AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #1 Skrevet 30. juni 2024 Hvorfor blir noen folk slik? Har møtt spesielt flere menn som er slik. De missliker random folk fra word go? Hvorfor? Anonymkode: ec3a6...0b4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #2 Skrevet 30. juni 2024 Usikkerhet, lav selvfølelse. Behov for å sammenligne seg selv med andre og finne noe de selv er bedre på enn den de sammenligner seg med. En forsvarsmekanisme. Anonymkode: b84f8...03e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #3 Skrevet 30. juni 2024 Jeg var opplært til det helt fra jeg var liten. Mine foreldre var slik, kun negativt og kritikk om andre (de var jo perfekte selv….). Det handler nok om det å være usikker, jeg fikk anerkjennelse og positiv oppmerksomhet fra mine foreldre dersom jeg snakket negativt om andre - en ond sirkel der….😵💫 Jeg har måttet jobbe med meg selv for å bryte det mønsteret, men har klart det og har det mye bedre nå😄 Anonymkode: 01d6c...c21 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #4 Skrevet 30. juni 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var opplært til det helt fra jeg var liten. Mine foreldre var slik, kun negativt og kritikk om andre (de var jo perfekte selv….). Det handler nok om det å være usikker, jeg fikk anerkjennelse og positiv oppmerksomhet fra mine foreldre dersom jeg snakket negativt om andre - en ond sirkel der….😵💫 Jeg har måttet jobbe med meg selv for å bryte det mønsteret, men har klart det og har det mye bedre nå😄 Anonymkode: 01d6c...c21 Jeg tror også det ofte kommer hjemmefra. Har vokst opp med det samme negative fokuset, og syns sånn negativitet er så utrolig slitsomt. Anonymkode: daa7e...476
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #5 Skrevet 30. juni 2024 Vokst opp med det hjemmefra?!? Det er sjokkerende umodent, og ureflekterte foreldre. Syns folk som snakker mye negativt uten litt humor, eller baksnakker andre mye er uinteressante. Vitner om lite interesser, umodenhet m.m. Alle gjør det sikkert, men det er noe med hvem baksnakker man til og har man litt følelse om det er tid/rom/sted for det, eller buser man ut med alt til alle? Har man virkelig ikke annet å snakke om? Anonymkode: c3681...8a5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #6 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vokst opp med det hjemmefra?!? Det er sjokkerende umodent, og ureflekterte foreldre. Syns folk som snakker mye negativt uten litt humor, eller baksnakker andre mye er uinteressante. Vitner om lite interesser, umodenhet m.m. Alle gjør det sikkert, men det er noe med hvem baksnakker man til og har man litt følelse om det er tid/rom/sted for det, eller buser man ut med alt til alle? Har man virkelig ikke annet å snakke om? Anonymkode: c3681...8a5 Mine foreldre var helt like. Det er mange voksne som bruker baksnakking som en måte å føle felleskap på. Det er veldig vanlig. Anonymkode: 2e033...63a 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #7 Skrevet 1. juli 2024 En gang for lenge siden jobbet jeg sammen med ei som elsket å baksnakke. Det skulle ingenting til før hun kunne legge noen for hat, og da var alt ved dem galt. Hun var aldeles ikke noen usikker type, tvert i mot. Hun var dyktig ellers, både i jobben og på hjemmebane, men å snakke dritt om den ene eller den andre, det var hun ekspert på. Det var gjerne sladder som hun "spicet" skikkelig. Kanskje det er en måte å hevde seg selv på, føle at hun er overlegen andre, at hun blir fryktet. Jeg vet om et par ganger som folk hun baksnakket på jobben konfronterte henne. Likevel fortsatte hun, om enn litt forsiktigere med de som hadde tatt det opp med henne. Hun inviterte meg og mannen min på besøk en gang, men det styrte jeg glatt unna. Vet jo at når man ikke er til stede selv, er det oss som får gjennomgå. Ville gi henne minst mulig informasjon å bygge på. Det rare er at hun kunne være veldig grei og omsorgsfull, også. Men, det var umulig å vite hvor man hadde henne. Anonymkode: a0a6b...bb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå