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har så smått begynt, tok et skap i går....føles deilig :) men det går tregt, lite energi. Hjalp det deg?

Anonymkode: 07d40...f89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, tror det skal hjelpe hver gang - men nei det gjør ikke det. 
Men det blir ryddigere og ferre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje heller omvendt? At energien/given til å rydde skyldes bedring i egen psykiske helse? Og når den energien følges av evnen til å vedlikeholde er det også et tegn på mer varig bedring. 

Men enhver form for mestring - om det er å mestre å hente posten eller å mestre å rydde en skuffe - vil bidra til bedre psykisk helse. Så mestring er bra. Husk å fortelle deg selv at du mestret å rydde et helt skap i går, heller enn at det «går sakte». Det er du som er fortelleren i eget liv. Om du aktivt velger å holde en positiv tone så får du - helt beviselig - et bedre liv.

Anonymkode: f6a45...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du aktivt velger å holde en positiv tone så får du - helt beviselig - et bedre liv.

Anonymkode: f6a45...3d2

Tja, livet kan være like bedritent, men du sitter ikke og surmuler over hvor bedritent det er.

 

Anonymkode: c6dc8...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å ha på noen på YouTube på TVen som inspirerer meg til å rydde, som noen som rydder, men det må være noe som det går greit å gå glipp av å se, samtidig som noe som inspirer meg til å ønske samme resultat.

Eller bare musikk,  men for min del må det være stemningsmusikk som ghimbli lignende musikk i noen timer, for ellers begynner jeg å dagdrømme, danse, være uproduktiv.

Hører også på podcast noen ganger. Som kanskje er det som fungerer best, for da slipper jeg å tenke så mye selv og kan lytte til deres tanker mens jeg bare gjør. 

 

Ellers må jeg bare være inspirert av resultatet jeg søker. 

Å bare ta megselv i nakken å fortsette hver gang jeg kommer på at ja, det var det ja. Det er vel bare, just do it.

Rydding kan være koslig 🌞

Anonymkode: a84bd...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har OCD. Hadde alvorlig grad, usikker på status nå. Jeg får myyyye mer angst når jeg rydder og vasker. For da må jeg ta på ting/områder som i mitt hode er skitne og hvor det "vrimler" av bakterier. Men når jeg er ferdig med å vaske og rydde har jeg det 100 x bedre. Mitt hode og min kropp har det godt og harmonisk når det er ryddig og rent rundt meg. Jeg tror egentlig det gjelder de fleste. Men det er vanskelig å alltid ha et ryddig og rent hjem når man sliter med psykisk sykdom.

Anonymkode: a42d1...d7e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen angst eller andre former for psykisk sykdom. 

Men jeg føler mer indre ro når det er i orden og ryddig rundt meg. Det er akkurat som når kaoestet rundt meg forsvinner så klarner ting i hodet. 

Anonymkode: 85f4e...2f4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...